زیبایی‌های شگفت‌انگیز قاسم آباد رودسر را بشناسید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین مناطق و روستاها و شهرهای ایران را در خطه شمالی کشور می‌توانید پیدا کنید. روستای قاسم آباد رودسر یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی در شمال کشور که اگر قصد چند روز سفر و چند روز استراحت در یکی از خوش آب‌وهواترین نقاط کشور را دارید، انتخاب مناسبی خواهد بود.
قاسم آباد رودسر

روستای قاسم آباد رودسر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شمال ایران است که به‌خاطر آب‌وهوای خوب و مناظر بی‌نظیر طبیعی چند سالی است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همراه دلتامگ سفری به روستای زیبا داشته باشید.

قاسم آباد رودسر کجاست؟

این روستا یکی از روستاهای سرسبز در شرق گیلان است که در نزدیکی رودسر واقع شده است. این روستا دارای دو بخش قاسم آباد علیا و قاسم آباد سفلی است که هر کدام زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. جاهای دیدنی گیلان همچون این روستا بسیار زیاد و زیبا هستند.

کوچه پس کوچه‌های این روستا و کوچه باغ‌های زیبایش چنان شوقی برای پیاده‌روی در انسان ایجاد می‌کنند که گویی انسان بخشی از این طبیعت است.  قدم زدن کنار رودخانه و جويبارهاي متنوعي که از کنار شاليزارها و باغ‌هاي چاي، پرتقال، کيوي و گذرهاي جنگلي می‌گذرد مکان‌های بی‌نظیری برای رهایی از تمام استرس‌ها خلق کرده‌اند.

انسانی که از دود و دم و شلوغی بیش‌ازحد شهرهای بزرگ با هوای آلوده خسته شده، در این منطقه دوباره به دامان طبیعت برمی‌گردد و تمام تنش‌های روحی و روانی خود را اینجا تخلیه می‌کند. گذراندن حتی یک شب در این روستای سرسبز و زیبا آرامشی به‌وجود شما تزریق می‌کند که با حال‌وهوایی تازه به زندگی پرمشغله قبل خود برگردید.

طبیعت قاسم آباد

ویژگی‌های روستای قاسم آباد

یکی از ویژگی‌های حیرت‌انگیز این روستا جنگل هيرکاني، منطقه محافظت شده سرولات و تنوع درختان و گياهان فوق العاده است. خزان رنگارنگ جنگل در کوهپايه و سبزي يکپارچه در بهار و تابستان چشم انداز کم نظيري را در اين روستا ايجاد مي‌کند.

نهالستان‌‌های زيبایی به همت مردان و زنان تلاشگر روستا ايجاد شده است که به شهرهای ديگری همچون تهران و گاه کشورهای همجوار نيز فروخته می‌شود. شاليزارها و چایزارهای پلکانی ماوای زنانی است که با چادرشب و لباس قاسم آبادی نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین جاهای دیدنی آنتالیا برای سفرهای مجردی!

رقص قاسم آباد رودسر

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این روستا، موسیقی محلی و ترانه‌های معروف قاسم آبادی است که تقریبا تمام ایران درباره آن شنیده‌اند. رقص قاسم آبادی نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این روستا است که در واقع برداشتی از کار در مزرعه به ويژه در شاليزارها به هنگام کاشت و برداشت برنج است.

مردم این روستا چنان زیبا این عمل را به تصویر کشیده‌اند که گویی جزیی از وجود آن‌ها شده است و هرساله گردشگران زیادی برای دیدن این رقص در جشنواره‌های برداشت برنج راهی روستای قاسم آباد می‌شوند.

لباس محلی زنان قاسم آباد

جاهای دیدنی قاسم آباد رودسر

قاسم آبادی‌های به بخشی از دریای خزر که سواحل آن در نزدیکی روستای آنان قرار گرفته دریای هیرکانی یا کاسپی می‌گویند. دریای گرگان یا ورکانه نامی بوده که به سواحل دریای خزر در این منطقه در زمان هخامنشیان و اشکانیان می‌گفتند. در زبان گیلکی به گرگ ورکانه می‌گویند.

یکی از زیباترین سواحل شمال کشور را در این منطقه خواهید دید. ساحل قاسم آباد ماسه‌ای است برای همین منظره بی‌نظیری از دریا ارائه می‌دهد. از آغاز پاييز تا فصل بهار مردان به‌صورت گروهی در اینجا مشغول به صید ماهی می‌شوند. اين ساحل موقعيت ممتازي براي شنا و قايق‌سواری فراهم کرده است. به ويژه در فصل بهار و تابستان، قبل از طلوع خورشيد چشم‌انداز زيبايي از جنگل و قله برفگير سماموس به ارتفاع 3700 متر وجود دارد که بسيار آرامش‌بخش و دلپذير است.

تعداد کلمات مطلب: 526

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…