7 ترفند آشپزی برای خوشمزه‌تر شدن غذا، که کسی به شما نمی‌گوید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با چند ترفند در آشپزخانه آشنا شوید که باعث می‌شود کارهای شما سریع‌تر انجام شود، این مطلب را از دست ندهید.
ترفند آشپزی

فرقی نمی‌کند که یک آشپز ماهر باشید یا نه، در هر صورت در دنیای آشپزی نکات است که برای خوشمزه‌تر شدن غذا و سریع‌تر پشرفت کار در آشپزخانه نیاز است بدانیم؛ در دنیای آشپزی یک‌سری از عادت‌های غلط وجود دارند که بسیاری از ما به طور خودکار انجام می‌دهیم بدون آنکه بدانیم همین رعایت نکردن چند نکته کوچک، موجب می‌شود که آشپزی خوبی نداشته باشیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا چند ترفند آشپزی ساده، اما مهم که باعث بهتر شدن غذای شما می‌شود را به شما آموزش دهیم.

چند ترفند آشپزی خانگی که به اشتباه انجام می‌دهیم

برخی از روش‌هایی که روزمره در آشپزخانه انجام می‌دهید، ممکن است در نهایت تاثیر منفی بر روی آشپزی شما داشته باشد؛ در ادامه برخی از این ترفندهای آشپزی را شرح می‌دهیم:

پختن گوشت یخ‌زده

بسیاری از ما به دلیل بی‌حوصلگی یا کمبود وقت، گوشت را به محظ اینکه از فریزر خارج کرده استفاده می‌کنیم؛ این حالت یک اشتباه رایج است که موجب می‌شود گوشت شما دیر آماده شود و یا اینکه هنگام کباب کردن آن، روی گوشت پخته و درون ان خام باشد؛ به همین منظور بهتر است که گوشت را شب قبل از یخچال در آورده و بعد استفاده کنید.

ترفند آشپزی

قرار دادن غذا در تابه سرد از ترفند آشپزی غلط

برای داشتن یک آشپزی آسان،  بهتر است هنگام سرخ کردن مواد غذایی آن را درون تابه‌ای که هنوز سرد است نریزیم؛ چراکه رعایت نکردن این موضوع علاوه بر آنکه باعث می‌شود غذا روغن بیشتری به خود جذب کند، در روند دیر سرخ شدن مواد غذایی نیز تاثیر بسیاری دارد.

استفاده از یک چاقو برای برش‌دادن تمام غذاها

نکته‌ای که شاید در هیچ کتاب آشپزی به آن توجه نشود؛ استفاده کردن از چند چاقو متفاوت برای برش زدن مواد غذایی مختلف در آشپزخانه است؛ بسیاری از ما هنگام آشپزی از یک چاقو برای برش زدن نان، گوشت، پیاز و غیره استفاده می‌کنیم که اشتباه است و سرعت ما را در آشپزی کم‌تر خواهد کرد؛ برای مثال بهتر است هنگام برش زدن نان، از یک چاقو دندانه‌دار استفاده کنید تا برش آن راحت‌تر باشد.

مطلب پیشنهادی:  راز افزایش طول عمر سگ چیست؟

ترفند آشپزی

هم‌زدن برنج در حال پخت، ترفند آشپزی

یکی دیگر از ترفند آشپزی که برای بهتر شدن برنج باید انجام داد، جلوگیری از هم زدن مداوم آن است؛ برخی افراد برای اینکه ببینند برنج چطور شده‌است یا طعم آن را بچشند، مرتبا برنج را هم می‌زنند، اما این کار به شدت اشتباه است. زیرا هم‌زدن برنج باعث آزاد شدن نشاسته می‌شود. همچنین دانه آن می‌شکند و شکل ظاهری برنج تغییر می‌کند.

استفاده از روغن نامناسب

بسیاری از افراد به دلیل رژیم غذایی یا هر علت دیگری سعی دارند که برای پخت و پز از روغن‌هایی مانند زیتون برای آشپزی استفاده می‌کنند که بسیار اشتباه است؛ روغن‌هایی مانند زیتون برای تهیه سس و تفت دادن در دمای پایین ایده‌آل است و دمای بالا ممکن است از کیفیت روغن کم کند.

ترفند آشپزی

اضافه کردن روغن به آب ماکارونی در حال پخت

بسیاری از ما بر این باوریم که اضافه کردن روغن به آب ماکارونی در حال پخت، از چسبیدن رشته‌های ماکارونی به یکدیگر جلوگیری می‌کند؛ در حالی که این ترفند آشپزی بسیار اشتباه است چرا که چربی با آب مخلوط نمی‌شود و باعث می‌شود ترکیب ماکارونی با سس سخت‌تر شود.

دور ریختن آبی که ماکارونی در آشپزی ایرانی

خالی کردن آب ماکارونی یکی از چند مورد ترفند آشپزی اشتباه است. می‌توان از این آب برای قوام و خوش‌طعم شدن سس استفاده کرد. بنابراین توصیه می‌شود که این مایع را در ظرفی بریزید و با سس مخلوط کنید تا غلیظ‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …