بهترین راه برای فرار از پرداخت مهریه مشخص شد

3
26
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهریه یکی از مهم‌ترین حقوقی است که با ازدواج به زن می‌رسد. به محض عقد نکاح زن مالک مهریه شده و مرد موظف به پرداخت آن است.
راه‌های فرار از پرداخت مهریه

با گران‌شدن قیمت سکه و… یکی از سؤالاتی که بسیاری از آقایان از ما می‌پرسند آن است که آیا راهی برای فرار از پرداخت مهریه وجود دارد یا خیر. ما در این مطلب از دلتامگ می‌خواهیم چند مورد از راه‌های فرار از پرداخت مهریه را برایتان بیان کنیم.

راه‌های فرار از پرداخت مهریه

تعیین میزان مهریه کاملاً به توافق زن و مرد بستگی دارد و نمی‌توان به بالا یا پایین‌بودن توافقات صورت‌گرفته در خصوص مهریه ایراد گرفت؛ اما باید دراین‌رابطه بدانیم که بالابودن میزان مهریه همواره با مخاطراتی همراه است. بالابودن میزان مهریه به‌خصوص در سال‌های اخیر باعث شده که  مردان به دنبال بهترین راه فرار از پرداخت مهریه باشند.

تهاتر از راه‌های فرار از پرداخت مهریه

اگر مرد بتواند ثابت کند که زن به او بدهکار است می‌تواند مهریه خود را با بدهی تهاتر کرده و مهره را نپردازد. به‌عنوان‌مثال اگر زن مهریه‌ای معادل با یک سکه داشته باشد و مرد بتواند ثابت کند معادل یک سکه زن به او بدهکار است، می‌تواند مهریه خود را با بدهی زن تهاتر کرده و از پرداخت معاف شود.

فرار از پرداخت مهریه با ابطال سند ازدواج

اگر مرد بتواند ثابت کند که سند مهریه به‌صورت صوری یا غیرقانونی تنظیم شده است، می‌تواند آن را باطل کند. به‌عنوان‌مثال، اگر ثابت شود که مرد مهریه را با قصد فرار از پرداخت آن تعیین کرده است یا اگر مهریه به‌صورت غیرقانونی تعیین شده باشد، می‌توان آن را باطل کرد.

فرار از پرداخت مهریه با ابطال سند ازدواج 

درخواست تقسیط برای فرار از پرداخت مهریه

مهریه دارای انواع مختلفی است که مهریه عندالاستطاعه یکی از آن‌ها است. اگر مرد استطاعت پرداخت مهریه را نداشته باشد؛ اما دادگاه تشخیص دهد که او در آینده می‌تواند مهریه را پرداخت کند، می‌تواند مهریه را به‌صورت اقساطی به زن پرداخت کند.

مطلب پیشنهادی:  اگر مستاجری ملک را تخلیه نکند، چکار باید کرد؟

در این حالت مرد باید اقساط مهریه را به‌صورت منظم به زن پرداخت کند. البته برای این کار لازم است که مرد عدم تمکن خودش را در محاکم قضایی به اثبات برساند.

چرا که در غیر این صورت با درخواست مرد موافقت نمی‌شود. تقسیط مهریه بهترین راه برای فرار از پرداخت مهریه نیست. بلکه با استفاده از آن مرد از پرداخت مهر زن به‌صورت یکجا معاف می‌شود.

فرار از پرداخت مهریه با طلاق توافقی و طلاق از طرف زن

بسیاری از افراد بر این باور هستند که در طلاق توافقی و طلاق از طرف زن، مرد می‌تواند مهریه را پرداخت نکند؛ اما این مورد کاملاً غلط است و مرد در هر شرایطی باید مهریه همسر خودش را پرداخت کند مگر در شرایطی که زن بخواهد از مرد حق طلاق بگیرد و مرد در ازای حق طلاق از زن بخشش مهریه را بخواهد.

فرار از پرداخت مهریه با طلاق توافقی و طلاق از طرف زن

سخن آخر

در رابطه با فرار از پرداخت مهریه باید بگوییم که مهریه حق زن است و مرد موظف است در هر شرایطی مهریه همسر خودش را بپردازد اما برخی از راه‌ها وجود دارد که می‌تواند به مرد در این راستا کمک کند.

3 دیدگاه

  1. شکوری

    10 بهمن 1402 در 12:28 ب.ظ

    پس نتیجه میگیریم آقایون مثل آدم با خانومشون رفتار کنن تا نیاز نباشه دنبال راه فرار باشن!!!

    پاسخ

  2. ایرانی

    10 بهمن 1402 در 3:01 ب.ظ

    ممنون از راهنمایی شما عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    18 بهمن 1402 در 8:28 ق.ظ

    یقینا هیچ راهی نیست، بجز زندان و مردن مرد بدبخت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…