با تهیه این شیرینی مخصوص عید، مهمان‌ها را شگفت‌زده کنید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید عید امسال را متفاوت برگزار کنید، تهیه این شیرینی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
شیرینی کره ای

خرید شیرینی جزو یکی از رسوم قدیمی ما ایرانی‌ها در عید نوروز است؛ بنابراین چه بهتر که خودمان بتوانیم شیرینی دلخواه را درست کرده و از آن لذت ببریم؛ شیرینی کره ای یکی از انواع شیرینی‌های خشک است که از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد؛ برای درست کردن این شیرینی حتما نیازی نیست که یک قناد ماهر باشید، با رعایت چند نکته و انجام مراحل آن، به راحتی می‌توانید این شیرینی خوشمزه را برای ایام عید نوروز درست کرده و هنر خود را به رخ بکشید، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره ای نرم

شیرینی کره ای

طرز تهیه شیرینی کره ای

برای درست کردن شیرینی کره ای خانگی لازم است که به چند نکته مهم که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه داشته باشید تا در نهایت از خشک شدن شیرینی جلوگیری شود؛ قبل از شروع به کار توجه داشته باشید که در ابتدا تمام مواد را به مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند و علاوه بر آن فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله اول

در ابتدا کره را در ظرف مناسب قرار داده و روی بخار آب بگذارید تا بنماری شود؛ بعد از آنکه کره ذوب شد،آن را در گوشه‌ای قرار دهید تا خنک شود و بعد پودر قند به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کرمی شود.

شیرینی کره ای

مرحله دوم تهیه شیرینی کره ای مخصوص

در این مرحله زرده‌های سه عدد تخم مرغ را جدا کرده و یکی یکی به مواد اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که یکی از تخم مرغ‌ها را برای رومال شیرینی نگه دارید؛ بعد از هم زدن تخم مرغ‌ها، پودر گل و گلاب را به آن اضافه کرده و مواد را با لیسک مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:  برطرف کردن ریزش مو و شوره‌ سر فقط با یک روغن

مرحله سوم

کم کم آرد را به مواد اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست آید؛ توجه داشته باشید در این مرحله آرد را نباید به یکباره به مواد اضافه کنید؛ حجم آرد باید به گونه‌ای باشد که خمیر به دست نچسبد.

مرحله چهارم تهیه شیرینی کره ای نرم

خمیر آماده شده را درون نایلون قرار داده و نیم ساعت داخل یخچال  استراحت دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان خمیر را به دو تکه تقسیم کرده و با وردنه به خوبی باز کنید. توجه داشته باشید که قطر هر کدام از خمیرها باید نیم سانت باشد.

مرحله پنجم

در ادامه لازم است تا خمیر را به دلخواه شکل دهید؛ اگر قصد دارید شیرینی کره ای لوله ای باشد، خمیر را به اندازه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و بعد لول کنید؛ برای آنکه مغز خمیر پخت شود، روی شیرینی را با کمک کاتر چند برش بزنید.

شیرینی کره ای

مرحله پایانی تهیه شیرینی کره ای

یک عدد زرده تخم مرغ را درون کاسه ریخته و به کمک چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس با کمک فرچه مقدار زرده را روی شیرینی زده و آن را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا آماده شود. در این فاصله توجه داشته باشید که شیرینی‌ها بیش از اندازه تغییر رنگ ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…