زندان حضرت سلیمان مخوف‌ترین زندان باستانی جهان + ویدیو

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افسانه‌های باستانی ایران از مکانی عجیب و غریب روایت می‌کنند که دیوهای سرکش حضرت سلیمان در آنجا به بند کشیده می‌شدند. زندان حضرت سلیمان زندانی ترسناک‌تر و مخوف‌تر از تمام زندان‌های دنیاست که در تصور هیچ انسانی نمی‌گنجد.

 

زندان حضرت سلیمان در واقع کوهی مخوف در شهر تکاب در استان آذربایجان شرقی است که دیوهای حضرت سلیمان در آنجا زندانی شده‌اند. در این زندان صدای ناله‌های گوش‌خراش آن‌ها به گوش می‌رسد و دود نفس‌های آتشینشان از سیاه‌چاله داخل کوه بیرون می‌زند. همراه دلتامگ سفری به این زندان ترسناک داشته باشید.

زندان حضرت سلیمان کجاست؟

در سه‌کیلومتری غرب تخت سلیمان در شهر تکاب و در استان آذربایجان غربی کوهی معروف به زندان حضرت سلیمان واقع شده است. این زندان مخوف از شهر تکاب چهل کیلومتر، از ارومیه سیصد کیلومتر و از تهران ۴۷۵ کیلومتر یعنی حدود شش ساعت رانندگی فاصله دارد.

اسرار زندان سلیمان

زندان دیو یا زندان سلیمان، گودالی عظیم و اسرارآمیز است که هیچ راهی به بیرون ندارد. محلی‌ها اعتقاد دارند، دیوهایی که از فرمان حضرت سلیمان نبی سرکشی می‌کردند در این گودال عظیم زندانی می‌شدند. زندانی‌شدن در این کوه مخوف برای زندانیان حکم حبس ابد و مرگ را به دنبال داشت.

به‌راستی راز این زندان چیست؟

مجموعه تخت سلیمان نبی یکی از اسرارآمیزترین روستاهای باستانی ایران با قدمتی طولانی متعلق به زمان اشکانیان و ساسانیان است که محبوب‌ترین جاذبه گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شود. این مجموعه زندان سلیمان را هم در خود جا داده است. در روایت‌ها آمده که خود حضرت سلیمان آن را ساخته است و مجموعه‌ای عظیم از بناهای تاریخی متعدد و آثار طبیعی و دریاچه‌های عجیب تشکیل شده است.

در غرب مجموعه تخت سلیمان و در میان ‌دشتی سرسبز و باشکوه، کوه کوچکی قرار گرفته که صداهای گوش‌خراش و ناله‌های عجیبی از اعماق آن شنیده می‌شود. این کوه عجیب و مخوف با دریاچه تخت سلیمان ارتباط زیرزمینی دارد و در اعماق کوه نیز دریاچه زندان سلیمان قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  6 مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی صومعه سرا

در نگاه اول این کوه که ظاهری ساده دارد، توجه کسی را به خود جلب نمی‌کند درحالی‌که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی استان آذربایجان غربی است. برای دیدن درون زندان هیچ راهی از بیرون وجود ندارد و تنها راهش فرود به زندان سلیمان از ارتفاع صدمتری و از دهانه کوه است.

بخش عظیم افسانه‌هایی که درباره این کوه وجود دارد به ساختار عجیب آن برمی‌گردد. مردمان باستان عقیده داشتند که اگر کسی وارد کوه شود هیچ راه بازگشتی ندارد؛ چراکه خوراک دیوهای زندانی در اعماق کوه می‌شود.

زندان دیوها، زندان باستانی ایران

حقیقت پشت پرده زندان حضرت سلیمان

حقیقت ماجرا درباره داخل زندان حضرت سلیمان چیز دیگری است. اینجا یک کوه آتشفشانی است که از درون آن بخارهای ناشی از فعالیت‌های داغ هسته زمین بیرون می‌آید که گاهی با صداهای بلند و گوش‌خراشی همراه است. همچنین گاهی صدای وزش باد در میان گودال کوه و سنگ‌های درون کوه باعث ایجاد صداهای شبیه فریاد و ناله‌ می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 437

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…