دریاچه ارواح نوشهر؛ جایی که با ورود به آن روحتان بلعیده می‌شود!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان یک سفر هیجان‌انگیز پرماجرا می‌خواهد؟ شجاعت سفر به ترسناک‎ترین و مرموزترین جاهای ایران را دارید؟ از ارواح و اجنه نمی‌ترسید؟ اینجا ارواح پلید در کیم روح شما نشسته‌اند.
دریاچه ارواح

دریاچه ارواح یکی از اسرارآمیزترین مکان‌های ایران و یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که سفر به آن دل شیر می‌خواهد! درباره این دریاچه داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری گفته شده و خیلی‌ها معتقدند اینجا مکان زندگی ارواح است. همراه دلتامگ سفری به این جاذبه ترسناک و عجیب داشته باشید.

دریاچه ارواح نوشهر، مقصدی با طعم ترس و هیجان

مه غلیظ، آب‌های باتلاقی، درختان کمر شکسته خشکیده‌ای که تا نیمه در آب فرورفته‌اند و صدای وهم‌انگیز پیچیدن باد در میان درختان و هیاهوی جیرجیرک‌ها دریاچه کوچکی را در دل مازندران به مکانی وهم‌آلود و ترسناک تبدیل کرده‌اند.

محلی‌ها معتقدند ارواح در این دریاچه ساکن شده‌اند و شب‌ها در جنگل پرسه می‌زنند اگر کسی به اینجا وارد شود روح او را تسخیر می‌کنند. رفتن به دریاچه ارواح در شب به‌خصوص زمانی که صدای زوزه حیوانات وحشی نیز به گوش می‌رسد به دل و جرئت فراوانی نیاز دارد.

دریاچه ارواح نوشهر، مقصدی با طعم ترس و هیجان

داستان دریاچه ارواح چیست؟

این دریاچه یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی نوشهر است که در واقع نام اصلی آن دریاچه ممرز است. دریاچه ممرز آن‌قدرها هم وسعت ندارد و تنها 700 متر طول و 300 متر عرض دارد با این‌حال به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های مازندران تبدیل شده است.

درختان ممرز این منطقه با قرار گرفتن در نزدیکی آب در طول سال‌های متوالی تجزیه شده‌ و از تنه شکسته شده‌اند. در ساحل دریاچه، ارواح درختان شکسته با ریشه‌های بیرون زده از خاک قابل مشاهده هستند. این منطقه در گذشته دشتی وسیع و پوشیده از درختان ممرز و توسکا بوده است. جریان آب در گذر زمان این منطقه را به مکانی ترسناک با درختانی شکسته تبدیل کرده است. مه غلیظ نیز این فضا را ترسناک‌تر کرده است.

مطلب پیشنهادی:  فواید تخم‌مرغ برای پوست و موی شما

داستان دریاچه ارواح چیست؟

چه حیواناتی در این دریاچه زندگی می‌کنند؟

حیوانات دریاچه ارواح بیشتر ماهی‌ها، وزغ‌ها و مارها هستند. با این حال انواعی از حیوانات وحشی جنگلی مانند گرگ و خرس نیز ممکن است اینجا دیده شود.

چه حیواناتی در این دریاچه زندگی می‌کنند؟

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

این دریاچه که با نام دریاچه ارواح مازندران نیز شناخته می‌شود در 47 کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح‌الدین واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه باید یک مسیر خاکی را از میان جنگل‌های انبوه پشت سر بگذارید. طی کردن این مسیر حدود 20 دقیقه پیاده‌روی می‌خواهد.

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح چه موقع است؟

شمال همیشه آب و هوای معتدلی دارد؛ اما در فصل تابستان گرم و شرجی می‌شود و در فصل زمستان نیز اندکی سرد می‌شود. اگر دنبال یک مسافرت ماجراجویانه هستید، بهترین زمان سفر به دریاچه ممرز زمستان است که هوای سرد و مه‌آلود شرایط را ترسناک‌تر می‌کند. این دریاچه یکی از بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی مازندران است که در چند سال گذشته بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…