سوکوترا؛ جزیره‌ای مرموز که درختانش از خون اژدها روییده‌اند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما از یمن بسیار شنیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید این کشور یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا را دارد؟ تابه‌حال نام درخت خون اژدها، خون سیاوشان یا درخت دو برادر را شنیده‌اید؟ درختی که از نژاد اژدهایان است و تنها در جزیره سقطری یمن یافت می‌شود!
جزیره سوکوترا

در میان جاذبه‌های عجیب کشورهای مختلف، جزیره سوکوترای یمن جایگاه ویژه‌ای دارد. در این جزیره اعجاب‌انگیز درختی وجود دارد که به آن خون اژدها می‌گویند! اگر می‌خواهید درباره این جزیره و درختان عجیبش بیشتر بدانید با ما در دلتامگ همراه باشید.

جزیره سوکوترا، یکی از جزایر مرموز جهان

در میانه دو قاره آسیا و آفریقا، در غرب اقیانوس هند مجمع‌الجزایری وجود دارد که با جاذبه مرموز و شگفت‌انگیز خود در میان رازآلودترین مکان های روی زمین قرار گرفته‌اند. در این جزیره درختی وجود دارد که گاهی از آن خون می‌چکد! کافی تنها یکی از برگ‌ها آن را بچینید تا ببینید چگونه درخت شروع به خون گریه کردن می‌کند! نام این درخت را درخت خون اژدها گذاشته‌اند.

جزیره سوکوترا، یکی از جزایر مرموز جهان

درخت خون اژدها واقعیت دارد؟

بله! این درخت واقعیت دارد و نام اصلی آن درخت خون سیاوشان است شاید به همین دلیل آن را بانام درخت خون دو برادر نیز می‌شناسند. نکته عجیب درباره این درخت آن است که به هنگام بریدن یک شاخه یا حتی چیدن یک برگ این درخت، از آن خون می‌چکد!

البته مسلما مایعی که از آن خارج می‌شود خون نیست؛ اما چون قرمزرنگ است مردم بومی به آن خون می‌گویند! در واقع این مایع رزینی همان صمغ یا شیره گیاه است که به رنگ قرمز درآمده و همین آن را خاص و ویژه کرده است.

درخت خون اژدها

زندگی عجیب درخت خون اژدها در جزیره سوکوترا

هرچند این درخت تنها جاذبه جزیره سوکوترا نیست؛ اما چون یکی از عجیب‌ترین آن‌ها به همین دلیل بسیار مشهور شده است. این درخت ریشه عمیقی ندارد که بتواند آب را از اعماق زمین به سمت اندام‌های هوایی خود هدایت کند پس مجبور است که در هنگام بارش باران، قطره‌های باران را از طریق تنه‌های ریشه مانند هوایی خود به‌سوی ساقه اصلی هدایت کند.

مطلب پیشنهادی:  اعیانی‌ترین غذا مخصوص مجردها

درخت خون دوبرادر

به همین دلیل شکل این درخت درست مانند چتر شده تا از تبخیر سریع آب در ریشه‌ها و ساقه‌های خود جلوگیری کند. نکته جالب و عجیب دیگر درباره این درخت آن است که گل دادن آن حدود پنج ماه طول می‌کشد؛ یعنی از وقتی‌که غنچه می‌دهد تا وقتی‌که غنچه شکفته می‌شود، پنج ماه زمان می‌برد.

زندگی عجیب درخت خون اژدها در جزیره سوکوترا

جاذبه‌های جزیره سوکوترا، یکی از عجیب‌ترین مکان‌های روی زمین

جزیره سوکوترا که یمنی‌ها آن را بانام جزیره سقطری می‌شناسند گنجینه بی‌مثال یمن است که تنها جاذبه آن درخت خون دو برادر نیست؛ بلکه این جزیره با مجمع‌الجزایر مرجانی، آب‌های نیلگون فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای طلایی‌، کوه‌ها و غارهای آهکی مملو از جاذبه‌های بی‌نظیر است. تقریبا بیشتر گیاهان و جانوران این جزایر مانند درخت خون سیاوشان بومی همین منطقه هستند و در جاهای دیگر دنیا وجود ندارند.

جزیره سقطری

جزیره سقطری کجاست؟

جزیره سوکوترا را که بانام جواهر دریای عرب نیز می‌شناسند در 340 کیلومتری یمن و 250 کیلومتری سومالی و درست در دهانه خلیج عدن واقع شده است. از آنجایی که این جزیره آب و هوایی گرم و خشک دارد بهترین زمان سفر به آن فصل‌های سرد سال و زمستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

برای درمان قطعی میگرن این 3 ویتامین‌ را بخورید

درمان قطعی میگرن به شما کمک می‌کند تا با خلاص شدن از سردردهای عذاب آور به زندگی عادی خود ب…