چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در زندگی های امروزی به دلیل مشغله های زیاد، ذهن و فکر نیاز به آرامشی بیشتری داریم.
ذهن

آرامش حالتی است که در آن ذهن و بدن استرس و اضطراب کمتری را تجربه می کنند. افراد اغلب از روش های خاصی به نام تکنیک های آرامش بخشی برای رسیدن به آرامش در زندگی استفاده می کنند.با دلتامگ همراه باشید تا با چند تکنیک برای آرامش ذهن آشنا شوید.

تعریف آرامش در زندگی

استرس و تنش حالتی از اسپاسم عضلانی در بدن است که می تواند منجر به درد و حتی واکنش های احساسی مانند اضطراب شود. هدف از آرامش بدنی خنثی کردن این تنش و شل کردن عضلات است. آرامش ذهن زمانی اتفاق می افتد که ذهن تا حد امکان از استرس و حواس پرتی دور باشد.

ممکن است افراد حتی زمانی که از نظر روحی آرام هستند، در زندگی یا کار خود استرس داشته باشند، اما استرس و تنش در پس ذهن افراد آرام نیست. آرامش ذهنی می تواند بر آرامش جسمی تأثیر بگذارد. افرادی که استرس دارند، اغلب درد فیزیکی و تنش عضلانی را تجربه می کنند.

برخی از افراد در رسیدن به آرامش ذهن و درون بیش از دیگران مشکل دارند. افرادی که بیشتر مضطرب می شوند، ممکن است آرامش ذهنی کمتری را نسبت به دیگران تجربه کنند. علائم افسردگی، اضطراب و استرس های بیرونی مانند بیکاری، سبک غذا خوردن و سوء مصرف مواد همگی می توانند بر آرامش ذهنی و درونی فرد تأثیر بگذارند.

ذهن

چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟

مشکلات سلامت روان معمولاً منجر به تنش در بدن می شود. با این حال، تنش همچنین می تواند ناشی از عوامل استرس زا باشد که ممکن است در زندگی شخصی فرد رخ دهد، مانند شرکت در امتحانات، مصاحبه های شغلی یا تربیت فرزندان. هنگامی که تنش در نتیجه مشکلات سلامت ذهن و روان یا عوامل استرس زا به وجود می آید، انتخاب تکنیک های آرام سازی مناسب و تمرین منظم آنها ممکن است موثر باشد.

افرادی که مضطرب یا مستعد حملات پانیک هستند، ممکن است زمانی که اضطراب آنها از کنترل خارج می شود به کمک برای آرام کردن نیاز داشته باشند. یکی از روش هایی که به عنوان موثرترین راه برای آرام سازی و سرکوب حملات عصبی ارائه می شود، تنفس است.

مطلب پیشنهادی:  درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن

یکی از متداول ترین تمرینات تنفسی برای آرامش، کشیدن نفس عمیق از شکم (نه از قفسه سینه) و دم از بینی برای نفس کامل است. سپس به آرامی هوای استنشاق شده را از طریق دهان تا پایان نفس بیرون دهید. این کار را تا زمانی که بدن آرام شود، تکرار کنید.

ذهن

افرادی که اضطراب اجتماعی را تجربه می کنند یا افرادی که برای مصاحبه شغلی آماده می شوند، نیز ممکن است در آرام شدن مشکل داشته باشند. علاوه بر تنفس عمیق و تمرینات آرام سازی عضلانی، تکرار برخی افکار و پذیرش خود می تواند در دستیابی به احساس آرامش روانی برای برخی افراد موثر باشد. هنگامی که استرس ناشی از ترس یا نگرانی در مورد یک موقعیت خاص است، مقابله با افکار مضطرب اولین قدم برای آرامش ذهن واقعی در زندگی است.

ثابت شده است که تکرار جملات انگیزشی مثبت مانند “همه چیز درست خواهد شد” یا “همه چیز همانطور که من می خواهم پیش می رود” می تواند به آرامش برخی افراد کمک کند. در مطالعه ای نشان داده شد که برای مادرانی که قصد بازگشت به کار را دارند، تکرار جملات مثبت تاثیر بسزایی بر میزان اضطراب آنها دارد و با ایجاد انگیزه در آنها باعث می شود تا در محل کار احساس آرامش ذهن بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

همه افراد به دلیل مشغله های زندگی نیاز به آرامش دارند، برخی از آنها برای رسیدن به آرامش ذهن از روانشناس یا مربی رشد فردی کمک می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …