بهترین جاهای دیدنی آنتالیا برای سفرهای مجردی!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که برای هرکسی با هر سلیقه‌ای یک جاذبه زیبا و دلپذیر دارد. این شهر رویایی هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا، چه آسیایی و چه اروپایی است.
جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا در میان جهانگردان و گردشگران محبوبیت زیادی دارد. چه برای مجردهایی که دنبال عشق و حال هستند چه برای کسانی که تنها به گشت‌وگذار و دیدن جاهای تاریخی علاقه دارند، آنتالیا یک مقصد عالی برای گردشگران است. بااین‌حال مجردها سفر به این شهر زیبا را بیشتر دوست دارند. همراه دلتامگ سفری جذاب به جاهای دیدنی این شهر داشته باشید.

تونک تپه از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه

یکی از مقصدهای جذاب آنتالیا تونک تپه است که در غرب این شهر واقع شده است. در بالای‌ بلندترین نقطه این تپه، یک رستوران گردان، یک کلاب و یک هتل وجود دارد که در مقابل چشمان گردشگران منظره زیبایی از شهر، خلیج و کوهستان‌های اطراف را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این‌ها، تنک تپه مکانی عالی برای کوهنوردی است. اگر هم علاقه‌ای به کوهنوردی ندارید می‌توانید با استفاده از تله‌کابین این منطقه به بالای قله بروید و از دیدن مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

تونک تپه از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه

آبشارهای دودن بهترین محل برای خوش‌گذرانی‌های مجردی

یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین آبشارهای ترکیه بدون شک، آبشارهای دودن است. دودن دارای دو آبشار جذاب است که در فاصله 17 کیلومتری از یکدیگر واقع شده‌اند. اینجا همه‌جور امکاناتی برای آن‌هایی که دنبال تفریح و خوش‌‌گذرانی هستند مهیاست. چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت بی‌نظیر منطقه نیز به دل‌نشین‌تر شدن آن کمک فراوانی کرده‌اند.

آبشارهای دودن بهترین محل برای خوش‌گذرانی‌های مجردی

ساحل کنیالتی یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا کجا بریم؟ جواب آن واضح است! اگر دنبال عشق و حال در آنتالیا هستید حتما باید سری به ساحل کنیالتی بزنید. این ساحل یکی از دو ساحل اصلی آنتالیا و از جاذبه‌های مهم و دیدنی این شهر است. پارک ساحلی، رستوران‌های لوکس، کافه‌ها و هتل‌هایی چون ریکسوس داون تاون جذابیت این ساحل را بیشتر کرده‌اند. درختان کاج ایتالیایی و بوته‌های گل ختمی که در امتداد این ساحل 7 کیلومتری کاشته شده‌اند، بر زیبایی آن افزوده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  در برج خاموشان یزد صدای مردگان را می‌شنوید + ویدیو

ساحل کنیالتی یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آنتالیا

منطقه کالیچی، قلب تپنده و مدرن آنتالیا

الی ایجی، کالیجی یا کالیچی نام منطقه‌ای تاریخی و یکی از جاهای دیدنی آنتالیاست که بخشی از آن متعلق به دوران سلجوقیان و بخش دیگر حتی از دوران روم باستان به یادگار مانده است. این منطقه شلوغ با کوچه‌های باریک و پیچ‌درپیچ و خانه‌های قدیمی‌اش توسط دو ساحل شنی و صخره‌ای احاطه شده است. منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاشا از جاذبه‌های این منطقه هستند. همچنین ساحل کالیجی با امکانات فراوان مکانی جذاب برای قایق‌سواری است. اینجا بهترین تفریحات آنتالیا را دارد.

منطقه کالیچی، قلب تپنده و مدرن آنتالیا

چشمه های کارست از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا

در نزدیکی آنتالیا چشمه‌های دو میلیون ساله آهکی‌ای وجود دارد که از دل شکاف صخره‌ها راهی به بیرون یافته‌اند. رسوبات آهکی این چشمه‌ها به تراس‌های تراورتنی گسترده‌ای تبدیل شده‌اند که مشابه آن را در منطقه پاموکاله ترکیه هم می‌توان مشاهده کرد. این ناحیه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان دارای صخره‌ها و پلکان‌های آهکی و آبشارها و چشمه‌های متعددی است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.

تفریحات آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا از اردیبهشت تا مهر فوق‌العاده است؛ اما سفر به این شهر در طول این فصل‌ها بسیار پرهزینه و شلوغ است. اگر می‌خواهید جاهای دیدنی آنتالیا را با خیال راحت مشاهده کنید و سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، زمستان می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. آنتالیا به همراه جاهای دیدنی ازمیر جزو محبوب‌ترین مقاصد ایرانی‌ها در ترکیه هستند.

تعداد کلمات مطلب: 529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…