4 ترفند ساده و ارزان برای چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شماهم جزو آن دسته از افرادی هستید که از بی‌نظمی ادویه و حبوبات خود خسته شده‌اید، با این ترفند به آشپزخانه نظم دهید.

یکی از سخت‌ترین بخش نظافت خانه، چیدمان قابلمه و نظم دادن و چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه است؛ برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام آشپزی به ادویه‌های مختلفی نیاز داریم اما پیدا کردن ادویه مناسب کار بسیار مشکلی است خصوصا هنگامی که شیشه‌ ادویه‌ها شفاف نباشد؛ دار این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند ترفند ساده و کاربردی برای چیدمان ادویه در کابینت را در اختیار شما قرار دهیم تا آشپزی برای شما لذت‌بخش باشد.

بهترین روش برای چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه

سازماندهی ادویه‌جات و لوازم آشپزی در آشپزخانه‌های کوچک ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از ترفندها و روش‌های مناسب می‌توانید این وسایل را به نحوی سازماندهی کنید که فضای کمتری را اشغال کنند و همچنین دسترسی به آن‌ها آسان‌تر انجام شود؛ در ادامه  چند ایده کاربرذدی را به شما معرفی کنیم:

  • استفاده از کشوهای بزرگ و عریض

استفاده از کشوهای بزرگ و عریض برای ذخیره ادویه‌ها در آشپزخانه می‌تواند یک راه حل عالی برای سازماندهی و دسترسی آسان به ادویه‌ها باشد. این نوع کشوها امکان چیدمان ادویه‌ها در طبقات مختلف و ارتفاع‌های متفاوت را فراهم می‌کنند که باعث می‌شود هر ادویه‌ای به راحتی قابل دسترسی باشد. علاوه بر این، بنابراین می‌توانید ادویه‌ها را بر اساس نوع و استفاده مرتب کنید.

برای بهره‌وری بیشتر از این کشوها، می‌توانید آنها را به چند بخش تقسیم کنید و ادویه‌ها را بر اساس گروه‌بندی مختلف در هر بخش قرار دهید. به عنوان مثال، یک بخش می‌تواند برای ادویه‌های متداول مانند نمک، فلفل، زیره و… باشد و بخش دیگر می‌تواند برای ادویه‌های خشک یا پودری مانند پودر خردل و… در نظر گرفته شود.

چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه

  • طبقه‌بندی دیوار آشپزخانه

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه، طبقه‌بندی دیوار است؛ این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که فضای کافی در کابیت آشپزخانه ندارند؛ برای طبقه‌بندی می‌توانید یک شلف بسازید و قوطی‌ها و بانکه‌های ادویه‌جات را بر روی آن قرار دهید؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که شلف یا قفسه نزدیک اجاق گاز باشد تا هنگام آشپزی، به راحتی به ادویه‌جات دسترسی داشته باشید.

  • استفاده از آویز درب برای چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه 
مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل کابینت سفید و رنگ چوب که هرگز از مد نمی‌افتند

استفاده از فضای درون درب کابینت برای قرار دادن شیشه‌های ادویه یک راهکار خلاقانه برای سازماندهی وسایل آشپزخانه در فضای کوچک است. این روش به شما امکان می‌دهد تا از فضای خالی درون درب کابینت استفاده کنید و به راحتی به ادویه‌ها را به راحتی دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این روش، می‌توانید طبقه‌ها یا آویزهای درون کابینتی را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرده و آنها را در داخل درب کابینت آویزان کنید. سپس می‌توانید شیشه‌ها و قوطی‌های ادویه و حبوبات را درون این طبقه‌ها یا آویزها قرار دهید؛ استفاده از این روش علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه‌ را تمیز و منظم نگه می‌دارد، بلکه به شما امکان می‌دهد از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید.

چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه

  • خرید جا ادویه رومیزی

استفاده از یک جاادویه‌ای زیبا و شیک می‌تواند یک راه حل مناسب برای چیدمان کابینت زیر گاز و سازماندهی ادویه‌ها باشد، به خصوص اگر شما از تنوع زیادی ادویه استفاده نمی‌کنید و کارتان با چند ادویه اصلی رومیزی راه می‌افتد.

چیدمان ادویه و حبوبات در کابینت آشپزخانه

برای خرید جا ادویه‌ای به این نکته توجه کنید که از طرح‌ها و مدل‌های مختلفی که با دکور آشپزخانه شما سازگار است، استفاده کنید. این جاادویه‌ها معمولاً دارای قفسه‌ها و جاهای مخصوص برای قرار دادن ادویه‌ها و سایر وسایل آشپزخانه هستند و به شما امکان می‌دهند تا ادویه‌هایتان را به بهترین شکل نگهداری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 570

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب با رنگ طوسی

رنگ طوسی رنگی خنثی، آرامش‌بخش و شیک است که می‌تواند پایه مناسبی برای ایجاد فضایی مدرن و دل…