5 لکه بر قوی خانگی برای پاک کردن شیشه در کمترین زمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاک کردن شیشه

یکی از رسوم بسیار زیبای ما ایرانی‌ها که قبل از فرا رسیدن سال جدید انجام می‌دهیم، گردگیری خانه است؛ برای بسیاری از خانم‌ها که شاغل هستند و یا فرزند کوچک دارند، روند تمیز کردن خانه مانند پاک کردن شیشه ممکن است کمی برای آن‌ها آزاردهنده باشد؛ چرا که معمولا زمان زیادی را از وقت آن‌ها را می‌گیرد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند محلول ساده خانگی برای تمیز کردن شیشه را به شما آموزش دهیم که بتوانید در مدت زمان کم تمام لک شیشه‌ها را از بین ببرید.

راهکارهای برق انداختن شیشه و آینه

به طور کلی پاک کردن شیشه میز، تلویزیون و حتی پنجره برای بسیاری جزو دغدغه است چرا که برخی از لکه‌ها به سختی پاک می‌شوند و یا در بعضی موارد به دلیل آنکه به قسمت‌های سخت پنجره دسترسی نداریم نمی‌توان تمام لکه‌ها را از بین برد؛ برای حل این مشکل تنها کافی است چند لکه بر قوی شیشه را بشناسید و با استفاده از آن‌ها در کمترین زمان ممکن تمام گردو غبار را از بین ببرید؛ در ادامه به چند مورد از این لکه‌برهای خانگی اشاره خواهیم کرد.

پاک کردن شیشه

تمیز کردن شیشه با سرکه

یکی از بهترن روش‌ها برای پاک کردن چربی از روی شیشه گاز یا پنجره، استفاده از محلول سرکه و آب است؛ در این روش لازم است یک قاشق سرکه را به همراه یک لیوان آب درون یک ظرف مناسب بریزید و بعد از ترکیب کردن، آن را درون بطری ریخته و روی لک شیشه اسپری کنید؛ برای پاک کردن شیشه هم بهتراست از دستمال نخی استفاده کنید تا پرز آن روی شیشه به جای نماند.

استفاده از تاید

با توجه به اینکه شیشه‌ها در معرض باد و باران قرار دارند، پاک کردن لکه‌های قدیمی آب خصوصا برای شیشه‌هایی که دسترسی سختی دارند، کمی مشکل است؛ در این حالت برای از بین بردن این لکه‌های سرسخت بهترین راه استفاده از تاید است؛ در این روش مقداری تاید را با آب مخلوط کرده و روی شیشه اسپری کنید؛ سپس با کمک یک دستمال خشن، لکه‌ها را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی:  سفر به مراکش، سرزمین خداوند و اسرارآمیزترین کشور آفریقا!

پاک کردن شیشه

استفاده از مایع صابون برای پاک کردن شیشه

از این لکه بر می‌توانید برای پاک کردن جرک شیشه ماشین هم استفاده کنید و تاثیر فوق‌العاده آن را ببینید؛ در این روش یک قاشق غذاخوری مایع صابون را با دو لیوان آب مخلوط کنید و از محلول به دست آمده را می‌توان برای پنجره و میز جلو مبلی استفاده کرد؛ مواد را روی شیشه اسپری کرده و بعد از چند دقیقه به کمک یک دستمال تمیز آن را پاک کنید و از براق بودن شیشه‌ها لذت ببرید.

الکل و آمونیاک، لکه بر قوی شیشه

استفاده از الکل و آمونیاک برای پاک کردن شیشه ها که دارای لکه های بسیار سخت و تقریبا غیرقابل پاک شدن توصیه میشود. کافیست یک قاشق آمونیاک را با دو قاشق الکل و یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس محلول به دست آمده را به وسیله اسپری روی لکه های اسپری کنید و چند دقیقه منتظر بمانید و به وسیله یک پارچه تمیز شیشه را پاک کنید.

پاک کردن شیشه

استفاده از لیمو برای پاک کردن شیشه

با توجه به خاصیت اسیدی لیمو، می‌توان ار آن برای پاک کردن لکه‌های سرسخت شیشه استفاده کرد؛ برای تهیه محلول پاک کننده با عصاره لیمو باید ابتدا آب دو لیمو را بگیرید و با یک لیوان سرکه سفید مخلوط کنید. محلول به دست آمده را با دو لیوان آب مخلوط کرده و برای پاک کردن شیشه ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…