شرط تحویل مسکن به مجردهای زیر 45 سال

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: شورای عالی مسکن با کلیات ثبت‌نام همه مجردها در طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرده است.
شرط تحویل مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمود زاده، ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن امکان پذیر شده است اما شرط تحویل مسکن به مجردهای زیر 45 سال مشروط به این است که باید متاهل باشند.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزئیات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متاهل باشند در غیر این صورت، خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۲۰ شهر برای ثبت نام متقاضیان در شهرهای مختلف فراهم شده است، گفت: در هر شهری که زمین تامین شود چه برای اولین بار و چه برای چندین بار ما سعی خواهیم کرد ظرفیت‌های مختلفی را تامین کنیم و هر فردی که واجد شرایط باشد بتواند در این طرح ثبت نام کند.

او همچنین درباره حضور سازندگان کشورهای دیگر در طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: در حال حاضر برای حضور کشورهای دیگر ما در حد مذاکره پیش رفتیم و در صورتی که مذاکرات ما هم به نتیجه برسد تنها در بحث انتقال تکنولوژی فعالیت خواهیم کرد.

شرط تحویل مسکن

در این مصوبه ۵ گروه از مجردها امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند که شامل خانم‌های مجرد با سن بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی، آقایان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  کاهش 42 درصدی ساخت و ساز در پایتخت

تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثمن که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

در راستای کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در اجرای برنامه نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۰ و به منظور کمک به تامین مسکن فاقدان مسکن این طرح برنامه ریزی شده است.

از همه مهم‌تر افرادی که ثبت نام می‌کنند باید دارای شرایط زیر از جمله نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …) و توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت را داشته باشند.

میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و برای متقاضیان معمولی ۴۰ میلیون تومان و برای دهک‌های دو تا سه هم ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «کاهش تقاضا برای مسکن با تخفیف ۱۲ درصدی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …