مسجد مهمان کش، جایی که هرکس به آن وارد می‌شد می‌مرد!

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر ری یکی از شهرهای تاریخی با قدمت بسیار زیاد در ایران است که جاذبه‌های فراوانی دارد. با این حال در این شهر یک جاذبه عجیب و غریب وجود دارد که نامش بسیاری از اهالی این شهر را هنوز هم می‌ترساند!
مسجد مهمان کش

مسجد مهمان کش شهر ری یکی از عجیب‌ترین مساجد ایران است که ماجرای ترسناک آن نه‌تنها اهالی شهر ری؛ بلکه هر مسافری که وارد این شهر می‌شد را می‌ترساند. همراه دلتامگ با این مسجد عجیب بیشتر آشنا شوید.

داستان مسجد مهمان کش شهر ری حقیقت دارد؟

شاید به نظرتان این داستان بیشتر شبیه افسانه و شایعه باشد؛ اما ماجرای این مسجد که حتی در قدمت آن نیز شک بسیاری است، کاملا حقیقی است. در واقع روزگاری بوده که هرکسی وارد این مسجد می‌شده، جانش را از دست می‌داده است؛ اما مگر چنین چیزی می‌تواند واقعیت داشته باشد؟ نکند این مسجد مکانی برای حضور قاتل‌های سریالی یا اجنه بوده است؟ شهرت این مسجد در مهمان کش بودن آن‌قدر زیاد بود که حتی مولانا نیز درباره آن شعر گفته بود!

ماجرای مسجد مهمان کش چیست؟

ماجرا از آنجایی شروع شد که در زمان‌های قدیم مسافران در راه مانده به مساجد پناه می‌بردند تا بلکه یک سرپناه امن و ایمن برای خود دست و پا کرده باشند؛ اما مسجدی در شهر ری بود که هر مسافر بداقبالی که وارد آن می‌شد باید دست از جان خود می‌شست. اهالی شهر ری هرکسی که قصد اقامت در این مسجد را داشت، منصرف می‌کردند و هیچ‌کس از علت آن خبر نداشت. برخی می‌گفتند در مسجد جن وجود دارد و مسافران را می‌کشد. تا اینکه روزی شخصی به نام ماشاالله تصمیم گرفت به هر قیمتی شده راز این ماجرا را پیدا کند. به همین دلیل او شبانه به مسجد رفت تا آنجا بخوابد؛ اما در نیمه‌های شب صدای عجیبی شنید.

ماجرای مسجد مهمان کش چیست؟ دلتامگ

چه اتفاقی برای ماشاالله افتاد؟

ماشاالله که تا نیمه‌های شب با صداهای عجیب و غریب از داخل مسجد دست به گریبان بود، متوجه روزنه‌ای در دیوار شد که صداها از آن می‌آمد. دقیق‌تر که شد فهمید این صدای وزش باد است که از آن روزنه می‌آید. او راز سربه‌مهر مسجد را پیدا کرده بود. گویی مسافران شب‌ها با شنیدن این صداها می‌ترسیدند و سکته می‌کردند! ماشاالله به همین قانع نشد و تصمیم گرفت که با بیل و کلنگ به جان روزنه بیفتد و آن را خراب کند تا دیگر کسی در این مسجد نمیرد؛ اما با چیز عجیب‌تری مواجه شد.

مطلب پیشنهادی:  رودخانه دو رنگ آمازون؛ مکانی رازآلود و عجیب روی زمین!

به‌محض برخورد تیشه و کلنگ او با دیوار و روزنه‌اش به ناگهان مقدار بسیار زیادی سکه و طلا از دیوار بیرون ریخت. ماشاالله از آن پس بسیار ثروتمند شد؛ اما همین کارش باعث شد که شایعات برای همیشه پایان پیدا کند.

از دل مسجد مهمان کش، مسجد ماشاالله متولد شد!

پس از آنکه ماشاالله راز این اتفاق عجیب مسجد مهمان کش را کشف کرد، این مسجد به مسجد ماشاالله مشهور شد. حالا بعد از گذشت چند صدسال، این مسجد بخشی از بقعه امامزاده هادی (ع) شده و همه آن را با همان نام مسجد ماشاالله می‌شناسند و کسی از اتفاقات تلخ این مسجد خبر ندارد.

از دل مسجد مهمان کش، مسجد ماشاالله متولد شد!

قدمت مسجد مهمان کش چقدر است؟

خیلی‌ها معتقدند که قدمت این مسجد به دوره قاجار برمی‌گردد؛ اما یک ری شناس معروف به نام احد ابوحمزه باور دارد که این مسجد در دوره صفویه ساخته شده است. نکته جالب اینجاست که مولانا شاعر قرن ششم و هفتم هجری شعری در باره این مسجد سروده که نشان می‌دهد که قدمت این مسجد بسیار بیشتر از حد تصور ماست و به قرن‌های ششم و هفتم برمی‌گردد. از دیگر جاذبه‌های عجیب و اسرارآمیز شهر ری باید به برج طغرل اشاره کرد که بزرگ‌ترین ساعت خشتی جهان است.

تعداد کلمات مطلب: 551

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 بهمن 1402 در 1:48 ق.ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      24 بهمن 1402 در 8:54 ق.ظ

      ممنون از همراهیتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

با توت فرنگی زیبا شوید

اگر شما از خواص توت فرنگی برای پوست و موهای خود اطلاع داشته باشید، حتما این میوه خوشگل و خ…