پلمپ دفاتر املاک در صورت دریافت بیعانه

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک: استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه از جمله تخلف‌هایی است که اتحادیه نسبت به آنها حساس است.
پلمپ دفاتر املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مصطفی‌قلی خسروی، عدم رؤیت اصل سند و مدارک هویتی متعاملین، عدم اخذ کد رهگیری، دریافت مبلغ اضافه برای کد رهگیری، تنظیم قرارداد صوری، اضافه دریافت، تنظیم قرارداد برای ملکی که سندش در بازداشت است، استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه تخلف بوده و پلمپ دفاتر املاک را پیش رو دارد.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف همکاری مناسبی با اتحادیه مشاوران املاک دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که “در هر منطقه از شهر تهران 8 تا 10 بازرس برای نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک داریم”،‌ افزود: طی هفته آخر مهرماه 693 واحد صنفی در شهر تهران اخطار دریافت کرده‌اند که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده است.

خسروی گفت: برخی نمایندگان مجلس خواستار ساماندهی اتحادیه املاک شده‌اند که ما نیز در زمینه ساماندهی و اصلاح، مشکلی نداریم. خودپالایشی منجر به پیشرفت می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم، بنابراین از نمایندگان محترم دعوت می‌کنم به اتحادیه تشریف بیاورند تا اگر قرار است برای صنف مشاوران املاک، قوانین و مقرراتی را تنظیم کنند حرف ما را هم بشنوند و از نظرات کارشناسان و دلسوزان صنف استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  چرا مردم از طرح مسکن ملی استقبال نکردند؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اضافه شدن چهار شهر دیگر لرستان به طرح جهش مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 211

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…