پاک کردن چربی کابینت با 5 ترفند عالی و ارزان!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن لکه‌های چربی و روغنی ایجاد شده روی کابینت می‌توانید از روش‌های بی ضرر و سالم استفاده کنید.
پاک کردن چربی کابینت

بیشترین وسایلی که در آشپزخانه در معرض چربی قرار می‌گیرد کابینت‌ است. این چربی‌ها به مرور زمان جمع می‌شوند و به سختی از سطح کابینت پاک می‌شوند. بسیاری از ما برای پاک کردن چربی کابینت، از مواد شوینده‌ نامناسب استفاده می‌کنیم که موجب آسیب رسیدن به کابینت می‌شود و برای سلامتی مضراست. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین ماده تمیز کننده کابینت بپردازیم که علاوه بر قیمت مناسب برای سلامتی هم مضر نمی‌باشد.

پاک کردن چربی کابینت با مواد خانگی

اصولا بعد از هر بار آشپزی بخصوص سرخ کردن غذا، محیط آشپزخانه پر از لکه‌های چربی می‌شود و از آنجا که مهم‌ترین قسمت خانه، آشپزخانه است و خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، تمیز نگه داشتن آن بسیار اهمیت دارد. مهم‌ترین سوالی که خانم‌ها می‌پرسند این است که چگونه لکه روغن از روی کابینت پاک کنیم؟ در ادامه پاک کننده قوی چربی کابینت را به شما معرفی می‌کنیم.

پاک کردن چربی کابینت

دستمال مرطوب

اگر کابینت‌های شما دارای روکش محافظ و ضدآب هستند، بهترین روش برای پاک کردن چربی‌ کابینت چوبی، استفاده از  یک دستمال نخیِ مرطوب است. به این نکته توجه داشته باشید که این روش برای چربی‌های تازه کاربرد دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که در تمیز کردن کابینت چوبی باید در نظر داشت این است که از اسکاچ برای ازبین بردن چربی استفاده نکنید. در پایان برای ازبین بردن لکه روی کابینت سفید بهتر است تمام سطح را با یک دستمال خشک پاک کنید.

پاک کردن چربی کابینت با سرکه سفید و آب

سرکه سفید و آب از مواد کاربردی برای ازبین بردن چربی سطوح کابینت و کاشی آشپزخانه است. استفاده از این ترکیب باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود و بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند. در این روش پاک کردن چربی روی کابینت، مقداری سرکه سفید و آب ولرم را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و در یک بطری بریزید و بر روی سطوح چرب اسپری کنید. حداقل 15 دقیقه زمان دهید تا سرکه بر چربی‌ها نفوذ کند؛ در نهایت با یک دستمال خشک روی سطح بکشید.

پاک کردن چربی کابینت

 جوش شیرین

جوش شیرین جزو پاک کننده قوی چربی کابینت است که به راحتی و با کمترین آسیب، چربی‌های سخت کابینت را از بین می‌برد.  مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا مخلوطی خمیری شکل آماده شود. خمیر بدست آمده را فقط روی قسمت‌هایی که چربی دارد بزند و ده دقیقه زمان دهید تا خمیرخشک شود. توصیه می‌کنیم این خمیر را به تمام سطوح کابینت نزنید و تنها آن را روی لکه‌های قدیمی روغن و چربی کابینت قرار دهید. سپس تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر جوش شیرین کاملاً خشک شود. بعد از آنکه خمیر را از سطح کابینت برداشتید، با یک دستمال مرطوب تمام کابینت را پاک کنید. در پایان با کمک یک حوله خشک، تمام کابینت را از رطوبت و لکه‌ آب کاملاً پاک کنید تا کابینت مانند روز اول بدرخشد.

مطلب پیشنهادی:  6 ترفند کاربردی برای خانه تکانی آشپزخانه در کم‌ترین زمان

پاک کردن چربی کابینت

استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن چربی کابینت

توصیه می‌کنیم تنها در صورتی که سطح کابینت‌های شما لکه چربی سخت و قدیمی دارد از خمیردندان استفاده کنید. خمیردندان را روی قسمت موردنظر قرار دهید و 5 دقیقه به آن زمان دهید؛ سپس با کمک یک اسفنج مرطوب، خمیردندان را از سطح کابینت پاک کنید. این روش کارآمدی برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت ام دی اف بسیار موثر است. در مرحله پایانی از یک حوله تمیز به منظور پاک کردن اثر لکه آب و خمیر دندان و تمیز کردن باقی سطوح کابینت استفاده کنید. توجه داشته باشید که هیچگاه برای پاک کردن چربی کابینت چوبی از مواد شوینده مانند وایتکس و مواد الکل‌دار استفاده نکنید.

پاک کردن چربی کابینت

پاک کردن چربی کابینت فلزی

برای پاک کردن چربی کابینت فلزی، می‌توان مقداری شامپو فرش را در آب حل کرده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. فقط مراقب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.

پیشنهاد مطالعه: 3 روش ساده برای از بین بردن زردی وسایل برقی

تعداد کلمات مطلب: 667

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…