دریافت وام با سند ملک چه شرایطی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی افراد نیاز به دریافت وام دارند. وام‌ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن‌ها دریافت وام با سند ملک بوده که دارای شرایط خاصی است.
شرایط دریافت وام با سند ملک

گاهی برخی از افراد این سؤال را از ما می‌پرسند که دریافت وام با سند ملک را چرا باید انتخاب کنند و این وام چه مزیتی نسبت به سایر وام‌ها دارد؟ ما در این مطلب از دلتامگ مزایای دریافت این وام و همچنین شرایط خاص برای دریافت آن را برایتان بیان می‌کنیم تا با آگاهی زیاد اقدام به این کار کنید.

شرایط دریافت وام با سند ملک

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید آن است که وام با سند ملکی در واقع یک وام بدون ضامن است و نیازی نیست برای دریافت آن هیچ ضامنی را به بانک‌ها معرفی کنید. این یکی از بهترین مزیت‌های این تسهیلات است.

همچنین این‌گونه تسهیلات نوعی وام فوری بوده ومی‌توان در زمان کمتری آن را دریافت کند. همچنین معمولاً بانک‌ها برای این‌چنین وام‌هایی، مبالغ بسیار زیادی نسبت به سایر تسهیلات در نظر می‌گیرند.

حالا ما در ادامه می‌خواهیم به شرایط دریافت وام با سند ملک بپردازیم.

شش‌دانگ بودن سند ملک

یکی از مهم‌ترین شرایطی که معمولاً تمام بانک‌ها برای دریافت وام با سند در نظر می‌گیرند آن است سند متقاضی شش‌دانگ باشد. به این صورت که تمام ملک به نام خود فرد بوده و هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

حالا باید به این نکته دقت داشته باشد که سند ملک باید توسط دفتر اسناد رسمی تنظیم شده تا اعتبار کافی داشته باشد. همچنین درصورتی‌که قبلاً با این سند وامی دریافت شده باشید نمی‌توانید با آن تسهیلات دیگری دریافت گنید.

برای مثال، اگر سند ملک شما در رهن سایر مؤسسات قرار داشته باشد، بانک این سند را برای دریافت چنین وامی قبول نمی‌کند. به همین دلیل، حتماً قبل از اقدام برای دریافت این تسهیلات، به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

خوش‌حساب بودن مشتری

مطمئناً برای دریافت وام با سند ملک تمام سوابق فرد بررسی می‌شود. درصورتی‌که فرد سابقه خوبی در خوش‌حسابی داشته باشد، بانک مشکلی برای پرداخت این وام نخواهد داشت.

اما اگر فرد قبلاً وامی گرفته باشد که هنوز تسویه نکرده یکی از شرایط دریافت این تسهیلات را نخواهد داشت. همچنین در صورت داشتن چک برگشتی یا بدهی به بانک‌های دیگر، فرد نمی‌تواند وام با سند ملکی را دریافت کند.

مطلب پیشنهادی:  با مراحل سند زدن ملک آشنا شوید

به همین دلیل، توصیه می‌کنیم حتماً نسبت به پرداخت تمامی بدهی‌های خود در زمان‌های مقرر توجه کنید. همچنین، سعی کنید هیچ‌یک از چک‌های شما برگشت نخورند.

خوش‌حساب بودن مشتری

چگونگی دریافت وام با سند ملکی

لازم به ذکر است که برای دریافت این وام باید مراحلی را طی کنید. البته مراحل و مدارک موردنیاز برای هر بانک ممکن است متفاوت باشد. اما به‌طورکلی، در اکثر بانک‌ها نحوه دریافت این تسهیلات به شرح زیر است.

افتتاح حساب در بانک

اولین مرحله برای دریافت وام، افتتاح حساب در آن بانک است. زمانی که متقاضی حسابی در هیچ یک از شعب آن بانک حسابی نداشته باشد، باید نسبت به افتتاح آن اقدام کند.

البته اگر فرد قبلاً در آن بانک حسابی ایجاد کرده باشد، دیگر نیازی به انجام این مرحله نبوده و فرد یک گام جلوتر قرار می‌گیرد.

چگونگی دریافت وام با سند ملکی

بررسی مدارک متقاضی توسط بانک

حالا بعد از طی‌کردن مرحله افتتاح حساب، بانک مدارک ارسالی توسط مشتری را بررسی کرده و در این مرحله، باید سند ارائه‌شده به طور کامل به نام خود فرد باشد.

اگر  سند مشکلی داشته باشد، بانک وامی برای آن در نظر نمی‌گیرد. برای مثال، زمانی که سند شش‌دانگ نباشد، فرد نمی‌تواند برای دریافت وام از آن بانک اقدام کند.

همچنین علاوه برسند، خوش‌حسابی متقاضی توسط بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر متقاضی چک برگشتی یا بدهی قبلی نداشته باشد، این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

اعطای تسهیلات

درصورتی‌که متقاضی مراحل قبلی را به‌خوبی پشت‌ سر بگذارد، بانک معمولاً طی مدت مشخصی تسهیلات را به‌حساب مشتری واریز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…