بازار تابستانه مسکن چگونه گذشت؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی آمار تعداد معلاملات مسکن از سال 95 تا کنون نشان می‌دهد هر ساله در شهریور کاهش تعداد معامله داشته ایم. برخلاف این سنت، امسال در این مدت زمانی تعداد معاملات افزایشی بوده است.
بازار تابستانه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، براساس آمار بدست آمده از بازار تابستانه مسکن، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود  7 هزار و 789 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 41.6 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.0 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریورماه سال 1400 حاکی از آن است که از مجموع 7789 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 33.0 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع تعداد معاملات انجام‌شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران حاکی از آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 14.2 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. .

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 689.1 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن با 150.3 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

بازار تابستانه مسکن نشان می‌دهد که، بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده به واحدهای مسکونی با زیربنای «60 تا 70» مترمربع با سهم 15.1 درصد اختصاص داشته است.

مطلب پیشنهادی:  احیای بافت‌های فرسوده با برج سازی

در محدوده جنوبی بیشتر معاملات در محدوده قیمتی متری 13 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان انجام می شود و آپارتمان هایی با قد 4 تا 9 سال که افت قیمتی داشته اند .

مقایسه قیمت متوسط اعلام شده هر متر مربع زمین مسکونی در شهریور ماه از سوی بانک مرکزی با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان از رشدی 30.25 درصدی داشت است.

برآورد ها نشان می دهد در ماه جاری 20 هزار و 989 میلیارد تومان پول در بازار خرید و فروش مسکن تهران جابجا شده که نسبت به ماه قبل 45 درصد افزایش داشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «افزایش قیمت خانه در کانادا» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …