علت اصلی طلاق در ایران مشخص شد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین تصمیمات افراد در زندگی ازدواج کردن است که گاهی به مشکل می‌خورد و همان‌طور که می‌دانید یکی از بیشترین پرونده‌ها در دادگاه‌ها را پرونده طلاق تشکیل می‌دهد.
علت اصلی طلاق

دانستن علت اصلی طلاق شاید برای اکثر افراد مهم باشد تا از این علل جلوگیری کرده و طلاق را بتوان در جامعه کاهش داد. همراه دلتامگ باشید تا با هم ببینیم در ایران به چه دلایلی زوجین اقدام به طلاق می‌کنند؟

علت اصلی طلاق

در ادامه ما می‌خواهیم مهم‌ترین و علت اصلی طلاق را برایتان بررسی کنیم.

مسائل مالی

یکی از اصلی‌ترین علت‌های طلاق مشکلات مالی و اقتصادی است. به‌هرحال داشتن مشکلات مالی باعث ازبین‌رفتن آرامش روانی شده و این موضوع می‌تواند یک خانواده را دچار چالش‌های زیادی کند.

معمولاً افراد بدون درنظرداشتن مسائل مالی و فقط از روی عشق و علاقه به‌طرف مقابل تصمیم می‌گیرند که ازدواج کند و بعد از مواجه با مشکلات صبرشان لبریز می‌شود.

امروزه داشتن وضعیت مالی مساعد می‌تواند زندگی را آسان کرده و استرس را از افراد دور کند. به همین منظور نیز به مسائل مالی در هنگام ازدواج حتماً توجه نمایید و این موضوع را کوچک‌انگاری نکنید.

سابقه ازدواج قبلی دلیل طلاق

علت اصلی طلاق در برخی از پرونده‌ها سابقه ازدواج قبلی یکی از زوجین است. طبق تحقیقاتی که انجام شده افرادی که تجربه طلاق را داشتند به‌احتمال بیشتر ازدواج بعدی خود نیز با مشکل مواجه شده و طلاق می‌گیرند. در واقع آسیب‌های روحی که به افراد وارد می‌شود می‌تواند در ازدواج جدید هم تأثیر بگذارد. البته این موضوع 100 درصد نبوده و برخی از افراد در ازدواج‌های بعدی خود موفق هیتند اما ما بر اساس تحقیقاتی که اعلام شده است این موضوع را بیان می‌کنیم.

پیشنهاد ما آن است که بهتر است سعی کنید مشکلات ازدواج اول خودتان را رفع کرده و درصورتی‌که ملزم به طلاق‌گرفتن شدید ابتدا مشکلات و آسیب‌های موجود را رفع کرده و بعد از آن اقدام به ازدواج مجدد کنید.

سابقه ازدواج قبلی دلیل طلاق

طلاق به علت نازایی یا عقیم بودن مرد

طبق قانون ایران حق طلاق با مرد است و زن برای این که بتواند طلاق بگیرد باید دلایل محکمه‌پسند داشته باشد. یکی از دلایلی که زن به کمک آن می‌تواند به دادگاه دادخواست طلاق بدهد، نازایی مرد است. در واقع زن می‌تواند به استناد عسروحرج و به دلیل بچه‌دارنشدن مرد طلاق بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  قرارداد اجاره‌ای که به شما کمک می‌کند صاحبخانه شوید

هرچند که برای صادرشدن حکم طلاق از این راه بهتر است از روش‌هایی مرسوم مانند طلاق توافقی که هزینه و زمان کمتری نسبت به طلاق غیر توافقی دارد استفاده کنید.

خیانت اصلی‌ترین دلیل طلاق در ایران

علت اصلی طلاق در ایران در برخی از پرونده‌ها خیانت و رابطه نامشروع یکی از زوجین است. زمانی که یک طرف از زوجین اقدام به خیانت می‌کند، در ذهن دیگری این تصور پدید می‌آید که همسرش برای او ارزش قائل نشده و او را دوست ندارد به همین دلیل اولین اقدامی که می‌کند طلاق است.

خیانت اصلی‌ترین دلیل طلاق در ایران

مسائل جنسی از دلایل مهم طلاق

و در آخر یکی از بیشترین پرونده‌ها در دادگاه خانواده به دلیل موضوعات جنسی بوده که در آخر منجر به طلاق شده است. نداشتن رابطه جنسی یا عدم رضایت طرفین از رابطه زناشویی از جمله علت‌های اصلی طلاق است.

سخن آخر

طلاق علت‌های مختلفی دارد؛ اما ما در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را برایتان بیان کردیم تا از آن آگاه شوید. طلاق دارای مراحل و پروسه قانونی است که در این راه باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشید. مطالب ما در این راه می‌تواند برایتان راه‌گشا باشد.

تعداد کلمات مطلب: 526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا توقیف خانه مرد برای مهریه ممکن است؟

توقیف خانه مرد برای مهریه از جمله خواسته‌های خانم‌هایی است که اقدام به درسافت مهریه کرده‌ا…