ساخت 5 هزار واحد مسکونی در تهران

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان استان تهران برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در این استان اعلام آمادگی کرده است.
کیفیت ساخت و ساز

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از نایب‌رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان استان تهران، این اتحادیه آمادگی خود را برای ساخت 5 هزار واحد مسکونی در استان تهران اعلام کرده است.

محمد حسین کرامت گفت: اتحادیه شرکت تعاونی مسکن کارکنان استان تهران با حدود ۱۵۵۰ تعاونی مسکن در سطح استان تهران فعالیت می‌کند که در حال حاضر ۲۰۰ تعاونی از ما خدمات دریافت می‌کنند، اما آمادگی خدمت‌رسانی به تمام تعاونی‌ها را در سطح استان تهران داریم.

وی گفت: در چند سال گذشته با رکود عجیبی در حوزه تعاونی‌های مسکن روبرو بودیم اما باوجود این مشکلات حدود ۳ الی ۴ هزار واحد مسکونی آماده تحویل‌داریم که به‌مرور در حال تحویل این واحدهای مسکونی به اعضای شرکت تعاونی‌ها هستیم.

رئیس مرجع داوری اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان استان تهران گفت: در طول فرایند ساخت 5 هزار واحد مسکونی نیز مبلغی توسط هیئت‌مدیره تعاونی‌ها تعیین می‌شود که اعضا آن را به‌صورت اقساط پرداخت می‌کند،  یعنی در زمان تحویل دیگر اعضا بدهی به شرکت تعاونی‌ها نخواهند داشت.

مطلب پیشنهادی:  نیاز کشور به ساخت 10 میلیون خانه

کرامت افزود: ارزش تمام‌شده یک واحد مسکونی برای یک عضو شرکت تعاونی کمتر از ۵۰ درصد قیمت مسکن در بازار است، اما ساخت این واحدها ممکن است ۲ الی ۴ سال زمان ببرد.

سخنگوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان استان تهران گفت: ۵۰ درصد هزینه مسکن بابت زمین است و دولت می‌تواند، زمین و عوامل فنی ساخت را فراهم کند و اجازه بدهد که خود مردم مجری ساخت باشند.

وی در پایان عنوان کرد: ما تا این لحظه از بودجه‌های دولتی استفاده نکرده‌ایم و واقعیت امر این است که به‌قدری در حوزه تعاون ظرفیت می‌بینیم که اگر این ظرفیت‌ها فقط درست مدیریت شود نیازی به هیچ بودجهٔ دولتی نداریم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار تابستانه مسکن چگونه گذشت؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…