چند راهکار ساده برای تشخیص معیار زیبایی افراد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدت‌های زیادی است که افراد تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند تا به این نتیجه برسند که چه ویژگی‌هایی از نظر مردم زیباتر است و چرا؟
معیار زیبایی افراد

معیار زیبایی افراد برای هر کس متفاوت است؛ اما اکثر افراد دوست دارند یک قاعده کلی را دراین‌رابطه بدانند. بهترین راه برای سنجش میزان متقارن بودن صورتتان انجام یک آزمایش ساده است. همراه دلتامگ باشید.

چند راهکار ساده برای تشخیص معیار زیبایی افراد

برای اینکه معیار زیبایی افراد یا خودتان را بفهمید، لازم است عکس خود را چاپ کنید و به‌وسیله خط کش در یک سطح صاف اعضای مختلف چهره‌تان را با هم مقایسه کنید.

همچنین نرم‌افزارهایی وجود دارند که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید زیبایی چهره خود را ارزیابی کنید. اگر به تقارن چهره‌تان اهمیت می‌دهید، روش‌های متنوعی برای متعادل‌سازی صورت وجود دارد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها کانتور صورت در آرایش است.

یک راهکار دیگر برای شناسایی معیار زیبایی افراد آن است که انگشت اشاره خود را روی بینی و چانه خود قرار داده تا ببینید لب‌ها انگشتتان را لمس می‌کنند؟

اگر این‌طور شد تبریک می‌گوییم، باتوجه‌به این تست شما زیبا هستید، اگر این اتفاق نیفتاد تنها نتیجه را نادیده بگیرید! طبق گفته یک متخصص زیبایی: این تست در واقع با یک خط E شکل تقارن استخوان‌ها و تناسبات صورت را اندازه گرفته و نشان می‌دهد.

اما در نهایت این آزمایش یک تست سرگرم‌کننده محسوب می‌شود، زیرا در جهان نژادهای متنوع با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی وجود دارد و هر کدام تعریف متفاوتی از زیبایی دارند.

چند راهکار ساده برای تشخیص معیار زیبایی افراد

چه چیزی باعث صورت نامتقارن می‌شود؟

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها برای سنجش معیار زیبایی افراد تقارن صورت است. شاید به همین دلیل زاویه‌سازی در صورت به‌خصوص زاویه‌سازی فک در بین مردم محبوبیت دارد. دراین‌بین عوامل مختلفی در ناهماهنگی اعضای چهره و اختلال در تقارن آن‌ها تأثیر دارند که عبارت‌اند از:

عوامل ژنتیکی و سبک زندگی

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در نامتقارن بودن چهره افراد عوامل ژنتیکی است. این عوامل می‌تواند در ناهماهنگی‌ بین اجزای صورت تأثیرگذار باشد. بعضی از عادات در سبک زندگی مانند نحوه خوابیدن، ‌ نشستن با پاهای ضربدری، وضعیت بدنی نامناسب یا قراردادن دست روی صورت باعث ازبین‌رفتن تعادل در اعضای چهره شود.

مطلب پیشنهادی:  هرگز صورت خود را با صابون نشویید

آسیب ناشی از نور خوشید و زخم‌ها

زمانی که پوستتان بیشتر از حد معمول در معرض نور خورشید قرار گرفته احتمال اینکه لکه‌ و خال‌ روی قسمت‌های مختلف صورتتان ایجاد شود زیاد است. امکان دارد این آسیب‌ها تنها در یک سمت از صورتتان ایجاد شوند.

سیگارکشیدن و افزایش سن

هنگام مصرف سیگار صورت شما مستقیماً در معرض سموم قرار می‌گیرد. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد این سموم ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های نامتقارن صورت و معیار زیبایی افراد داشتند. از طرفی با افزایش سن در برخی افراد ناهماهنگی‌هایی در چین‌وچروک و تغییر در اندازه گوش و بینی به وجود می‌آید.

سیگارکشیدن و افزایش سن

سکته

تورتیکولی که به‌عنوان کجی گردن هم شناخته می‌شود، عضلات گردن شما را در حالت غیرعادی قرار داده و منجر به نامتقارن شدن ویژگی‌های صورت می‌شود. این ناهنجاری‌ها معمولاً فقط عوارض موقتی ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات عوارض سکته مغزی نیز باعث بی‌حسی در یک طرف صورت و افتادگی لبخند می‌شود.

تأثیر استرس و بیماری‌ در چهره

دانشمندان دانشگاه ادینبرو در اسکاتلند طبق مطالعات خود به این موضوع رسیدند که دوران کودکی در چهره شما منعکس می‌شود. آن‌ها در مطالعاتشان ۱۵ ویژگی مختلف صورت را برای تعیین نامتقارن بودن در صورت اندازه‌گیری کرده و به این نتیجه رسیدند که افراد با چهره‌های نامتقارن‌تر دوران کودکی سخت‌تری هم داشتند. به نظر می‌رسد که ضربه، استرس، ‌ بیماری و حتی قرارگرفتن در معرض دود سیگار در دوران رشد و کودکی به ایجاد ناهماهنگی اعضای صورت تأثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…