5 نکته طلایی برای خرید شیرآلات آشپزخانه!

0
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شیرآلات موجود در خانه خصوصا شیرآلات آشپزخانه، بیشترین استفاده را دارند چرا که طی روز بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین هنگام خرید آن باید به چند نکته توجه کنید.
خرید شیرآلات آشپزخانه

باتوجه به تنوعی که امروزه در طرح و مدل شیرآلات آشپزخانه به وجود آمده، انتخاب شیرآلات مناسب که بتواند تمام نیازهای ما را برآورده‌ کند، کار چندان راحتی نیست. اگر تصمیم به تعویض شیرآلات دارید یا می‌خواهید برای آشپزخانه جدید خود شیرآلات مدرن بخرید، توجه به یک‌سری نکات هنگام خرید ضروری است. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم در خصوص جزئیات خرید شیرآلات آشپزخانه توضیحات لازم را به شما ارائه دهیم.

راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه

هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه قبل از آنکه مدل دلخواهتان را انتخاب نمایید لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

کیفیت

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه باید در نظر داشت، کیفیت شیرآلات است.

خرید شیرآلات آشپزخانه

همخوانی شیرآلات با اندازه سینک ظرفشویی

برای مثال اگر طول سینک ظرفشویی شما 120 سانتی‌متر یا بزرگ‌تر است، بهتر است از شیرآلاتی استفاده کنید که امکان دسترسی آب به تمام نقاط سینک را به شما بدهد.

قوس شیرآلات

قوس شیر از دیگر نکات مهمی است که باید هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه به آن توجه داشت. شیرآلات سینک آشپزخانه از نظر قوس به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک‌سری از آن‌ها ارتفاع بلندی دارند که به اصطلاح به آن گردن غازی می‌کند و سری دوم که قوس کمتری دارند. شیرآلات گردن غازی برای سینک‌های عریض با عمق زیاد مناسب است در غیر این صورت ممکن است هنگام شستن ظرف آب به اطراف سینک بپاشد. شیرآلات با قوس کم نیز برای سینک‌ها و فضاهای جمع‌وجور مناسب هستند.

خرید شیرآلات آشپزخانه

ارتفاع شیرآلات

هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه به ارتفاع شیر توجه داشته باشید. وقتی می‌گوییم ارتفاع شیر، منظور فاصله بین پایه تا بلندترین نقطه شیر و دیگری فاصله پایه تا دهانه شیر است. برای مثال در شیرهای قوس‌بلند فاصله پایه تا بلندترین نقطه شیر ۱۲ اینچ یا حدودا 30 سانتی‌متر است و فاصله پایه تا دهانه شیر ۸ اینچ یا 24 سانتی‌متر است.

وزن شیرآلات

بهترین شیرآلات برای آشپزخانه مدل‌هایی هستند که وزن  سنگین‌تری دارند. هرچه وزن شیرآلات آشپزخانه بیشتر باشد، دوام و کیفیت آن را تضمین می‌کند. معمولا شیرآلاتی که بسیار سبک هستند، از آلیاژهای متفرقه و بی‌دوام ساخته شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  نگهداری کولر آبی در زمستان

خرید شیرآلات آشپزخانه

انواع شیرآلات استاندارد ایرانی

امروزه از نظر طراحی و عملکرد، شیرآلات آشپزخانه در انواع مختلفی به بازار ارائه می‌شوند که شما می‌توانید باتوجه به نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. مهم‌ترین سوالی که هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه برای ما پیش می‌آید این است که شیرآلات چه مدلی بهتر است ایستاده یا دیواری، در ادامه به چند مورد از انواع شیرآلات اشاره خواهیم کرد.

خرید شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات دومنظوره

شیرآلات دومنظوره یا شیرهای تصفیه‌دار برای خانه‌هایی که دارای دستگاه تصفیه آب هستند، استفاده می‌شود. معمولا از یک شیر برای آشامیدن و از شیر دیگر برای شستشوی ظروف استفاده می‌شود.

شیرآلات ساده یا علم ثابت

شیرآلات آشپزخانه علم ثابت همان شیرآلاتی هستند که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. علم اصلی این شیرآلات از محل اتصال تغییر جهت می‌دهد؛ اما به این دلیل آن را علم ثابت می‌نامند که فاقد شلنگ هستند و قابلیت تبدیل به شیر دوشی را ندارند.

خرید شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات تک‌دستگیره‌ای

این مدل شیر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا شدت جریان و دمای آب را یک‌دست تنظیم نمایید. این مدل جزو شیرآلات مناسب برای آشپزخانه کوچک است؛ چرا که برای سینک‌های جمع‌وجور و فضاهای کوچک کاربرد دارند.

خرید شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات شلنگ‌دار

این طرح جزو شیرآلات آشپزخانه مدرن به شمار می‌آیند که به شلنگی توکار مجهزند و درصورت نیاز می‌توانید به‌راحتی شلنگ را از سازه شیر بیرون بکشید و نقاط دور از دسترس‌ سینک را با آب بشویید.

خرید شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات دودستگیره‌ای

شیرآلات دودستگیره‌ای جزو شیرآلات اهرمی استاندارد است چرا که می‌توانید شدت جریان و دمای آب را با دقت بالاتری در مقایسه با تک‌دستگیره‌ای‌ها تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه: 3 روش ساده برای از بین بردن زردی وسایل برقی

تعداد کلمات مطلب: 603

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…