زیبایی‌های حیرت‌انگیز بروجرد را در این مکان‌ها ببینید!

3
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمی‌توانیم بگوییم بروجرد زیباترین شهر استان لرستان است چراکه هر جای این دیار که پا می‌گذارید غیر از زیبایی چیزی نخواهید دید؛ اما می‌توانیم به‌جرئت ادعا کنیم که بروجرد یکی از زیباترین شهرهای ایران است.
جاهای دیدنی بروجرد

جاهای دیدنی بروجرد از طبیعت سرسبز و تماشایی آن گرفته تا جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیرش چنان شگفت‌انگیز هستند که سبب شده‌اند این شهر لقب پاریس کوچک ایران را یدک بکشد. همراه دلتامگ با یکی از زیباترین جاهای دیدنی لرستان آشنا شوید.

پل چالان چولان از جاهای دیدنی بروجرد

همین نام چالان چولان خود به اندازه‌ای جذاب هست که کنجکاوی برخی را برانگیزد؛ اما اگر بدانید این پل تاریخی که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده یادگاری از دوران قاجار است و  به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده قطعا دلتان می‌خواهد آن را از نزدیک ببینید. این پل با 120 متر طول و 6 طاق آجری و پایه‌هایی که تا ارتفاع یک متری از سنگ و بدنه آن از آجر ساخته شده است.

بام بروجرد از جاهای دیدنی بروجرد در زمستان

بام بروجرد از جاهای دیدنی بروجرد در زمستان

بروجرد شهر سرسبز و زیبایی است؛ اما آب و هوای این شهر نیز مانند سایر شهرهای لرستان معتدل است و در زمستان حتما آنجا را برفی خواهید دید. اگر دلتان تماشای یک منظره بی‌نظیر از شهری زیبا و برفی را می‌خواهد با بروجرد می‌تواند چشم‌انداز مورد نظر شما باشد.

مسجد جامع بروجرد

یکی از کهن‌ترین مساجد غرب ایران در خیابان جعفری بروجرد واقع شده است. شبستان جنوبی و گنبد این مسجد که شبیه چهار طاقی‌های زمان ساسانیان ساخته شده‌اند، بخش قدیمی مسجد هستند. کتیبه‌های یافت شده در این بنا گوه آن هستند که قدمت ساخت این مسجد به دوران صفویان برمی‌گردد.

مسجد جامع بروجرد

آبشار ونایی از جاهای دیدنی بروجرد در تابستان

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تابستان آب‌تنی در چشمه‌های خنک است. حالا طبیعتی سرسبز و زیبا را تصور کنید که با آبشاری شگفت‌انگیز و چشمه‌های متعدد مزین شده است. در دامنه ارتفاعات گرین و در فاصله 21 کیلومتری شمال غربی بروجرد آبشاری زیبا وجود دارد که با صدای روح‌نواز خود همه را مجذوب می‌کند. در این منطقه وجود چشمه‌هایی مانند آب سفید، دو روزنه و طوطیا اینجا باصفاتر کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  دشت لار، دشت شقایق‌های وحشی ایران

پارک فدک از جاذبه‌ های گردشگری بروجرد

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد که همچون نگینی سرسبز و زیبا می‌درخشد، پارک فدک است. بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب ایران در دل این پارک ساخته شده است. پارک فدک در حاشیه بروجرد واقع شده و به تپه چغا اشراف دارد. علاوه بر دریاچه، باغ پرندگان این پارک نیز جاذبه‌ای تماشایی و زیبا است. قایقرانی، شهربازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، پیست اتومبیل رانی کودکان و آلاچیق از جمله امکانات این پارک هستند.

آبشار ونایی از جاهای دیدنی بروجرد در تابستان

بهترین زمان سفر به بروجرد کی است؟

بروجرد در هر فصلی زیباست و این بستگی به سلیقه و میل شما دارد که از سفر به این شهر دنبال چه چیزی هستید! دلتان سرسبزی و طراوت بهار را می‌خواهد یا خنکای نسیم ملایم در تابستانی داغ؟ پاییز رنگارنگ را می‌خواهید یا زمستانی برفی؟ جاهای دیدنی بروجرد در هر فصلی جذاب و تماشایی است.

تعداد کلمات مطلب: 449

3 دیدگاه

  1. همراه با شما

    21 اسفند 1402 در 10:42 ب.ظ

    تعریف زیادی از بروجر د شنیده بودم واقعا زیباست

    پاسخ

  2. ناشناس

    22 اسفند 1402 در 1:13 ق.ظ

    زادگاه آیت الله بروجردی و سردار بروجردی

    پاسخ

    • زینب پروانه

      26 اسفند 1402 در 9:29 ق.ظ

      هیچ مدرکی وجود نداره که نتانیاهو در بروجرد متولد شده باشه دوست عزیز!

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

برج چهل دختر فراری؛ قصه تلخ این بنای دیدنی

برج چهل دختر کجاست؟ آرامگاه چهل دختران یا برج چهل دختر دامغان یکی از آثار تاریخی برجسته و …