ماجرای عجیب مردی که فیل شد!

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این یک داستان عجیب و دردناک اما واقعی است! همه شما عادت دارید وقتی از خانه بیرون می‌روید با انسان‌های عادی سروکار داشته باشید یا هم‌صحبت کسانی شوید که ظاهری معمولی دارند؛ اما اگر کسی را ببینید که نیمی انسان و نیمی فیل است چه خواهید کرد؟
مرد فیل نما

مرد فیل نما نام مستعار شخصی است که در سال 1862 در انگلستان به دنیا آمد؛ اما در طول زندگی کوتاه 28 ساله خود هیچ لحظه شادی را ندید! همراه دلتامگ با یکی از انسان های عجیب الخلقه تاریخ آشنا شوید.

ماجرای وحشتناک مرد فیل نما

در سال 1862 در انگلستان پسری متولد شد که ظاهری معمولی کاملا شبیه به بقیه مردم داشت؛ اما هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این پسر به مرور زمان قرار است به فیل تبدیل شود! نام این پسر جوزف کری مریک بود و والدین او مری جین و جوزف راکلی نام داشتند.

کودکانه شیرین مرد فیل نما

جوزف در بدو تولد یک چهره کاملا طبیعی داشت؛ اما به مرور زمان علائم عجیبی در بدن او نمایان شد. چهره او به‌شدت دستخوش تغییر شد و تومورهای عجیبی در سراسر بدن او به‌خصوص در سر او رشد کردند تا جایی که اندک‌اندک سر او به‌اندازه یک فیل بزرگ شد. مردم با دیدن ظاهر او می‌ترسیدند و فرار می‌کردند و او را مرد فیلی لقب داده بودند. تنها کسی که با عشق از جوزف مراقبت می‌کرد مادرش بود. جوزف همراه مادرش کودکی شادی داشت؛ اما این دل‌خوشی تا یازده‌سالگی جوزف دوام آورد و او مادرش را در این سن از دست داد.

کودکانه شیرین مرد فیل نما

زندگی جهنم جوزف پس از مرگ مادرش

پدر مرد فیل نما اصلا رفتار مهربانانه‌ای با او نداشت و تنها 18 ماه پس از مرگ مادرش دوباره ازدواج کرد. همسر دوم آقای راکلی زنی زیبا با فرزندانی سالم و زیبا بود. جوزف تلاش می‌کرد برای خود کاری دست‌وپا کند؛ اما با آن چهره نمی‌توانست جایی کار پیدا کند. به همین دلیل همه به‌خصوص مادربزرگش او را مایه سرشکستگی خانواده می‌دانستند.

مطلب پیشنهادی:  راز افزایش طول عمر سگ چیست؟

مرد فیل نما به سیرک راه پیدا می‌کند

مرد فیل نما به سیرک راه پیدا می‌کند

در همان زمان که مرد فیلی به دنبال کار بود با شخصی به نام سام تور آشنا می‌شود که یک تور را اداره می‌کرده است. جوزف به پیشنهاد او وارد سیرک می‌شود و در آنجا نیز با پزشکی به نام فردریک تروس ملاقات می‌کند. او پس از اجرای یک نمایش در بلژیک از تور جا می‌ماند و به‌سختی به انگلیس برمی‌گردد و دنبال دکتر تروس می‌رود. به پیشنهاد او در بیمارستان بستری می‌شود؛ اما راه‌حلی برای معالجه او پیدا نمی‌شود. سرانجام مرد فیل نما در سال 1890 در بیمارستان در حالی که تلاش می‌کرده به حالت درازکش بخوابد به علت سنگینی سرش، دچار شکستگی گردن شده و می‌میرد؛ اما مشکل جوزف چه بوده است؟

بیماری مرد فیل نما

بیماری مرد فیل نما

بیماری ترسناکی که زندگی کوتاه جوزف را برای او جهنم کرده بود سندرومی به نام پروتئوس بوده که سبب رشد ناهنجار بافت‌های چربی، عضله، استخوان، پوست، عروق خونی و لنفاوی می‌شود. به همین دلیل سر جوزف، بدن، پاهایش و دست راست او به‌صورت غیرعادی رشد کردند و تنها دست چپ او سالم بود. برای مرد فیل نما در موزه بیمارستان محل مرگش یادبودی ساختند که تا به امروز برپاست و هرکس به آنجا می‌رود می‌تواند زندگی غم‌انگیز او را بخواند.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 7:34 ب.ظ

    خدایا ازین بلایا ما راحفظ کن ممنون از چنین مطالبی که در اختیار خوانندها مگذارید

    پاسخ

  2. ناشناس

    5 اسفند 1402 در 0:45 ق.ظ

    واقعا جالب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    7 اسفند 1402 در 10:53 ق.ظ

    🥺

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…