جاده آپیان؛ تنها جاده زنده جهان از زمان امپراطوری رم تا الان!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رم تنها یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان نیست؛ بلکه یکی عجیب‌ترین شهرهای جهان با جاذبه‌هایی است که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد.
جاده آپیان

جاده آپیان رم یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های این شهر باستانی است که به تنها جاده زنده دنیا مشهور شده است. حتما از خودتان می‌پرسید چگونه ممکن است که یک جاده زنده باشد! با دلتامگ همراه شوید تا راز عجیب این جاده را بفهمید.

داستان جاده آپیان رم چیست؟

کولوسئوم یکی از مشهورترین جاذبه‌های رم است که در آنجا گلادیاتورها باهم مبارزه می‌کردند؛ اما این تنها جاذبه عجیب رم نیست؛ بلکه جاده آپیان نیز یکی از جاذبه‌های عجیب و غریب رم است که برای قرن‌ها همه را متحیر کرده است! شاید باورش سخت باشد؛ اما این جاده را می‌توان اولین بزرگراه رم و نیز قدیمی‌ترین جاده این شهر دانست که از در گذشته کاربرد نظامی داشته به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی برای امپراتور رم داشت؛ اما عجیب‌ترین نکته درباره این جاده آن است که آپیان متصل‌کننده تمام سکونت‌گاه‌های رم به یکدیگر بود و تردد در آن بسیار بالا بود.

داستان جاده آپیان رم چیست؟

چرا جاده آپیان رم یک جاده زنده است؟

داستان به سال 312 قبل از میلاد برمی‌گردد. زمانی که آپیوس کلادیوس تصمیم گرفت جاده‌ای به طول 300 مایل بسازد تا عریض‌ترین و طولانی‌ترین جاده جهان را به نام خود ثبت کند و همین‌گونه هم شد! آپیان در زمان خودش شکوه و جلال بسیاری داشت، اما نکته جالب درباره آن این است که طی دو هزار و سیصد سال گذشته همچنان یکی از مهم‌ترین و پرترددترین جاده‌های رم است به همین دلیل آن را پویا و زنده تلقی می‌کنند که انگار هیچ‌گاه قرار نیست از رونق بیفتد. ملکه جاده‌ها لقبی است که به این جاده تاریخی اعجاب‌انگیز داده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  هشدار: عزت نفس خود را نابود نکنید!

چرا جاده آپیان رم یک جاده زنده است؟

جاذبه‌های جاده آپیان رم چیست؟

علاوه بر سنگ‌های بزرگ و صیقلی که زمانی محل عبور درشکه‌ها و گاری‌ها بودند و در کف جاده خودنمایی می‌کنند، در طول این جاده نیز می‌توانید دخمه‌های باستانی را ببینید که برای هزاران سال پابرجا مانده‌اند. همچنین در اطراف این جاده جنگل‌های سرسبزی را خواهید دید که با درختان کاج و سرو فضایی دلپذیر و لذت‌بخش را پدید آورده‌اند. رمی‌ها خود برای گذراندن اوقات فراغت و پیک‌نیک در آخر هفته‌ها به سمت این جاده حرکت می‌کنند.

جاذبه‌های جاده آپیان رم چیست؟

جاده آپیان کجاست و چگونه باید به دیدن آن رفت؟

این جاده که یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های رم است در نزدیکی این شهر واقع شده و برای دیدن آن می‌توانید با اتوبوس‌های 118# یا با تاکسی‌های خطی خود را به آن برسانید. در مرکز شهر سوار مترو شوید و در ایستگاه سیرکو ماسیمو پیاده شوید. سپس منتظر شوید تا اتوبوس‌ها یا تاکسی‌ها از راه برسند و به‌راحتی به جاده برسید.

یک نظر

  1. همراه با شما

    17 فروردین 1403 در 1:39 ق.ظ

    به حق چیز های نشنیده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…