تدبیر دولت برای نوسازی بافت های فرسوده

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نوسازی و تأمین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری هدف دولت است
بافت‌ های فرسوده

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران، اراده دولت ساماندهی و نوسازی بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی است و این اراده زمانی محقق می‌شود که با مشارکت اجتماعی مردم پیوند داده شود.

حسن احمدی نوری اعلام کرد: دولت فرصت خوبی برای نوسازی و تغییر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایجاد کرده است. در واقع یکی از سیاست‌های بسیار مهم شرکت، نوسازی و تأمین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است.

وی اظهار کرد: کار نوسازی در این محدوده‌ها از طریق تعریف بسته‌های تشویقی، اعطای تسهیلات یارانه‌ای و نیز امکاناتی که با هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی شهرداری‌ها در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد در حال انجام است.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد: این اقدامات در نهایت منجر به احیای سکونتگاه‌های غیررسمی شده و زمینه ساخت‌وساز و نوسازی واحدهای مسکونی را فراهم می‌کند

محلات هدف بازآفرینی اغلب دارای معابر تنگ و باریکی هستند که در صورت وقوع حادثه، امکان ارائه خدمات امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

نوری در ادامه گفت: به منظور نوسازی بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تسهیلات نوسازی تا سقف فردی ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌شود. عملکرد پرداخت این تسهیلات در قالب طرح اقدام ملی مسکن، پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات جهت نوسازی واحدهای مسکونی بوده است.

مطلب پیشنهادی:  صاحب خانه شدن در تهران با کمتر از 700 میلیون تومان

در برنامه­‌ریزی انجام شده برای تولید یک میلیون واحد مسکونی، برنامه‌هایی برای نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است.

 برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در نوسازی این مناطق، متمرکز بر توسعه مشوق‌ها برای ساکنان و سازندگان، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، حمایت از فعالیت توسعه‌گرها، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی، بانک‌پذیر کردن ساکنان در سکونتگاه­‌های غیررسمی و سنددار کردن اراضی این سکونت‌گاه­‌ها با در نظر گرفتن جلوگیری از گسترش آنهاست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آشنایی با محله گران قیمت اصفهان با ملک‌های میلیاردی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…