حقایقی بزرگ درباره کوچک ترین کشور جهان!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید کوچک‌ترین کشور جهان کجاست؟ آیا می‌دانید که در این کشور کتابخانه‌ای وجود دارد که یکی از محرمانه‌ترین جاهای دنیاست و هیچ‌کس حق ورود به آن را ندارد؟
کوچک ترین کشور جهان

سفر همیشه در هر حالی جذاب است؛ اما فکرش را بکنید که به خاص‌ترین جاهای دنیا سفر کنید؛ مثلا به کوچک ترین کشور جهان سفر کنید! دلتامگ در این مقاله یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب به یکی از خاص‌ترین کشورهای جهان دارد، با ما همراه باشید.

کوچک ترین کشور جهان کجاست؟

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان کوچک ترین کشور جهان نام برد؛ اما واتیکان بحثش از تمام کشورها جداست! واتیکان یک کشور کوچک درست در قلب یک کشور بزرگ‌تر است! همین باعث شده که موقعیت آن خاص و استثنایی باشد.

کوچک ترین کشور جهان کجاست؟

واتیکان کجاست؟

واتیکان به‌عنوان کوچک‌ترین کشور جهان یکی از باشکوه‌ترین و زیباترین کشورهایی است که هر کس در تمام عمرش می‌تواند ببیند! کشوری مملو از آثار هنری جذاب و معماری بی‌نظیر که درست در قلب شهر رم در ایتالیا واقع شده است! عجیب‌ترین نکته درباره این کشور همین است که در یکی از شهرهای یک کشور بزرگ‌تر قرار گرفته است در حالی‌که دولتی کاملا مستقل و جدا دارد. وسعت واتیکان تنها دو دهم مایل است و تنها هشتصد در آن زندگی می‌کنند.

کوچک‌ترین کشور جهان چگونه اداره می‌شود؟

واتیکان دارای پادشاهی مطلقه است و جالب اینجاست که این کشور محل استقرار پاپ یعنی رهبر کاتولیک‌های جهان است. در واقع واتیکان بخشی از کشور ایتالیا محسوب می‌شود؛ اما یک دولت‌شهر مستقل است و مرکز کلیسای کاتولیک‌های جهان است.

واتیکان کجاست؟

جاذبه‌های عجیب و باور نکردنی کوچک ترین کشور جهان!

میدان مشهور و کلیسای سن پیترو از مهم‌ترین جاذبه‌های واتیکان هستند که قدمت کلیسای آن به قرن چهارم میلادی برمی‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است. اهمیت این کلیسا به خاطر مقبره یکی از حواریون حضرت مسیح یعنی سن پیتر است.

کلیسای سیستین یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی کوچک ترین کشور جهان است. این کلیسا مهم‌ترین کلیسای کاتولیک‌های دنیاست که کاخ آن محل اقامت پاپ است. سیکتوس دوم این کلیسا را در سال 1470 میلادی بنا کرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کلیسا وجود آثار میکل آنژ، بوچیلی و پروجینو در این کلیساست. جالب است بدانید که نقاشی معروف آفرینش آدم اثر میکل آنژ در میانه سقف این کلیسا به تصویر کشیده شده است. این کلیسا حتی یکی از عجایب هفتگانه ایتالیا است.

مطلب پیشنهادی:  نسکافه کافی‌شاپی را بدون دستگاه درست کن

کلیسای سیستین

از دیگر جاذبه‌های واتیکان می‌توان به موزه و کتابخانه آن اشاره کرد. نکته عجیب این است که ورود به کتابخانه واتیکان غیرممکن است؛ چراکه محرمانه‌ترین اسناد تاریخی از تمام کشورها در این کتابخانه نگهداری می‌شود و از این کتابخانه به‌شدت محافظت می‌شود. کتابخانه اسقفی واتیکان یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های دنیاست که 24 کیلومتر قفسه‌بندی کتاب دارد! هشتاد هزار نسخه خطی، نقاشی، نامه و کتاب‌هایی در زمینه‌های الهیات، فلسفه، تاریخ و حقوق در این کتابخانه وجود دارد.

کتابخانه اسرار محرمانه واتیکان

بهترین زمان سفر به کوچک ترین کشور جهان چه موقع است؟

آب‌وهوای واتیکان که درست در قلب رم قرار دارد متاثر از آب‌وهوای مدیترانه‌ای ایتالیاست. به همین دلیل زمستان‌های پر بارش و تابستان‌های گرم و خشکی دارد. اگر دلتان می‌خواهد واتیکان بارانی را ببینید زمستان به آنجا سفر کنید وگرنه بهترین زمان سفر به کوچک ترین کشور جهان اواخر تابستان و اوایل پاییز است. برخی از گردشگران به باران‌های گسترده این فصل علاقه دارند و در زمستان را جذاب‌ترین فصل سفر به واتیکان می‌دانند.

تعداد کلمات مطلب: 517

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ونیز ایران کجاست؟

ونیز ایران کجاست؟ ونیز یکی از زیبا و خاص‌ترین کشورهای جهان است. که نظر همگان را به خود جلب…