طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست صورت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست صورت برای زیبایی و جوان ماندن احتیاج به رسیدگی و استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارد. گاهی استفاده از مواد و گیاهان طبیعی تمام مشکلات پوستی شما را حل می‌کند.
طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست

یکی از گیاهانی که برای پوست فواید بسیار زیادی دارد آلوئه‌ورا ست. حالا از جمله سؤالاتی که روزانه از ما پرسیده می‌شود طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست است. ما در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرفتیم به شما بگوییم چگونه می‌توانید از این گیاه پرخاصیت برای پوستتان استفاده کنید.

طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست

نکته مهمی که دراین‌رابطه باید به شما بگوییم آن است که برخی از افراد از آلوئه‌ورا به روشی نادرست استفاده می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند اثرات مثبت آن را روی پوست خوشان مشاهده کنند. در واقع طریقه استفاده از آلوئه‌ورا در میزان اثربخشی آن بسیار مهم است.

نحوه استفاده از آلوئه‌ورا به‌صورت مستقیم

خیلی از افراد دوست دارند و ترجیح می‌دهند که آلوئه‌ورا را بدون مخلوط کردن و تبدیل به ماسک کردن به‌صورت مستقیم استفاده کنند. برای این کار تنها لازم است که ژل آلوورا را مستقیما از ساقه آن خارج کنید.

به طور معمول ژل بین دو ساقه کفایت می‌کند. باید این مقدار از ژل را مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود. حالا این ژل را قبل از خواب روی صورتتان بمالید و سپس کمی ماساژ دهید. اول صبح صورتتان را بشویید.

طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست

طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست های خشک

اگر دارای پوست صورت خشکی هستید و می‌خواهید آن را نرم و صاف کنید، به ماسک آلوئه‌ورا نیاز بسیار زیادی خواهید داشت. شما می‌توانید این ماسک صورت را با استفاده از ژل آلوئه‌ورا و ترکیب آن با عسل و خیار تهیه کنید.

این سه ماده اگر با هم ترکیب شوند به یک مرطوب‌کننده عالی تبدیل می‌شوند. حالا اگر مدتی این ترکیب را روی صورت بمالید، پوست شما نرم و صاف می‌شود. یک خیار را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آلوئه‌ورا ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

مطلب پیشنهادی:  ساخت یک کرم‌پودر فوق‌العاده در خانه

طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست های چرب

پوست برخی از افراد به حدی چرب است که ترجیح می‌دهند با استفاده از آلوئه‌ورا مقداری آن را خشک کنند تا حالتی متعادل پیدا کنند. برای این کار نیز توصیه می‌کنیم از ماسک استفاده کنید.

ماسک آلوئه‌ورا به شما کمک کرده تا روغن اضافی پوستتان گرفته شود و همچنین از به‌وجودآمدن آکنه روی آن جلوگیری کنید. برای ساخت این ماسک کافی است مقداری ژل آلوئه‌ورا را در یک‌کاسه بریزید و ۱۰-۱۲ قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید.

این ترکیب را خوب با هم مخلوط کرده و سپس روی صورت بمالید. بگذارید این مخلوط حدود ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند و سپس آن را بشویید.

طرز استفاده از آلوئه‌ورا برای پوست های چرب

ژل آلوئه‌ورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

در پاسخ به این سؤال که ژل آلوئه‌ورا چه مدت باید روی پوست بماند باید بگوییم، این موضوع تا حد زیادی به نیاز شما و همچنین نوع پوستتان بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال خیلی افراد دوست دارند زودتر نتیجه بگیرند، به همین خاطر اجازه می‌دهند که ژل به مدت یک شب تا صبح روی پوستشان قرار بگیرد. این روش‌ها به شرطی که با مشورت متخصص پوست باشد، ایرادی ندارد. اما به‌طورکلی پیروی از زمان‌بندی زیر برای استفاده از ژل آلوئه‌ورا توصیه می‌شود:

  • برای پوست‌های نرمال به مدت ۳۰ دقیقه یا یک شب تا صبح
  • برای پوست‌های خشک به مدت ۲۰ دقیقه
  • برای پوست‌های چرب به مدت ۱۵ دقیقه
  • برای پوست‌های حساس به مدت ۱۵ دقیقه

تعداد کلمات مطلب: 527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …