7 گل آپارتمانی شیک مخصوص اتاق خواب

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شب‌ها خوابی ناآرام دارید، با قرار دادن یکی از این گیاهان در اتاق خواب می‌توانید کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.
گل آپارتمانی شیک

برای همه ما چیدمان و انتخاب دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بالایی برخودار است؛ چرا که انتخاب وسایل درست کمک می‌کند تا هنگام استراحت شب را در آرامش بیشتری سپری کنید؛ برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام خواب با کمبود اکسیژن مواجچه شده‌ایم و همین امر باعث شده تا کیفیت خواب ما کاهش پیدا کند؛ بهترین راه‌حل برای این مشکل، قرار دادن چند گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا است در اتاق خواب است؛ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند گل آپارتمانی شیک را به شما معرفی کنیم که با قرار دادن آن در محیط اتاق خواب بتوانید خوابی راحت را تجربه کنید.

انواع گل آپارتمانی شیک

بسیاری از افراد هنگام خرید گل آپارتمانی توجهی به کاربرد آن ندارند و تنها به زیبایی اکتفا می‌کنند؛ اما ما در ادامه تعدادی گل آپارتمانی مقاوم را برای شما نام بردیم که با خرید و قرار دادن آن در اتاق خواب بتوانید علاوه بر زیبایی، خوابی آرام را هم تجربه کنید.

 گاردنیا

گاردنیا یک گیاه زینتی زیبا و خاص است که با دقت و مراقبت مناسب، می‌توانید از زیبایی آن در اتاق خواب خود بهره‌مند شوید. برای نگهداری این گیاه نور مهم‌ترین المانی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ با توجه به اینکه گاردنیا به نور فراوان نیاز دارد، باید آن را در مکانی قرار داد که نور غیر مستقیم به آن بتابد. علاوه بر آن خاک این گل آپارتمانی شیک باید همیشه مرطوب باشد.

گل آپارتمانی شیک

گل آپارتمانی شیک گندمی

گندمی جزو گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار می‌آید؛ بنابراین قرار دادن آن در اتاق خواب می‌تواند اکسیژن مورد نیاز شما را هنگام خواب تامین کند؛ همچنین، زیبایی ظاهری گندمی به عنوان یک تزیینات داخلی نیز می‌تواند محیط را زیبا و دلپذیرتر کند. برای نگهداری این گیاه، باید نور به طور غیر مستقیم به آن بتابد و 3 بار در هفته آن را آبیاری کنید؛ در فصل گرم سال هم بهتر است که گیاه را غبارپاشی کنید.

گل آپارتمانی شیک

پاپیتال یا عشقه

یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا و اکسیژن‌ساز که برای از بین بردن آلودگی‌ها تنها به 12 ساعت زمان نیاز دارد، پاپیتال یا عشقه است. جالب است بدانید که این گیاه در تسکین علائم آسم و آلرژی نیز موثر است. برگ‌های عشقه سبز یا ابلق هستند و همین ویژگی باعث شده که این گیاه به‌عنوان یک گل آپارتمانی شیک شناخته شود؛ البته بهتر است بدانید که پاپیتال برای کودکان و حیوانات خانگی سمی است.

مطلب پیشنهادی:  متقاضیان امروز بازار مسکن چه کسانی هستند؟

گل آپارتمانی شیک

یاس سفید

یک گل آپارتمانی شیک منحصربه‌فرد برای خانه‌تان می‌خواهید؟ زیباتر و خوشبوتر از یاس رازقی پیدا نخواهید کرد. از آنجایی که این گل رونده است، می‌توانید آن را به هرشکلی که می‌خواهید درآورید. بوی خوب این گل خوابی خوش و روانی بدون استرس به شما هدیه می‌دهد. بهترین مکان برای نگهداری آن پشت پنجره است و اسپری آب روزانه آن را زیبا و سرحال نگه می‌دارد.

گل آپارتمانی شیک

اسطوخودوس

عطر خوش گل‌های بنفش زیبای اسطوخودوس، خوابی آرام و عمیق را به شما می‌دهند. عصبابیت، افسردگی، استرس، بیخوابی، بی قراری و سردرد با عطر این گیاه از بین می‌روند به همین دلیل برخی معتقدند بهترین مکان برای این گیاه اتاق کودکان بی‌قرار است.

آلوئه‌ورا

یک گیاه اسیژن‌ساز و تصفیه کننده عالی هوا که می‌تواند به‌عنوان گل آپارتمانی شیک هم شناخته شود، آلوئه‌ورا است. ژله این گیاه برای پوست نیز مزایای فراوانی دارد. شرایط نگهداری آلوئه ورا آسان است و به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. تنها نور مستقیم طولانی مدت برای آن کافیست.

گل آپارتمانی شیک

 اسپاتی فیلوم

آخرین گل آپارتمانی شیک که به شما معرفی می‌کنیم، اسپاتی فیلوم است. فیلتر کردن آلوده‌کننده‌های شیمیایی چون بنزن، تری‌کلرو اتیلن و فرمالدهید از هوا کار اصلی این گیاه است. با افزایش پنج درصدی رطوبت هوا توسط این گیاه، بسیاری از میکروب‌های بیماری‌زا نیز از بین می‌روند. با این حال باید مراقب باشید؛ چراکه اسپاتی فیلوم نیز یک گیاه سمی است و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…