5 مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود

4
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاهای دیدنی لنگرود از جاذبه‌های توریستی بسیار محبوب کشورمان ایران محسوب می‌شوند که با زیبایی‌های شگفت‌انگیز خود هرساله گردشگران زیادی را به شمال ایران می‌کشانند.
جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی لنگرود از جاذبه‌های توریستی طبیعی‌اش گرفته تا جاذبه‌های تاریخی منحصربه‌فردش همگی در لیست بهترین جاهای دیدنی کشور هستند. دلتامگ در این مقاله سفری به این شهر زیبا دارد، همراه ما باشید.

تالاب چاف از جاهای دیدنی لنگرود

در سیزده کیلومتری شمال شرق لنگرود و در حاشیه شهرستان چاف تالابی قرار گرفته که ارتفاع آن از سطح دریا منفی 25 متر است. این تالاب در احاطه دریای خزر و روستای چاف است و یکی از مناطق شکار ممنوع کشور محسوب می‌شود. این تالاب با وسعت حدود هشتصد هکتار یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی لنگرود است. جاهای دیدنی گیلان را بیشتر بشناسید.

منطقه ییلاقی و زیبای لیلا کوه

یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشور است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد. مسیر کوهنوردی این ییلاق مملو از زیبایی و شگفتی است. در این منطقه قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای بسیاری وجود دارد که برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. لیلاکوه را به دلیل وجود قهوه‌خانه‌های متعدد در دامنه کوه با نام قطب قلیان‌سرای استان گیلان می‌شناسند.

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود از جاذبه‌های تاریخی شهر

در مسیر قدیم لاهیجان به لنگرود و درست در قلب تپنده شهر، روی رودخانه لنگرود پلی ساخته شده است که به پل خشتی لنگرود شهرت دارد. دو محله فشکالی محله و راه پشته توسط این پل به یکدیگر متصل می‌شوند. شخصی به نام حاجی آقا پرد این پل را در دوران سلطنت فتحعلی شاه قاجار به دستور حاجی آقا بزرگ منجم باشی ساخته است.

این بنای خشتی که از آجر ساخته شده است بارزترین جاذبه‌ تاریخی شهر لنگرود است و به‌عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. خَشته‌پٌل و خَشته‌پورد نام این پل در زبان گیلکی لنگرودی است. پل خشتی لنگرود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه منجم باشی از جاهای دیدنی لنگرود

یکی دیگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های توریستی شهر لنگرود که از دوره قاجار به یادگار مانده است، خانه منجم باشی است. خانه منجم باشی آن‌قدر بزرگ بوده که علاوه‌بر بخش‌های بیرونی، اندرونی، خانه و حمام، مسجد هم داشته است.

خانه منجم باشی متعلق به یک خانواده متکن و معروف در لنگرود بوده که چون چند نفر از آن‌ها به علم نجوم آشنایی داشته‌اند، آن‌ها را با نام منجم باشی می‌شناختند. این خاندان که از زمان آقا محمد خان قاجار روی کار آمدند، از نیمه دوم قرن دوازدهم قمری و تا پایان قرن سیزدهم، یعنی نزدیک به ۱۰۰ سال در گیلان حکومت کردند و صاحب نام بودند. این خانه در فشکالی محله و مجاور بازار لنگرود سبز میدان قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  پاییز خود را در رویایی‌ترین جزیره ایران بگذرانید

جاذبه های لنگرود

آبشار ماهی مشو از جاهای دیدنی لنگرود

در نزدیکی روستای خرطای در شهرستان لنگرود آبشار زیبایی وجود دارد که نام بامزه‌ای روی آن گذاشته‌اند. در حوضچه پایین این آبشار هیچ ماهی‌ای وجود ندارد به همین دلیل محلی‌ها نام آن را آبشار ماهی مشو گذاشته‌اند. ارتفاع این آبشار حدود ده متر و عمق حوضچه آن به دو متر می‌رسد. برای دیدن این آبشار زیبا باید ابتدا به روستای خرطای بروید و سپس تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید. با این وجود مسیر رسیدن به آبشار اندکی پیاده‌روی نیز دارد.

فاصله رشت تا لنگرود

فاصله این شهر با مرکز استان گیلان یعنی رشت حدود 60 کیلومتر است که تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به راحتی به رشت برسید. اگر می‌خواهید بدانید که فاصله لنگرود تا دریا چند کیلومتر است باید بگوییم این شهر تا دریا تنها ده کیلومتر فاصله دارد و شما با ده دقیقه رانندگی به ساحل زیبای دریای خزر می‌رسید.

فاصله لنگرود تا تهران

363 کیلومتر فاصله تهران تا لنگرود است یعنی اگر از تهران می‌خواهید راهی این شهر شوید باید حدود پنج  ساعت رانندگی کنید.

سورتمه لنگرود

سخن آخر

جاهای دیدنی لنگرود تنها به این چند مورد محدود نمی‌شود و جاذبه‌های لنگرود بسیار زیاد است. حتی می‌توان گفت اکثر روستاهای لنگرود مانند روستای بلوردکان، روستای آبچالکی، روستای گالشکلام، روستای دیوشل و روستای لیسه رود در لیست جاذبه‌های دیدنی آن قرار می‌گیرند. همچنین پارک جنگلی خرما یکی از زیباترین تفرجگاه‌های این شهر به‌شمار می‌رود.

تعداد کلمات مطلب: 640

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. یاسر

    14 شهریور 1402 در 11:00 ب.ظ

    شهرزیبا،ومردمان بامعرفت ومهمان پذیرفقط لنگرود

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 10:50 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

  2. Hmp

    15 شهریور 1402 در 12:38 ب.ظ

    با سلام همه اون چیزهای گفته شده درست اما غافل از قلب تپنده شهرستان لنگرود روستای پرشکوه که پر از شکوه با قدمت درختهای پرتغال اصیل بیس از یک قرن این روستا از دهه چهل پزشک ارسال میکنه و تاکنون ادامه دارد پیروز باشید.

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 10:45 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما و اطلاع رسانی خوبتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…