سفر به ساحل زلال و بکر لاوان در نوروز 1403

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌دانید بکرترین سواحل مرجانی ایران را در کدام جزیره می‌توان دید؟ می‌دانید کدام جزیره زلال‌ترین آب دریا را دارد و شفافیت آن به حدی است که اعماق دریا هم قابل مشاهده است؟ می‌دانید سومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس بعد از قشم و کیش کجاست؟
جزیره لاوان

شاید نام جزیره لاوان را شنیده باشید شاید هم جزو آن دسته از افرادی باشید که حتی خبر ندارند این جزیره زیبا در جنوب ایران منتظر گردشگران مشتاق و پرهیجان است. دلتامگ در این مقاله سفری به یکی دیگر از جزایر جنوب کشور دارد، با ما همراه باشید.

جزیره لاوان کجاست؟

میان بندر مقام و جزیره شیدور که خیلی‌ها آن را بانام مارو می‌شناسند و در فاصله 28 کیلومتری غرب ساحل نخیلو، جزیره‌ای در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته که نامش جزیره لاوان است. این جزیره سومین جزیره بزرگ بعد از کیش و قشم در هرمزگان است که مساحت آن به 81 کیلومترمربع می‌رسد. جالب است بدانید که نام لاوان یک کلمه عربی است که از دو قسمت لاو (سفید) و وان (نگهبان و محافظ) تشکیل شده است.

جزیره لاوان کجاست؟

زلال ترین ساحل ایران را بشناسید!

تقریبا هرکسی که این جزیره را از نزدیک دیده است بر این موضوع تاکید کرده که آب‌های خلیج‌فارس در سواحل این جزیره به شفاف‌ترین حالت خود رسیده‌اند. آلودگی لاوان نسبت به سایر جزایر خلیج‌فارس بسیار کمتر است شاید چون هنوز بین مردم آن‌قدرها هم معروف نشده است و بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند به‌جای جزایر ناشناخته جنوب به قشم و کیش سفر کنند.

جاذبه‌های لاوان را از نزدیک ببینید!

علاوه بر تفریح در سواحل فوق‌العاده دیدنی و زیبا جزیره لاوان، می‌توانید جاذبه‌های دیگری هم ببینید که شما را شگفت‌زده می‌کنند. تماشای دلفین‌ها و پرندگان نادر از نزدیک، گردش و خرید در بازارهای سنتی و مدرن آن، پیاده‌روی در طبیعت بی‌نظیر و دیدن حیات‌وحش فوق‌العاده آن، دیدن تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، خوردن ماهی کبابی خوشمزه و بی‌نظیر جنوب و حتی سفر به جزیره شیدور از جاذبه‌هایی هستند که در این جزیره می‌توانید ببینید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش برای نگهداری گیاهان آپارتمانی

جاذبه‌های لاوان را از نزدیک ببینید!

سوالات متداول

اگر قصد سفر به لاوان را دارید، حتما سوالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده است. در ادامه سعی می‌کنیم به چند سوال رایج گردشگران برای سفر به این جزیره پاسخ دهیم.

بهترین زمان سفر به لاوان چه موقع از سال است؟

جنوب ایران آب‌وهوای خشک و گرمسیری دارد پس اگر دلتان می‌خواهد یک سفر آرام و عالی به لاوان داشته باشید بهتر است تا زمستان تمام نشده کوله‌بار سفرتان را جمع کنید.

اجاره سوئیت در جزیره لاوان چگونه است؟

در این جزیره اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد، از هتل‌های لوکس گرفته تا اقامتگاه‌های بومگردی؛ اما اگر دلتان یک شب دلپذیر می‌خواهد بهتر است در اقامتگاه‌های ساحلی این جزیره یک سوئیت روبه‌ دریا اجاره کنید.

فاصله بندرعباس تا جزیره لاوان چقدر است؟

لاوان تا بندرعباس حدود 367 کیلومتر فاصله دارد.

جاذبه‌های لاوان را از نزدیک ببینید!

فاصله جزیره لاوان تا بوشهر چقدر است؟

اگر می‌خواهید از بوشهر به این جزیره بروید، باید 147 کیلومتر را طی کنید. راحت‌ترین راه رفتن به این جزیره از بندر مقام است که باید قایق موتوری حداکثر نیم ساعت زمان می‌برد. بندر مقام تا لاوان 20 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره یکی از زیباترین جاهای دیدنی هرمزگان و جنوب ایران است.

تعداد کلمات مطلب: 466

یک نظر

  1. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 2:12 ق.ظ

    زنده باد سرزمینم ایران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
  • شهر آناناس

    شهر آناناس ایران کجاست؟

    شهر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر د…
  • شفق قطبی ایران کجاست؟

    شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مزایا و معایب استفاده از تینت لب

در آرایش کردن استفاده از تینت لب  دارای مزایا و معایبی است که جالب است از آن‌ها اطلاع داشت…