راهنمای انتخاب لوستر برای خانه

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکاتی که هنگام خرید و انتخاب لوستر برای خانه باید به آن اهمیت داده شود.
انتخاب لوستر

انتخاب لوستر، یکی از پارامترهای مهم در طراحی دکوراسیون است و از آن جایی که نقش مهمی در نورپردازی خانه دارد، بسیار مهم است که از لحاظ رنگ، جنس، اندازه و دیگر موارد در هماهنگی کامل با دیگر لوازم باشد. اگر قصد خرید لوستر برای خانه خود را دارید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا نکات مهم در انتخاب لوستر برای خانه را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم در انتخاب لوستر

لوستر از گذشته تا به امروز، یکی از وسایل تزئینی خانه‌هاست و به عنوان یک منبع نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که انواعی از مدل‌ها و طرح‌ها در بازار موجود است، از کجا باید بفهمیم کدام لوستر برای خانه ما مناسب‌تر است؟ اگر این نکات را در نظر داشته باشید، قطعا خرید مطمئن‌تری خواهید داشت.

انتخاب لوستر

  • اندازه لوستر

اندازه لوستر باید متناسب با اندازه و فضای اتاق انتخاب شود و باید طول و عرض اتاق را مدنظر قرار دهید. انتخاب یک لوستر بزرگ برای اتاق یا پذیرایی کوچک، فضا را خفه نشان می‌دهد و زیبایی خاصی هم نخواهد داشت. عرض و طول اتاق را با هم جمع ببندید تا اندازه مناسب لوستر دست‌تان بیاید.

  • سبک دکوراسیون خانه

در انتخاب لوستر، تم کلی دکوراسیون را در نظر بگیرید، به گونه‌ای که برای سبک دکوراسیون مینیمال یا مدرن، از لوسترهای چند شاخه‌ای مجلل نباید استفاده شود و سراغ مدل‌های ساده‌تر باید بروید. اما اگر دکوراسیون مجلل و مدرنی دارید، می‌توانید مدل‌های چند شاخه‌ای را انتخاب کنید.

در کل، لوستری که انتخاب می‌کنید، باید از لحاظ جنس و رنگ در تناسب با سبک دکوراسیون شما باشد و اگر سبک دکوراسیون مدرن دارید، مدل‌هایی که روکش نیکل و کروم دارند، گزینه بهتری هستند.

  • ارتفاع سقف

ارتفاع سقف و لوستر از دیگر پارامترهای مهم است و برای مکان‌هایی که ارتفاع سقف زیاد است، از لوسترهای بلند و بزرگ استفاده می‌شود. این روزها، لوسترهای مدرن و کلاسیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری برای اتاق خواب

انتخاب لوستر

  • محل نصب لوستر

قطعا تفاوت‌هایی در انتخاب لوستر برای قسمت‌های مختلف خانه وجود دارد. در بیشتر مواقع، یک لوستر در قسمت مرکز پذیرایی نصب می‌شود، اما شما می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌تری داشته باشید و لوستر را در قسمت بالای میز غذاخوری نصب کنید تا نورپردازی زیباتری در فضا ایجاد شود. به طور کلی، لوستر باید جایی نصب شود که نور محیط به میزان کافی تامین شود.

  • انتخاب لامپ مناسب برای لوستر

اگر دوست دارید نور لوستر زیاد باشد، بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که تعداد لامپ بیشتری دارند و یا از نور LED استفاده کنید تا در مصرف انرژی هم صرفه جویی شود.

در کنار موارد گفته شده، حتما هنگام انتخاب لوستر هزنیه و بودجه‌ای که برای خرید کنار گذاشته‌اید را در اولویت قرار دهید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 446

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با این دکور‌ی ها زیبایی را با هزینه کم به خانه بیاورید

اکسسوری خانه نقش بزرگی در زیبایی و شکوه خانه شما دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با بهتر…