سفری جذاب به گرند کانیون ایران داشته باشید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما تابه‌حال عکس‌های زیبای گرند کانیون امریکا را دیده‌اید. دره‌ای عجیب که جریان رود در دل آن کوه را دور زده و منظره‌ای ماورای تصور بشری خلق کرده است؛ اما آیا می‌دانید ایران نیز یک گرند کانیون دارد؟
دره خزینه

دره خزینه یک دره اعجاب‌انگیز در ایران است که شباهت بی‌نظیر آن به گرند کانیون امریکا سبب شده که لقب گرند کانیون ایران را بر دوش خود یدک بکشد. دلتامگ در این مقاله سفری به گرند کانیون ایران دارد، با ما همراه باشید.

دره خزینه کجاست؟

این دره در استان لرستان قرار دارد. برای رسیدن به این دره باید به شهرستان پل دختر بروید و سپس به جاده اندیمشک وارد شوید. از سمت خرم آباد نیز در میانه بزرگراه خرم‌آباد به اندیمشک یک جاده فرعی شما را به سمت این دره هدایت می‌کند.

چرا این دره به گرند کانیون شهرت یافته است؟

گرند کانیون یک دره عجیب و ژرف در دل آریزونای امریکاست که توسط رودخانه کلرادو پس از گذشت هزاران سال شکل جالبی به خود گرفته است. دره خزینه نیز یک دره عمیق و ژرف است که آب رودخانه سیمره که از سرشاخه‌های رود کرخه است، این دره را مانند گرند کانیون پس از سال‌ها فرسایش طولانی مدت، شکل داده است. دره خزینه و گرند کانیون ایران شکلی درست شبیه نعل اسب دارند و به پیچ نعل اسبی نیز مشهور هستند.

دره خزینه کجاست؟

گرند کانیون ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

این دره حدود 400 متر طول و 29 متر عرض دارد. جالب است بدانید که نور آفتاب در این منطقه بسیار عمود می‌تابد و سفر به آن در فصل‌ تابستان ممکن است شما را اذیت کند.

مطلب پیشنهادی:  دریاچه عشق دبی، جاذبه‌ای برای همه عاشقان دنیا!

طبیعت دره خزینه لرستان چگونه است؟

در پیچ دره صخره‌ای را در وسط می‌بینید که آب رودخانه‌ی سیمره به دور آن می‌پیچد. پس از پیچ نعل اسبی می‌توانید به کوهنوردی و صخره‌نوردی مشغول شوید. این دره ارتفاعات و صخره‌های کافی دارد تا از گردش در کوهستان خسته شوید و با تنی بی‌حال به اردوی خود برگردید. جالب است بدانید که زمانی بر بلندای این دره حیرت‌انگیز یک پل معلق هم وجود داشت که بلندترین پل معلق خاورمیانه بود؛ اما متاسفانه حالا فقط خاطره‌ای از آن باقی مانده است.

طبیعت دره خزینه لرستان چگونه است؟

مسیر دسترسی به دره خزینه از کجاست؟

فاصله دره خزینه تا پلدختر حدود 47 کیلومتر است. در مسیر باید از روستای خزینه عبور کنید، سد کرخه دو را هم پشت سر بگذارید تا به پل معلق دره خزینه لرستان برسید. این دره یکی از زیباترین جاذبه های جهان است.

تعداد کلمات مطلب: 355

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…