با تهیه این شیرینی برای عید، مهمانان خود را سورپرایز کنید

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با هزینه کم خودتان شیرینی عید را آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
شیرینی عید

با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از ما در تلاش هستیم که خودمان کمی هنر به خرج داده و شیرینی‌ عید را آماده کنیم؛ برخلاف تصور پخت شیرینی کار چندان مشکلی نیست و نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ با چند قلم موادی که در خانه دارید، خودتان به راحتی می‌توانید یک شیرینی خشک با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب‌تر از بیرون آماده کنید، شیرینی لانه زنبوری جزو آن دسته از شیرینی خانگی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و به راحتی آماده می‌شود؛ برای آموزش این شیرینی ساده، تا پایان این طلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی عید

شیرینی عید

طرز تهیه شیرینی لانه زنبوری

درست کردن این شیرینی برای افرادی که در شیرینی‌پزی مبتدی هستند بسیار راحت است و تنها لازم است حین پخت به چند نکته که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشند.

مرحله اول

در ابتدا تمام مواد را بیرون از یخچال قرار دهید تا با محیط هم دما شوند؛ سپس درون یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با شکر به خوبی مخلوط کنید تا مواد کرمی‌رنگ و یکدست شوند؛ سپس اسانس دلخواه را در این مرحله به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

روغن مایع را در سه مرحله اضافه کنید و هر بار به خوبی با همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس نشاسته ذرت را الک کرده و به مواد اضافه کنید؛ در این مرحله توجه داشته باشید که برای جلوگیری از پخش شدن نشاسته، ابتدا مواد را کمی با هم زن مخلوط کنید و بعد آن را روشن کنید.

شیرینی عید

مرحله سوم تهیه شیرینی مجلسی

بعد از آنکه همه مواد یکدست شدند، آرد را هم الک کرده و در سه مرحله به مواد اضافه کرده و. با لیسک به آرامی هم بزنید؛ توجه داشته باشید که مقدار آرد در این شیرینی خشک متغیر است و با توجه به اندازه تخم مرغ‌ها، ممکن است مقدار آن کم و زیاد شود؛

مرحله چهارم

در این مرحله از تهیه شیرینی عید، بعد از اضافه کردن بیکینگ‌پودر مواد را با لیسک هم بزنید تا در نهایت خمیر لطیفی به دست آید؛ مقدار آرد باید به حد باشد که خمیر به دست نچسبد.

مطلب پیشنهادی:  بدون هزینه کردن زیبا شوید

مرحله پنجم

توجه داشته باشید اگر مقدار آرد زیاد باشد خمیر سفت شده و کیفیت شیرینی از دست می‌رود؛ اگر خمیر خیلی جزئی چسبندگی داشت مشکلی ندارد و نیازی به اضافه کردن بیشتر آرد نیست. خمیر را داخل نایلون قرار دهید تا خشک نشود.

شیرینی عید

مرحله ششم

بعد از آنکه خمیر به مدت یک ساعت استراحت کرد، آن را روی یک سطح صاف پهن کرده و گلوله‌های یک اندازه جدا کنید؛ سپس برای شکل دادن به شیرینی می‌توانید از توری فلزی کمک بگیرید و همه خمیرها را با آن شکل دهید.

مرحله هفتم تهیه شیرینی عید

خمیرهای شکل داده شده را درون سینی فر قرار داده و آن را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا کمی تغییر رنگ دهد؛ بعد از گذشت این مدت زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود.

مرحله پایانی تهیه شیرینی لانه زنبوری

شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و در صورت دلخواه وسط آن را کمی مارمالاد قرار دهید و شیرینی‌ها را روی هم دیگر بگذارید؛ در نهایت لبه شیرینی را می‌توانید در شکلات ذوب شده یا پودر نارگیل بزنید و در ظرف سرو قرار دهید.

نکات تهیه شیرینی زنبوری

  • از هر مارمالاد دلخواهی می‌توانید برای شیرینی استفاده کنید.
  • استفاده از اسانس مرغوب در طعم شیرینی نقش بسزایی دارد.
  • بهتر است داخل شیرینی از شکر دانه ریز استفاده شود.
  • حتما نشاسته و آرد را از قبل الک کنید.
  • در حد امکان از روغن مایع معمولی برای شیرینی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…