تاثیر بورس بر رونق پروژه‌ های ساخت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: میزان تمایل سهامدارن به استقبال از صندوق زمین و ساختمان به وضعیت بورس ربطی ندارد، بلکه به فرد متولی مربوط است.
تولید مسکن تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روش های تامین مالی بخش مسکن از بازار سرمایه گفت: مخاطب بخش زمین و ساختمان در بازار سرمایه با مخاطب سهام متفاوت است، اگر بخواهیم و بتوانیم تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مسکن را از بازار سرمایه انجام دهیم، باید بگوییم که در این شرایط بورس یک مکانیزم شفاف برای خرید و فروش در این امر محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: صندوق زمین و ساختمان می‌تواند برای کسانی که خرید و فروش ملک برایشان جذاب است.

وی در رابطه با امکان‌پذیر بودن تامین مالی بخش مسکن از بازار سرمایه با توجه به کاهش اعتماد عمومی به آن گفت: هر کسی که می‌خواهد از این بازار تامین مالی کند باید مشخص کند که چه ارزشی خلق می‌کند تا باعث شود جریان ورودی پول از خروجی آن بیشتر شود، در آن صورت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. بنابراین سهامداران با کلیت این ابزارها مشکلی ندارند و  جزئیات آن که به چه صورتی پیاده خواهد شد، اهمیت دارد.

صندوق زمین و ساختمان

سوری به این پرسش که آیا سهامدار‌ان حقیقی با این وضعیت بازار تمایلی به صندوق‌های زمین و ساختمان نشان می‌‍دهند؟ پاسخ داد: وضعیت بازار سرمایه در این امر مطرح نیست و سرمایه‌گذاری بر روی ملک در کشور ما از مطلوبیت بالایی برخورددار بوده و تفاوتی نمی‌کند که از چه طریقی این امر صورت بگیرد، البته باید به این امر که بازار سرمایه کشور ما صندوق زمین و ساختمان فعال نداشته اشاره کنیم.

مطلب پیشنهادی:  جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن

وی عنوان کرد: میزان تمایل سهامدارن به استقبال از صندوق زمین و ساختمان به وضعیت بورس ربطی ندارد، بلکه به فرد یا ارگانی که قرار است این کار را انجام دهد مربوط می‌شود. اگر ارگان یا فردی که متولی این کار می‌شود، مورد اعتماد سهامداران باشد، می‌تواند سرمایه‌های مردم را به سمت خود جمع کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «شرایط مجردهای متقاضی مسکن تغییر کرد!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…