عجایب هفتگانه ایتالیا را بشناسید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایتالیا همیشه در لیست کشورهایی بوده که سفر به آن برای جهانگردان جذابیت خاصی داشته است. جاهای دیدنی ایتالیا چنان منحصربه‌فرد و عجیب‌اند که حتی در لیست عجایب هفتگانه جهان نیز قرارگرفته‌اند.
جاهای دیدنی ایتالیا

کشور ایتالیا خود به‌تنهایی قدمت چندانی ندارد؛ اما قدمت هریک از شهرهای آن به هزاران سال پیش و زمان امپراتوری رومی‌ها برجهان می‌رسد. از زمان تابه‌حال می‌توان جاهای دیدنی ایتالیا را در لیست بهترین جاذبه‌های دنیای گردشگری دانست. در این کشور مکان‌هایی وجود دارد که لقب عجایب هفتگانه ایتالیا را به خود اختصاص داده‌اند.

کولوسئوم ایتالیا یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان

احتمالا با عجایب هفتگانه جهان باستان آشنایی دارید؛ اما این عجایب در سایر ادوار تاریخی متفاوت هستند. کولوسئوم به‌عنوان بزرگ ترین آمفی تئاتر تاریخی دنیا نه‌تنها در لیست عجایب هفتگانه ایتالیا که حتی در لیست عجایب هفتگانه جدید دنیا نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق گفته تاریخ‌دانان این آمفی تئاتر، ظرفیتی بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر داشته است. کولوسئوم درواقع محلی برای اعلام تصویب‌های قانون، اجرای تئاتر، نبرد گلادیاتورها، شکنجه مسیحیان و همین‌طور اعدام بوده است.

گرند کانال ونیز یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایتالیا

شهر ونیز را اغلب با عناوینی مثل شهر آب، شهر پل‌ها و شهر شناور می‌شناسند و به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایتالیا شناخته می‌شود. ونیز شهر زیبایی است که خیابان‌هایش غرق آب هستند و مردم می‌توانند با قایق بین خانه‌های ونیز تردد کنند. گراند کانال ونیز که اصلی‌ترین کانال آبی ونیز است، یکی از عجایب هفتگانه ایتالیا به‌حساب می‌آید و گشت‌وگذار در آن با تاکسی‌های قایقی و اتوبوس‌های قایقی بسیار تجربه جالبی است.

کولوسئوم

ایتالیا گردی با دیدن فروم رومی

درست در دل شهر باستانی رومی، میدانی قرارگرفته است که به آن فروم رومی می‌‎گویند. این میدان که 50 متر عرض و 130 متر طول دارد با تمام ویرانه‌هایش یادآور شکوه و جلال روزگاران گذشته رم ایتالیا است. این میدان را در ایتالیا بانام فروم رومی یا فروم روم می‌شناسند.

برج کج پیزا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا

راز برج کج پیزا را هنوز هم خیلی‌ها نمی‌دانند. برجی با قدمتی نزدیک به ششصد سال که با وجود کمری خمیده هنوز هم پابرجا مانده است. ارتفاع این برج نزدیک به 57 متر است و برای رسیدن به بالای آن باید 295 پله را بالا بروید. این برج در شهر تاریخی پیزا و در میدان معجزه این شهر قرارگرفته است.

مطلب پیشنهادی:  دودکش جن، عجیب‌ترین جاذبه زنجان!

کلیسای سیستین از یکی زیباترین جاذبه ‌های تاریخی ایتالیا

سیستین درواقع یک شاهکار معماری رومی محسوب می‌شود که درست در قلب شهر واتیکان، محل اصلی زندگی پاپ است. در این کلیسا می‌توانید عجیب‌ترین نقاشی‌های تاریخی از زندگی حضرت موسی تا زندگی مسیح و قیام مسیح موعود را ببینید که با جزئیات زیاد به زیبایی ترسیم‌شده‌اند.

پانتئون ایتالیا یکی از جاهای دیدنی ایتالیا

یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایتالیا که در حقیقت محلی برای پرستش خداهای گوناگون بوده، معبد پانتئون ایتالیاست. این معبد در سال 126 میلادی ساخته شده است که 48 متر طول و 58 متر پهنا دارد و ارتفاع آن به 58 متر می‌رسد. جالب است بدانید که یکی از بزرگترین گنبدهای جهان متعلق به این معبد است.

پانتئون ایتالیا

کاخ کاسرتا یکی از عجایب هفتگانه ایتالیا

کاخ کاسرتا یک قصر سلطنتی تاریخی است که در شهر کاسرتا در جنوب ایتالیا واقع شده است. کاخ کاسرتا را به‌عنوان بزرگترین کاخ اروپا می‌شناختند و در اصل برای شاهان بوربون ناپل ساخته شده است. این کاخ بیش از 1،200 اتاق را در خود جای‌داده است و یکی از عجایب هفتگانه ایتالیا به‌حساب می‌آید.

سخن پایانی

ایتالیا با داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای یکی از زیباترین کشورهای اروپاست که مناظر بی‌نظیرش چشمان هر تماشاگری را مجذوب و خیره می‌کند. در کنار این منظار بی‌نظیر و طبیعت فوق‌العاده مسحورکننده، جاهای دیدنی ایتالیا به‌خصوص جاذبه‌‎های تاریخی آن در دنیا بی‌همتا هستند.

تعداد کلمات مطلب: 569

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …