شرایط مجردهای متقاضی مسکن تغییر کرد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای ۱۸ سال احتمالا در هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد
مجردهای متقاضی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از وزیر راه و شهرسازی، برای تغییر شرایط مجردهای متقاضی مسکن بایستی به تصویب شورای عالی مسکن برسد اما گفته می‌شود این افراد تا زمان تحویل واحد باید ازدواج کنند.

وی اعلام کرد: این پیشنهاد توسط رییس‌جمهور مورد موافقت قرار گرفته است و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد. البته گفته می‌شود تا زمان تکمیل خانه‌ها که احتمالا حدود دو سال طول می‌کشد مجردهایی که نام‌نویسی کرده‌اند باید ازدواج کرده باشند.

اما در حال حاضر چهار گروه از افراد مجرد امکان ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند. گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند

همچنین معلولین جسمی حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می‌توانند در این طرح شرکت کنند. نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

خانم‌هایی که ازدواج نکردند اما ۳۵ سال آنها تمام شده است نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند اما این استثنا شامل حال مردان نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت وام مسکن تمدید شد

ممکن است مجردهای متقاضی مسکن که خارج از شمول چهارگانه قرار دارند و برای ثبت نام اقدام می‌کنند با خطای سیستم مواجه نشوند اما تا زمانی که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی شکل اجرایی و قانونی به خود نگیرد طبیعتا امکان دعوت از این افراد در مراحل بعدی وجود ندارد.

از روز گذشته عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف از احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی به طور رسمی در استان‌ها تحت نظر استانداران به عنوان روسای شورای مسکن استان‌ها آغاز شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بهترین مناطق اصفهان برای سرمایه گذاری کدام است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…