آموزش کانتور کردن لب با چند مرحله ساده+ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوش فرم کردن لب‌ها یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است اما اینکه چگونه این کار انجام شده و چه مراحلی دارد موضوعی است که همه نمی‌دانند.

کانتور کردن لب در واقع یک تکنیک محبوب آرایشی و زیبایی است که با کمک آن می‌توانید لب‌های زیبا و خوش‌فرمی داشته باشید. همراه دلتامگ باشید تا با هم این ترفند را یاد گرفته و بتوانیم در آرایش‌هایمان لب‌هایی زیبا و خوش‌فرم داشته باشیم.

کانتور کردن لب چیست؟

در ابتدا باید برایتان توضیح دهیم که اصلاً کانتور کردن لب چیست؟

کانتورینگ در واقع یک کاری است که شکل طبیعی لب‌های شما را تقویت می‌کند و باعث بزرگ‌شدن، حجیم‌تر شدن و در نهایت پرتر به‌نظررسیدن لب‌ها می‌شود. با استفاده از کانسیلر، خط لب، براق‌کننده لب می‌توانید به لب‌هایتان زیبایی ببخشید.

کانتور کردن لب از جمله کارهای محبوب برای برجسته‌کردن، خوش‌فرم کردن و همین‌طور ایجاد سایه و روشن لب‌ها می‌شود. در واقع به تکنیک کانتورینگ لب، برجسته‌سازی نیز می‌گویند.

لوازم موردنیاز کانتور لب

برای کانتور کردن لب شما به موارد زیر نیاز دارید:

لوازم موردنیاز کانتور لب

  • پالت‌های پودری یا چرب (با دو رنگ و درجه اختلاف یک یا دو)
  • کانسیلر
  • رژ یا مداد لب (رژلب مایع یا مات)
  • بالم لب برای آبرسانی
  • مداد سفید مات
  • اسفنج‌های مخصوص آرایشی
  • خط لب

کانتور کردن لب

برای کانتور لب در ابتدا از یک اسکراب لب استفاده کرده تا پوست‌های مرده روی لب از بین بروند و سطح لب صاف و یک‌دست شود. اسکراب در واقع دانه‌های سفت مانند شکر است و موجب لایه‌برداری سطوح مرده و سلول‌های پوست لب می‌شود. پوست لب حساسیت زیادی دارد. کار لایه‌بردارها این است که مشکلات پوست شما را از بین ببرند. شما می‌توانید هم از اسکراب‌های طبیعی و خانگی استفاده کنید و هم محصولات و ماسک‌های آماده تهیه کنید.

حالا برای کانتور کردن لب مطابق ویدئوی بالا در ابتدا از یک مداد لب استفاده کرده و شروع به خط کشیدن روی لب‌ها و در واقع زاویه‌سازی کنید. با خط لب، یک X را در مرز بالایی لب خود کشیده سپس در مرکز لب پایین خود، یک خط عمودی بکشید. حالا کار بعدی این است که خطوط لب را خط بکشید و کمی آن را پر کنید. پرکردن لب‌ها با استفاده از خط لب، به لب‌های شما عمق داده و همچنین باعث ماندگاری بیشتر رژ لب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه شله زرد نذری را سالم نگه داریم؟

مرحله بعد آن است که  رژ لب موردنظر خود را انتخاب کنید. مات، کرمی، انتخاب با شماست!

کانتور کردن لب

بعد از اینکه رژ لب خود را انتخاب کردید، یک‌لایه رژ لب یکنواخت روی لب‌های خود بزنید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید آن است که نزدیک‌ترین رنگ به خط لب خود را انتخاب کنید.

هنگامی که اولین سایه را روی لب‌های خود زدید، یک رژ لب خامه‌ای روشن‌تر بگیرید. این سایه‌روشن را به مرکز لب‌های خود بزنید و آن را با انگشتان خود به‌خوبی ترکیب کنید. سایه‌ روشن‌تر کمی به لب‌های شما حجم می‌دهد و آنها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در مرحله سوم باید این رژلب را براق کنید. برق لب رنگی خود را بیرون بیاورید و روی لب‌های خود بمالید تا درخشان به نظر برسد. اگر می‌خواهید لب‌های مات داشته باشید می‌توانید از این مرحله صرف‌نظر کنید. البته اگر برق لب ندارید، می‌توانید به‌سادگی از بالم لب موردعلاقه خود استفاده کنید. یک‌لایه ضخیم از بالم لب خود را بمالید و اجازه دهید لب‌ها بدرخشند!

و در نهایت هنگامی که استفاده از خط لب، رژ لب و برق لب را تمام کردید، کانسیلری انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است و فرم لب‌هایتان را تیز کنید. با یک برس نازک، دور لب‌های خود را بکشید و بادقت مخلوط کنید. اگر از خراب‌شدن رژ لب خود می‌ترسید می‌توانید این مرحله را بعد از کشیدن خط لب خود انجام دهید. کانسیلر فرم لب‌های شما را بهتر کرده و آنها را برجسته می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …