روانشناسی افراد شوخ طبع

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با جدیت زندگی را بگذرانیم، بسیار سخت و طاقت فرسا می شود اما زمانی که بتوانیم شوخ طبع باشیم و با لبخند از مراحل زندگی عبور کنیم، بسیاری از سختی ها برای ما اسان می شود اما باید بدانیم که بین شوخ طبعی و حماقت و لودگی مرز بسیار باریکی است.
شوخ طبع

از آنجایی که هر دو نیمکره چپ و راست مغز ما در طنز فعال می شوند، جنبه احساسی و منطقی ذهن ما به طور همزمان بیدار می گردد. در نتیجه در این زمان بالاترین کارایی را احساس می کنیم. این را می توانید در رفتار معلمان خود بیابید که چگونه وقتی با ذات شوخ خود درس می دادند، بیشتر در ذهن شما ماندگار می شد. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با ویژگی افراد شوخ طبع آشنا شوید.

ویژگی افراد شوخ طبع

افرادی که پتانسیل این را دارند که به هر موقعیتی به شیوه ای سرگرم کننده و گاهی خنده دار نگاه کنند، دارای برخی ویژگی های مشترک هستند:

هوش کلامی بالایی دارند

افراد شوخ طبع معمولاً در بداهه گویی و انتخاب کلمات و لحن مؤثر، تسلط بالایی دارند. این افراد در بازی با کلمات و داشتن حافظه کلامی خبره هستند.

 بسیار خلاق هستند

ذهن افراد بامزه و شوخ طبع می تواند تناقض داستان را به شکلی هنرمندانه پیدا کند و همچنین آن را به صورت خنده دار برای دیگران توضیح دهد. در هر دو مرحله می تواند شرایط را متفاوت از دیگران و از منظری که رایج نیست، حل کند; این ویژگی خاص «خلاقیت» است. خلاق بودن نه تنها در طنز به شما کمک می کند، بلکه می تواند عصای جادویی شما در تنگناها و حل مسائل دشوار زندگی باشد.

شوخ طبع

 به راحتی دوست پیدا می کنند

چه کسی دوست ندارد، بخندد؟ قطعا افرادی که می توانند دیگران را بخندانند، برگ برنده ای برای جذب دیگران و ارتباط سریعتر با آنها را دارند. در نتیجه، آنها می توانند دوستان جدید را راحت تر پیدا کنند. شوخ طبعی فقط یک تیپ شخصیتی نیست، بلکه یک ابرقدرت برای برقراری روابط اجتماعی است.

 مثبت نگرترند

معمولاً کسانی که شوخ طبعی دارند، لزوماً بدون مشکل نیستند. آنها زندگی را آنقدرها هم سخت نمی گیرند. این ویژگی شوخ طبعی در افراد باعث شده است که برداشت های منفی و حساسیت های آزاردهنده نداشته باشند. بنابراین حتی در زندگی زمانی که با شکست یا مشکل مواجه می شوند، دنیا برایشان تاریک نمی شود و قدرت بیشتری برای رویارویی با شرایط سخت دارند. اما اگر در حال حاضر با هجوم افکار منفی دست و پنجه نرم می کنید، باید بدانید که خوش بینی و مثبت اندیشی را می توان آموخت. فقط به یاد داشته باشید که مثبت اندیشی به معنای فریب دادن خودتان و القای امیدهای واهی نیست! مثبت اندیشی به این معناست که باور کنیم چیزی که می خواهیم، احتمال وقوع بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی:  بکرترین نقاط ایران کجا هستند؟ + ویدیو

شوخ طبع

ترسو نیستند

اگر برای اولین بار با فرد جدیدی صحبت می کنید و ترس و استرس نمی گذارد که درست صحبت کنید و تمرکز داشته باشید، شوخ طبعی شما می تواند تنش موقعیت را تا حدودی کاهش دهد.

شوخ طبعی با حماقت فرق دارد!

مرز باریکی بین طنز و حماقت وجود دارد. شوخی به خودی خود یک خطر در رابطه محسوب می شود. اگر هنگام شوخی از خطوط قرمز دیگران عبور کنید یا زیاده روی کنید، وارد منطقه ممنوعه شده و طنز را به تمسخر تبدیل می کنید.

سعی کنید با موقعیت ها و اتفاقات شوخی نکنید. مراقب باشید زیاده روی نکنید. ابتدا مخاطب خود را بشناسید، حال و هوای گروه را در نظر بگیرید و برای شوخی های خود حد و مرزی تعیین کنید تا با خجالت مواجه نشوید و وقار و شخصیت خود را صرف خنداندن دیگران نکنید.

سخن پایانی

حس شوخ طبعی به ما کمک می کند تا از موقعیت های دشوار کمی راحت تر عبور کنیم، مسائل حساس و دشوار را راحت تر بیان کنیم و مهمتر از همه، شادی بیشتری را تجربه کنیم. فقط یک نکته مهم وجود دارد که قبل از شوخی با هر چیزی و کسی باید در نظر بگیرید: از خط قرمزها عبور نکنید و احساسات ناخوشایند را برای شخص دیگری ایجاد نکنید.

تعداد کلمات مطلب: 619

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

این ویتامین برای پوست و مو معجزه می‌کند!

ویتامین E برای چی خوبه؟ ویتامین E یکی از ویتامین‌های مهم و مفید برای سلامتی پوست و مو است …