از بین بردن خشکی پوست در زمستان با چند لوسیون فوق‌العاده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا با سرد شدن هوا معمولا دچار خشکی پوست شده و از این مشکل بسیار رنج می‌برند اما بهترین راهکار برای درمان چیست؟
از بین بردن خشکی پوست در زمستان

از بین بردن خشکی پوست در زمستان خواسته اکثر افراد است. زیرا هم پوست صورت و هم پوست سایر قسمت‌های بدن برای سالم ماندن به رطوبت و آب نیاز داشته و زمانی که رطوبت کافی به پوست نرسد، پوست دهیدراته (کم‌آب) می‌شود. درنتیجه، با مشکلاتی مثل خارش و پوسته‌پوسته شدن پوست، کدرشدن پوست و ایجاد چین‌وچروک روی آن مواجه می‌شوید. روغن‌های طبیعی یک انتخاب عالی برای حفظ رطوبت به‌خصوص در فصول سرد و خشک‌سال هستند. همراه دلتامگ باشید.

از بین بردن خشکی پوست در زمستان

ما در این مطلب و در ادامه می‌خواهیم چند راهکار خانگی برای درمان این مشکل به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید تا شما را از این مشکل نجات دهیم.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون یکی از بهترین روغن‌های طبیعی است که دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. این روغن به درمان خارش و خشکی بیش از اندازه پوست کمک کرده و برای مبارزه با خطوط ریز و چین‌وچروک صورت بسیار مفید است. شما می‌توانید از این روغن حتی در اطراف چشمانتان نیز استفاده کنید. این روغن اغلب برای ماساژ کودکان هم  مورداستفاده قرار می‎گیرد.

نحوه‌ استفاده

اگر دوست دارید رطوبت پوستتان را حفظ شود، بهتر است سریع بعد از حمام روغن‌زیتون را روی آن بمالید. باتوجه‌به آب‌وهوای محل زندگی و وضعیت پوستتان می‌توانید هر روز از روغن‌زیتون استفاده کنید. بااین‌حال، مراقب باشید با زیاده‌روی در این کار باعث مسدودشدن منافذ پوست‌ نشوید. همچنین قبل از استفاده حتماً یک تست حساسیت از خودتان بگیرید.

چه کسانی نباید از روغن‌زیتون استفاده کنند

توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر پوست خیلی چرب و مستعد آکنه دارید بهتر است از مصرف روزانه روغن‌زیتون خودداری کنید. همچنین اگر به اگزما مبتلا هستید، روغن‌زیتون گزینه بسیار مناسبی برای شما است؛ چون ممکن است علائمتان را بدتر کند.

روغن‌زیتون

از بین بردن خشکی پوست در زمستان با روغن بادام

روغن بادام شیرین برای پوست خشک و آسیب‌دیده معجزه می‌کند و باعث ترمیم و جوان‌سازی آن می‌شود. این روغن دارای خواص دارویی است و از دیرباز در طب سنتی استفاده می‌شده است.

مطلب پیشنهادی:  مانتوی زرد خود را این‌گونه ست کنید

فواید

روغن بادام دارای اسید چرب، ویتامین‌های E و A و روی است. این روغن نه‌تنها به هیدراته شدن پوستتان کمک می‌کند؛ بلکه به  بهبود زخم و حفظ عملکرد سد محافظ پوست کمک می‌کند.

روغن بادام شیرین با التهاب، استرس اکسیداتیو و آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید مقابله کرده، خطوط روی پوست و چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد و باعث روشن‌تر شدن جای زخم می‌شود. استفاده از روغن بادام شیرین زیر نظر پزشک می‌تواند خارش ناشی از اگزما و پسوریازیس را تسکین دهد.

نحوه‌ استفاده

برای رطوبت‌رسانی پوست تنها لازم است که مقدار کمی از روغن بادام را به‌آرامی با حرکات دایره‌ای‌شکل روی صورتتان بمالید. می‌توانید از این روغن برای دور چشم و حتی برای جوان‌سازی لب‌های ترک‌خورده‌ خود استفاده کنید.

برای روشن‌تر کردن پوستی که در اثر مواجهه با نور خورشید برنزه شده است، روغن بادام را با چند قطره لیموترش و کمی عسل مخلوط کنید. همچنین می‌توانید برای ازبین‌بردن سلول‌های مردهٔ پوست از ماسکی که با استفاده از شکر و روغن بادام درست کرده‌اید، استفاده کنید.

از بین بردن خشکی پوست در زمستان با روغن بادام

چه کسانی نباید از روغن بادام استفاده کنند

به این نکته مهم بسیار توجه داشته باشید که روغن بادام به دلیل سبک بودن و غیر‌کومدون‌زا بودن، برای همه‌ انواع پوست قابل‌استفاده است. بااین‌حال، اگر به آجیل حساسیت دارید، بهتر است از مصرف موضعی روغن بادام خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…