آموزش به روزترین آرایش صورت در خانه

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهایی که خانم‌ها به انجام آن علاقه دارند، آرایش کردن است که برای آن هزینه‌های زیادی نیز می‌کنند و به آرایشگاه مراجعه می‌کنند.
آرایش صورت

آرایش صورت از آن کارهایی است که باید در آن مهارت داشته باشید در غیر این صورت آرایشتان زشت و پر از ایراد می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید که در خانه خودتان را آرایش‌کرده و برای یک مهمانی آماده شوید، همراه دلتامگ باشید تا به‌روزترین آرایش صورت را به شما آموزش دهیم.

آموزش به‌روزترین آرایش صورت در خانه

اگر می‌خواهید یک آرایش زیبا داشته باشید، حتماً مراحل گفته شده را دنبال کنید.

ماندگاری بالا با پرایمر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش که باید حتماً آن را انجام دهید، استفاده از پرایمر است. پرایمر باعث ماندگاری بالای آرایشتان می‌شود. البته قبل از استفاده از آن پوستتان را خوب تمیز کنید.

یکدست کردن پوست با کرم‌پودر

انتخاب رنگ مناسب کرم‌پودر در این مرحله بسیار مهم است. زیرا اگر رنگ درستی را انتخاب نکنید، باعث بالا نشان‌دادن سنتان می‌شود؛ بنابراین برای استفاده از کرم‌پودر رنگ مناسب با پوستتان را انتخاب کرده و سپس با استفاده از انگشت سبابه و یا اسفنج‌های آرایشی مقداری از کرم‌پودر را در سراسر نقاط پوست صورتتان بزنید و آن را به‌خوبی ترکیب کنید تا یکدست به نظر برسد.

به‌روزترین آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

افرادی که از جای لک بر روی صورتشان یا کبودی زیر چشمشان خسته شده‌اند، باید حتماً در آرایششان از کانسیلر استفاده کنند. برای انتخاب رنگ کانسیلر نیز نهایت دقت خودتان را داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که یک درجه با پوستتان تفاوت داشته باشد.

بعد از تهیه کانسیلر مناسب مقداری از آن را زیر چشم‌ها و روی جای لک و جوش خود بزنید. اگر ترجیح می‌دهید که آرایشی مات داشته باشید می‌توانید پس از استفاده از کانسیلر از یک پنکیک مناسب برای مات کردن آرایش خود استفاده کنید.

به‌روزترین آرایش صورت با استفاده از کانسیلر

بخشیدن زیبایی به چشم‌ها

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش، چشم‌ها است که باعث زیبایی چهره شما می‌شوند. این مرحله از آرایش صورت در خانه دارای اهمیت بسیار بالایی است.

برای این کار بهتر است از یک پالت سایه با تنوع رنگی بالا استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید آرایش چشم‌هایتان طبیعی باشد، باید از سایه‌های خشک استفاده کرده؛ اما اگر به آرایش‌های غلیظ علاقه دارید، باید از سایه‌های برقی و مرطوب استفاده کنید. اگر مبتدی هستید توصیه می‌کنیم از تناژ قهوه‌ای برای سایه استفاده کنید. برای این کار قلمو یا براش کمک بگیرید و قسمت پایین پلک خود را سایه بزنید.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

استفاده از خط چشم

کشیدن خط چشم برای اغلب افراد کاری بسیار سخت است؛ اما با تمرین در این کار مهارت پیدا می‌کنید. البته اگر مبتدی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک مداد چشم کمک گرفته و نقاط قرارگیری خط چشم را با آن علامت بزنید. حالا با استفاده از خط چشم آن نواحی را پررنگ کنید.

جلوه‌دادن به چشم‌ها

استفاده از ریمل مهم‌ترین کار در آرایش چشم است. سعی کنید از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کرده تا باعث پرپشت‌شدن مژه‌هایتان شود و هم بلندتر به نظر برسند.

 پر کردن ابروها

در این مرحله به سراغ پر کردن ابروهایتان می‌رویم؛ زیرا داشتن ابروهایی کم‌پشت و ناقص آرایشتان را خراب می‌کند. با استفاده از یک مداد یا سایه ابرو، نقاط خالی ابروهای خودتان را پر کنید و حالت طبیعی و زیبایی را به آن بدهید.

 پر کردن ابروها

رنگ‌دادن به گونه‌ها

تا قبل از استفاده از رژگونه صورت شما ممکن است کمی رنگ‌پریده به نظر برسد، بنابراین وظیفه رژگونه در آرایش صورت این است که به چهره شما با برجسته‌کردن گونه ساختار و فرم ببخشد. برای‌آنکه از رژگونه صحیح استفاده کنید با استفاده از براش آرایشی آن را از قسمت سیب گونه در راستای خط گونه بزنید.

زیبایی لب‌ها در آرایش صورت

آخرین مرحله از آموزش آرایش صورت در خانه مربوط به لب‌های شما است. برای رنگ بخشیدن به لب‌هایتان کمی رژلب به آن بزنید. این کار می‌توانید از رنگ‌های مات یا رنگی بنا به سلیقه خود استفاده کنید و در انتها می‌توانید از برق لب برای برجسته‌کردن آنها استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 626

یک نظر

  1. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:11 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

دریاچه عروس کجاست؟

دریاچه عروس کجاست؟ آیا اسم این دریاچه به گوش شما خورده است؟ شمال ایران بسیار زیبا است. به …