براق کردن کابینت با جوش شیرین

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موثرترین روش‌ها در برق انداختن و از بین بردن هر گونه لک و جای چربی از روی کابینت با استفاده از جوش شیرین.
برق انداختن کابینت

برق انداختن کابینت و تمیز کردن این وسیله کاربردی آشپزخانه، معمولا با استفاده از شوینده‌هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند، انجام می‌شود. از آنجایی که تمیز کردن کابینت‌ها کار چندان آسانی نیست و گرد و خاک روی آنها می‌نشیند و نیاز است که مرتب گردگیری شوند، بهتر است از مواد و روش‌هایی استفاده کنید که علاوه بر اینکه قدرت پاک کنندگی بالایی دارند، آسیب کمتری را هم به کابینت‌ها وارد می‌کنند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا روش برق انداختن کابینت با استفاده از جوش شیرین را به شما بگوییم.

راهنمای برق انداختن کابینت با جوش شیرین

بسیاری از افرادی که کابینت‌های چوبی دارند، بعد از مدتی احساس می‌کنند که کابینت‌ها مانند روز اول براق نیستند و کدر شده‌اند. جوش شیرین، یکی از موثرترین مواد طبیعی برای تمیز کردن و برق انداختن کابینت است و تمامی لکه‌ها را به خوبی پاک می‌کند. در مواقعی که میزان لکه کم است، می‌توانید تنها از یک دستمال یا حوله آغشته به آب ولرم استفاده کنید و سپس آن قسمت را خشک کنید تا رد رطوبت باقی نماند.

برق انداختن کابینت

اما اگر لک چربی بود و یا با دستمال خیس تمیز نشد، از جوش شیرین استفاده کنید. برای انجام این کار، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  1. محلول جوش شیرین و آب

پودر جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا مایه خمیری شکل به دست آید، سپس با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه، محلول را روی سطح کابینت بزنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بماند. سپس با استفاده از یک پارچه خشک، کابینت را خشک کنید و توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا رد پارچه روی کابینت باقی نماند.

  1. محلول جوش شیرین و سرکه

مخلوط جوش شیرین و سرکه، یک ترکیب عالی برای برق انداختن کابینت و از بین بردن هر نوع لکه است. برای تهیه آن، نصف فنجان سرکه را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک مایه کف مانند به دست آید. اجازه دهید کف از بین برود، سپس مقداری آب ولرم را به ترکیب اضافه کرده و با استفاده از یک دستمال نرم و یا با استفاده از یک آبپاش، به کابنیت اسپری کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، محلول را با کمک پنبه یا پارچه، تمیز کنید و اگر احساس کردید، لک همچنان باقی مانده، این روش را چند بار تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش چیدمان خانه مستطیلی با عرض کم

برق انداختن کابینت

چند نکته در برق انداختن کابنیت

  • توجه داشته باشید که بعد از استفاده از جوش شیرین، کابینت را در حالت مرطوب رها نکیند و حتما آن را با استفاده از یک پارچه یا حوله خشک کنید، چرا که رطوبت باعث می‌شود تا کابینت آسیب ببیند و سریع‌تر خراب یا پوسیده شود.
  • سعی کنید از دستمال‌های بدون پرز استفاده کنید تا خط و خش روی کابینت نیفتد.
  • هرگز از سیم و مواد شوینده و وایتکس برای تمیز کردن کابینت‌ها استفاده نکنید.
  • تمیز کردن کابینت‌ها را از بالا به پایین انجام دهید تا کثیفی پخش نشود.

تعداد کلمات مطلب: 478

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

شال مبل شیک و ساده؛ انتخابی بی‌نظیر برای زیباسازی فضای نشیمن

شال مبل یکی از ساده‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون و ایجاد فض…