معرفی انواع بونسای و روش های نگهداری از آن ها

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع بونسای و شناخت نوع نگهداری آن‌ها می‌تواند این درختچه‌های زینتی زیبا را برای سالیان سال شاداب نگه دارد.

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی انواع بونسای ها هستند که هر کدام یک انرژی به خصوص و زیبا دارند. به طور کلی بونسای از لحاظ اندازه به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ دسته‌بندی می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا به معرفی 5 مورد از انواع بونسای می‌پردازیم و روش‌های نگهداری از آن‌ها را به شما خواهیم گفت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله بادوام‌ترین گیاهان آپارتمانی زیبا و لوکس را مطالعه کنید.

بونسای انگور

اگر به درخت و میوه انگور علاقه دارید و فضای نگهداری و پرورش تاکستان را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بونسای انگور نگهداری کنید. اما باید بگوییم که این درختچه تزئینی، شرایط نگهداری و نیازهای بسیاری دارد؛ بنابراین اگر وقت کافی برای رسیدگی ندارید، سراغ این بونسای نروید.

انواع بونسای

 

بونسای انگور به طور کلی رشد سریعی دارد و خیلی سریع به یک درختچه زیبا تبدیل می‌شود. در روز به 8 الی 10 ساعت نور خورشید کامل و البته غیرمستقیم نیاز دارد. به شدت به سرما حساس است و نهایت دمای پایینی که تحمل می‌کند، 13 درجه سانتی‌گراد است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان روی آن را به طور کامل با یک کیسه نایلونی بپوشانید. برای آبیاری بونسای انگور، به آرامی مقداری آب دپو شده را پایین گیاه بریزید.

بونسای شفلرا

بونسای شفلرا یا گیاه چتر، یکی دیگر از انواع بونسای است که برگ‌های ریز مینیاتوری با فرم چتر دارد. برگ‌های این گیاه سبز و گوشتی هستند و یک تاج پری زیبا نیز دارند. برای آبیاری این گیاه باید تا زمانی که سطح خاک تا عمق نیم سانتی متری خشک شود صبر کنیم و سپس آبیاری کنیم. ضمن اینکه برای 6 الی 8 ساعت نور غیرمستقیم خورشید احتیاج دارد و دمای مطلوب آن، بین 13 تا 27 درجه است.

بونسای شفلرا

بونسای انجیر

یکی دیگر از انواع بونسای که مدل مینیاتوری درخت اصلی شناخته می‌شود، بونسای انجیر است. برگ‌های این درختچه زیبا به رنگ سبز روشن با چند لوب است. بونسای شفلرا باید در فضای آزاد نگهداری شود و نور کامل و مستقیم دریافت کند.

مانند انواع بونسای دیگری که نام بردیم، این بونسای نیز به سرمای زیاد حساس است و در سرمای زیاد باید با نایلون پوشیده شود. محیط اطراف بونسای انجیر باید حداقل 15 درجه سانتی گراد باشد و برای آبیاری آن، باید صبر کنید مانند شفلرا سطح خاک کامل خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مدل تخت خواب برای اتاق کوچک

بونسای جنسینگ

لوکس‌ترین و زینتی‌ترین مدل از انواع بونسای قطعاً جنسینگ است. این گیاه از ریشه و ساقه رشد خیلی خوبی دارد و به راحتی می‌توانید در خانه آن را پرورش دهید. بونسای جنسینگ به نور زیاد و غیرمستقیم حدود 6 الی 8 ساعت احتیاج دارد و این مهم‌ترین کار برای نگهداری از آن است. در صورتی که نور مناسبی برای نگهداری از بونسای جنسینگ ندارید، لازم است که از لامپ مخصوص رشد گیاه استفاده کنید.

بونسای جنسینگ

این مدل از انواع بونسای به کم آبی مقاوم است و تا زمانی که حدود 1 سانتی‌متر از خاک آن خشک نیست، نیازی به آبیاری ندارد. در فصل‌های بهار و تابستان هفته‌ای دو بار در هفته، در پاییز هفته‌ای یک بار و در زمستان هر دو هفته یک بار کافی آبیاری برای آن کافی است. مانند سایر انواع بونسای، این نوع هم به سرما حساس است و بهترین دما برای نگهداری از آن، بین 16 تا 24 درجه سانتی‌گراد است.

بونسای افرا

اگر به دنبال گیاهی هستید که در طول سال برگ‌های زیبای آن زینت‌بخش خانه‌تان باشد، بونسای افرا برای شما مناسب است. برگ‌های این گیاه در طول سال نمی‌ریزد و نور شدید خورشید را نیز تحمل می‌کنند. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم بونسای افرا را بین 6 تا 8 ساعت در محلی قرار دهید که نور غیرمستقیم دریافت کند.

بونسای افرا

نکته جالب درباره این مدل از انواع بونسای این است که رطوبت بالا را دوست دارد. بنابراین از خشک شدن محیط بونسای افرا جلوگیری کنید و خاکی اسیدی و مخلوطی برای آن تهیه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 626

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…