جنگل راش، بهشت ناشناخته 40 میلیون ساله ایران!

3
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل‌ها همیشه یکی از بهترین مکان‌های روی زمین برای بازیافتن انرژی از دست رفته آدمی بوده‌اند. قدم زدن، کمپ زدن و اقامت در دل جنگل، جنگل نوردی و گوش سپردن به نغمه زیبا طبیعت در جنگل‌های همیشه برای انسان روح‌نواز بوده است.
جنگل راش

جنگل راش یکی از اعجاب‌انگیزترین جنگل‌های ایران و بخش دیگری از جنگل‌های 40 میلیون ساله هیرکانی ایران است که در میان جاهای دیدنی مازندران جایگاه خاصی دارد. همراه دلتامگ با یکی دیگر از جنگل‌های شگفت‌انگیز ایران آشنا شوید.

جنگل راش کجاست؟

مازندران استانی است که بخش وسیعی از جنگل‌های سرسبز ایران را در دل خود جا داده است. در 100 کیلومتری ساری و در نزدیکی روستای سنگده در بخش دودانگه این روستا یکی از بکرترین و زیباترین جنگل‌های ایران قرار گرفته است. راش نامی است که بر این جنگل زیبا گذاشته‌اند. فاصله تهران تا جنگل راش چیزی حدود سه و نیم ساعت راه است.

جنگل راش کجاست؟

چرا باید به جنگل راش سفر کرد؟

این جنگل نیز همچون جنگل لفور و جنگل دالخانی یک بخش دیگر از جنگل‌های هیرکانی ایران است که قدمتی 40 میلیون ساله دارد. همه چیز این جنگل خاص و منحصربه‌فرد است. در هر جای این جنگل که پا بگذارید غیر از زیبایی چیزی نخواهید دید. درختان، درختچه‌ها، پوشش گیاهی، جانوران و میکروارگانیسم‌ها (قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها) همگی چنان خاص هستند که جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران پیدا کرده‌اند. اینجا جنگلی از نوع متراکم با تنوع درختان بسیار زیاد است.

چرا باید به جنگل راش سفر کرد؟

چرا جنگل راش؟

نکته جالب درباره این جنگل وجود درختان بی‌شمار راش است. راش درختی است که در ارتفاعات بالای 2000 متر رشد می‌کند درحالی‌که این جنگل ارتفاع زیادی ندارد و جزو مناطق کم ارتفاع و کم سطح در مازندران است به همین دلیل رشد این درختان زیبا شکوه بی‌نظیری به این جنگل بخشیده است.

پوشش گیاهی جنگل راش سنگده بسیار منحصربه‌فرد است

این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های ایران است که پوشش گیاهی آن با سایر جنگل‌های این سرزمین متفاوت است. سرخدار، افرا، ملج، توکا، راش و … از انواع درختان این جنگل هستند. خاص‌ترین درخت این جنگل همان راش است که جنگل را با نام آن صدا می‌زنند.

مطلب پیشنهادی:  رقص سماع، زیباترین رقص معنوی دنیا را در قونیه ببینید!

اقامت در جنگل راش چگونه است؟

امکانات جنگل راش

از آنجایی که خیلی از مردم از وجود این جنگل خبر ندارند به همین دلیل اینجا کاملا بکر و دست نخورده باقی مانده و امکانات خاصی هم ندارد. کسانی که قصد سفر به این جنگل را دارند معمولا مایحتاج خود را از روستای سنگده تهیه می‌کنند.

اقامت در جنگل راش چگونه است؟

از آنجایی که حیوانات جنگل راش غالبا وحشی هستند حتی اجازه ویلا سازی در این جنگل هم داده نشده است پس اگر قصد اقامت در نزدیکی جنگل را دارید بهتر است در روستای سنگده یک ویلا اجاره کنید. کسی مانع شما برای کمپ و چادر زدن در این جنگل نمی‌شود؛ اما بهتر است از این کار صرف‌نظر کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل راش کی است؟

بهترین زمان سفر به جنگل راش کی است؟

درختان سر به فلک کشیده این جنگل در تمام ایام سال زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارند. در زمستان این جنگل سراسر سفیدپوش می‌شود و دسترسی به آن کمی سخت خواهد بود. جنگل راش در پاییز مانند یک بوم نقاشی هزار رنگ است. در بهار و تابستان هوای معتدل و مطلوب جنگل و سرسبزی و زیبایی بی‌نظیرش گردشگران را عاشق و شیفته می‌کند.

3 دیدگاه

  1. همراه با شما

    22 اسفند 1402 در 9:23 ب.ظ

    خسته نباشید

    پاسخ

  2. همراه با شما

    22 اسفند 1402 در 9:25 ب.ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 11:52 ب.ظ

    درخت راش میوه ای هم دارد مثل بادام اما ریزتر از آن که قابل خوردن هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…