رئیس اتحادیه املاک: مقصر تخلف مشاوران املاک، دولت است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه املاک با این ادعا که دخالت دولت در بازار مسکن مشاوران املاک را مجبور به تخلف کرد،‌گفت: مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند.
خرید آپارتمان در ولنجک

به گزارش مجله ملکی دلتا مصطفی‌ قلی‌خسروی، با اشاره به برخی دخالت‌های دولت دوازدهم در بازار مسکن و مشاوران املاک، اظهار کرد: متاسفانه برخی دخالت ها موجب شده تا تخلف مشاوران املاک رخ دهد و آنها مجبور به خلاف و دور زدن بخشنامه ها شوند و تولید فساد شود.

وی با انتقاد از مداخله دولت در مسائل جزئی، ادامه داد: متاسفانه در کشور، دولت کارهای جزئی را انجام می دهد و بانک‌ها کار ساختمان سازی را انجام می دهند. بنابراین تخلف مشاوران املاک چیزی دور از ذهن نیست.

وی یادآور شد: سال گذشته از ابتدای اردیبهشت تا 12 اردیبهشت ماه، در بازه ای 12 روزه؛ تعداد کل قراردادهای تهران 11 هزار و 591 مورد بوده است که از این تعداد 5 هزارو 187 مورد، مبایعه نامه و 6 هزار و 346 مورد اجاره نامه بوده است که در سامانه املاک ثبت و کد رهگیری دریافت شده است.

کاهش قدرت خرید ملک از جانب مردم

وی ادامه داد: در بازه 12 روزه ابتدای اردیبهشت ماه امسال، تعداد 15 هزار و 573 مورد قرارداد در تهران ثبت شده است که از این تعداد 14 هزار و 451 مورد آن اجاره است که بررسی این آمار نشان می دهد تعداد مستاجرها افزایش زیادی داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل کاهش قدرت خرید و خانه دار شدن افراد است.

مطلب پیشنهادی:  اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تورم است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با اشاره به قیمت مسکن گفت: برخی فکر می‌کنند مشاورین املاک باعث افزایش قیمت مسکن می شوند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. قیمت املاک ناشی از سیاست گذاری دولت ها، تورم ، وضعیت سیاسی، اقتصادی و تاثیر روانی برخی آمارها بر بازار مسکن کشور است.

قلی‌خسروی بیان کرد: به طورمثال در خردادماه سال 99 بانک مرکزی اعلام کرد که افزایش 48 درصدی قیمت مسکن داشته‌ایم در صورتی که کف بازار فقط 8 درصد افزایش قیمت بود که این امر به طور ناگهانی با تاثیر روانی، قیمت مسکن را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …