سفر به بکرترین دریاچه ایران در جنوب رشت!

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شمال، خطه رویایی و سرزمین افسانه‌ای ایران است که با طبیعت بی‌نظیر خود هرکسی را جادو می‌‌کند؛ اما زیبایی‌های این نقطه در دریا و جنگل‌های آن خلاصه نمی‌شود. در شمال جاذبه‌هایی را می‌توانید پیدا کنید که شاید کمتر کسی از آن‌ها خبر داشته باشد.
دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یکی از جاهای دیدنی رشت است که به پاک‌ترین دریاچه گیلان مشهور شده و با امکانات بسیاری که دارد، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. همراه دلتامگ با این دریاچه زیبا و فیروزه‌ای آشنا شوید.

دریاچه سقالکسار کجاست؟

در استان گیلان و در بخش مرکزی شهرستان رشت و در دهستان لاکان روستایی واقع شده که نامش سقالکسار است. این روستا تنها 16 کیلومتر از جنوب شهر رشت فاصله دارد. این روستا را بانام سالکه سار نیز می‌شناسند. در نزدیکی این روستا بقعه‌ای متبرک به نام آقا سید شریف وجود دارد که در فاصله بسیار کمی از آن دریاچه سقالکسار رشت واقع شده است. اینجا یکی از بکرترین مکان‌هایی است که در سفر به رشت باید به دیدن آن بروید.

دریاچه سقالکسار کجاست؟

رسم عجیب پاکیزه‌ترین روستای شمال و دریاچه‌ زیبایش

مردم این منطقه چنان روی تمیزی و پاکیزگی روستای خود حساس هستند که هیچ جای این منطقه حتی ذره‌ای زباله نخواهید دید. جالب است بدانید در هنگام بازدید از این دریاچه یک کیسه‌زباله به شما تحویل داده خواهد شد. اگر هیچ زباله‌ای را در طبیعت رها نکنید و به هنگام بازگشت کیسه پر را به نگهبانی تحویل دهید، 50 درصد مبلغ ورودی را به شما برمی‌گردانند. نکته جالب دیگر این است که از این زباله‌ها برای تهیه ورمی کمپوست استفاده می‌شود. این رسم از سال 1390 توسط شورای اسلامی روستای سقالکسار پایه‌گذاری شد و مردم منطقه نیز به‌شدت از آن طرفداری کردند.

تفریحات و امکانات دریاچه سقالکسار

تفریحات و امکانات دریاچه سقالکسار

چه چیزی بیشتر از پیاده‌روی در جنگلی سرسبز و دریاچه‌ای زیبا و فیروزه‌ای در هوایی لذت‌بخش می‌تواند روح و ذهن شما را تازه کند؟ در هنگام پیاده‌روی در اطراف دریاچه نیز می‌توانید حیوانات محلی از گا و گوسفند گرفته تا اردک و غازهایی را ببینید که در حال پرسه زدن در این محوطه هستند.

مطلب پیشنهادی:  فر کردن مو در خانه به ساده‌ترین روش

علاوه‌ بر این‌ها قایق‌سواری، پیک‌نیک و عکاسی نیز از تفریحات این منطقه است. بهتر است بدانید شنا و ماهیگیری در دریاچه سقالکسار ممنوع است. سرویس بهداشتی، نمازخانه، چایخانه‌های سیار، کافه و ‌رستوران با غذاهای محدود، پارکینگ و یک مغازه کوچک در ورودی محوطه از جمله امکانات این دریاچه هستند.

خانه عجیب و پرماجرای دریاچه

خانه عجیب و پرماجرای دریاچه

در میانه دریاچه سقالکسار خانه‌ای عجیب وجود دارد که با بالا آمدن آب ناپدید می‌شود و با پایین رفتن آن دوباره پیدا می‌شود. شکار این خانه زیبا با سقف قرمزش بسیار سخت است پس اگر موفق به دیدن آن شدید به‌سرعت از آن یک عکس یادگاری بگیرید.

بهترین زمان سفر به دریاچه سقالکسار کی است؟

این دریاچه در هر فصلی زیبایی و جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما با این وجود بسیاری از گردشگران معتقدند که پاییز و بهار بهترین زمان سفر به این دریاچه است. حس زندگی در جوانه‌های تازه متولد شده در بهار و حس شکوه و زیبایی خلقت در پاییز هزار رنگ، این دریاچه به یک مقصد محبوب در این فصل‌ها تبدیل کرده‌اند.

چگونه به روستای سقالکسار برویم؟

چگونه به روستای سقالکسار برویم؟

فاصله دریاچه سقالکسار تا رشت حدود 16 کیلومتر است و اگر می‌خواهید از مرکز شهر حرکت کنید باید حدود نیم ساعت رانندگی کنید. به سمت جنوب شهر حرکت کرده و وارد جاده جیرده شوید تا به تابلوهای راهنمایی در میانه جاده برسید که شما را به سمت دریاچه هدایت می‌کنند.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 6:08 ب.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    30 بهمن 1402 در 0:57 ق.ظ

    جالب بود سرزمینمان ایران بهشت روی زمین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…