در این جاده تنها یک قدم با مرگ فاصله دارید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک سفر هیجان‌انگیز را تصور کنید که در آن یک اشتباه یا حتی یک لغزش کوچک منجر به پرت شدن شما تا انتهای دره‌ای مهیب خواهد شد! این قطعا مسافرت رویایی بسیاری از مردم نیست؛ اما هیجان که رانندگی در این جاده را هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد!
خطرناک ترین جاده جهان

جاده گولیانگ اگر خطرناک ترین جاده جهان نباشد، قطعا یکی از ترسناک‌ترین جاده‌های جهان است که در لیست جاهای دیدنی چین و جاذبه‌های ترسناک این کشور، جایگاه ویژه‌ای دارد. همراه دلتامگ سفری به این جاده عجیب و ترسناک داشته باشید.

چرا گولیانگ خطرناک ترین جاده جهان است؟

جاده تونلی گولیانگ خطرناک ترین جاده چین و یکی از مرگبارترین جاده‌های جهان است که به شکلی تونلی عمیق با بیل و کلنگ در دل کوه و به دست جوانان یک روستای دورافتاده ساخته شده است. این جاده یک جاده مهندسی شده نیست و تنها راه ماشین روی روستای گولیانگ است که به‌شدت باریک است. این جاده هیچ حفاظی ندارد و کوچک‌ترین اشتباه و لغزش باعث پرت شدن شما به ته دره می‌شود! پیچ این جاده نیز بسیار باریک و غیرمهندسی است.

وقتی در لبه جاده می‌ایستد تنها پرتگاهی بی‌انتها را می‌بینید و وقتی به بالای سر خود نگاه می‌کنید، سنگ‌های آویزان مانده‌ای از کوه را می‌بینید که هر گویی هر لحظه در حال فروافتادن روی سر شما هستند. چنین منظره‌‌ای ترس به جان شما نمی‌‌اندازد؟ شما را وحشت‌زده نمی‌کند؟! رانندگی در این جاده کار هرکسی نیست و نیاز به مهارت و دقت بسیاری می‌خواهد وگرنه به دره‌ای بی‌انتها پرت خواهید شد. پس قطعا گولیانگ خطرناک ترین جاده جهان است.

چرا گولیانگ خطرناک ترین جاده جهان است؟

داستان جاده شگفت انگیز گولیانگ چیست؟

روستای گولیانگ یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای چین است که زمانی تنها راه خروجی این روستا پلکانی با شیب تند در کناره کوهستان بود. نام این پلکان را، نردبان بهشت گذاشته بودند و بالا رفتن از آن حتی برای زبده‌ترین و قوی‌ترین مردان روستا نیز، ترسناک و مرگبار بود.

مردم این روستا بارها از دولت چین خواسته بودند که جاده امنی برای آن بسازند تا با دنیای بیرون از روستا راحت‌تر ارتباط داشته باشند؛ اما دولت چین هیچ اقدامی نکرده بود. پس مردم روستا دست به کار شدند، خودشان بیل و کلنگشان را برداشتند و شروع به کندن کوهستان کردند.

مطلب پیشنهادی:  منطقه‌ای سرسبز در دل کویر داغ

در نهایت آن‌ها پس از گذشت 5 سال توانستند تونلی در دل کوه تایهانگ با پنجره‌هایی روبه پرتگاه بسازند. هرچند این تونل مهندسی شده نبود؛ اما بالاخره راهی امن‌تر به خارج از روستا بود. حالا بعد از گذشت‌ سال‌ها این جاده نه‌تنها راه عبور مردم روستا شده؛ بلکه به یک جاذبه گردشگری بسیار پرطرفدار و مهیج نیز تبدیل شده است.

داستان جاده گولیانگ چیست؟

جاده گولیانگ، خطرناک ترین جاده جهان کجاست؟

این جاده در استان هونان کشور چین و دل کوهستان تایهانگ، نزدیک به روستای گولیانگ واقع شده است. اگر قصد رفتن به خطرناک ترین جاده جهان را دارید، به یاد داشته باشید که این جاده واقعا هیچ امکانات امنیتی‌ای ندارد.

جاده گولیانگ در چه سالی ساخته شد؟

این جاده در سال 1977 توسط 13 نفر از قوی‌ترین مردان روستای گولیانگ ساخته شد.

تونل گولیانگ

جاده گولیانگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

خطرناک ترین جاده جهان که در واقع تونلی با پنجره‌های بزرگ است، 1.2 کیلومتر طول، 5 متر ارتفاع و 4 متر عرض دارد. متاسفانه در زمان ساخت این تونل و جاده عجیب و ترسناک، چندین نفر از روستاییان هم جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…