با متری 10 میلیون در رشت صاحب خانه شوید!

0
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ بهترین محله‌های رشت برای زندگی را معرفی می‌کنیم و به بررسی قیمت خرید خانه در این شهر زیبا می‌پردازیم.
خرید خانه در رشت، میدان شهرداری

رشت مرکز استان همیشه سبز گیلان است. شهر باران‌های همیشگی، شهر غذاهای خوش رنگ و طعم و زادگاه بزرگی چون میرزاکوچک خان جنگلی است. داشتن دریا و جنگل کنار هم، تمایل زیادی را برای خرید خانه در رشت، خرید ویلا یا حتی خرید زمین، ایجاد می‌کند. برای اطمینان از خرید خانه در رشت، قبل از هر چیز نیاز است که با این نگین سرسبز شمال کشور بیشتر آشنا شوید.

رشت کجاست؟ موقعیت جغرافیایی

رشت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است. این شهر سرسبز از شمال به دریای خزر و بندرانزلی می‌رسد، از جنوب به رودبار و سنگسر محدود می‌شود، از غرب به فومن و صومعه‌سرا و از شرق با آستانه اشرفیه و کوچصفهان همسایه است. موقعیت جغرافیایی و آب و هوای فوق العاده‌ شهر، افراد زیادی را برای خرید خانه در رشت تشویق می‌کند.

خرید آپارتمان در رشت

راه‌های سفر به این شهر زیبا

از تهران تا رشت حدود ۳۲۰ کیلومتر مسافت را باید طی کنید تا ۴ ساعت بعد به این شهر خوش آب و هوای شمالی برسید. مدت زمان سفر از فرودگاه مهرآباد تهران تا فرودگاه سردارجنگل رشت تقریبا یک ساعت طول می‌کشد. مدت زمان سفر به رشت با قطار، تقریبا پنج ساعت طول می‌کشد و مسیر طی شده توسط اتوبوس به طور معمول با مسیر خودروهای شخصی کمی بیشتر است.

آب و هوای رشت در فصول مختلف

در بهار و تابستان: آب وهوای این شهر در بهار بارانی است و در تابستان رطوبت بیشتر همراه با گرمای هوا، فضا را شرجی می‌کند.

در پاییز و زمستان: آب و هوای رشت در پاییز اغلب بارانی است و در زمستان گاهی بارش برف را نیز تجربه می‌کنید.

مراکز درمانی شهر رشت

مهم ترین مراکز درمانی رشت عبارت اند از: بیمارستان نیروی دریایی ولیعصر عج، درمانگاه تخصصی غیرتهاجمی قلب و عروق نور، بیمارستان بین المللی قائم، کلینیک شبانه‌روزی بعثت، بیمارستان رازی، بیمارستان امیرالمونین، کلینیک شبانه‌روزی امام سجاد، بیمارستان حضرت رسول اکرم، بیمارستان قلب دکتر حشمت و دیگر بیمارستان‌ها و کلینیک‌های موجود در سطح شهر رشت.

مراکز تجاری رشت

بیشتر مراکز تجاری و خرید شهر رشت در خیابان گلسار و میدان شهرداری رشت متمرکز شده‌اند و البته تعدادی دیگر نیز در سطح شهر وجود دارند.

تعدادی از بزرگترین مراکز خرید این شهر عبارتند از:

بازار بزرگ رشت، مرکز خرید گلسار، مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید رز.

سایر مراکز خرید عبارتند از:

پاساژ تمدن، بزرگمهر، کویتی، سپیدرود، خاطره و غیره

جاذبه‌های گردشگری رشت

قشنگترین و برجسته‌ترین جاذبه‌های تاریخی توریستی شهر رشت عبارتند از:

  • مجموعه تاریخی میدان شهرداری رشت
  • مجموعه میراث روستایی
  • باغ تاریخی و زیبای محتشم
  • آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی
  • آرامگاه استاد ابراهیم پورداوود (بنیان‌گذار ایران‌شناسی در ایران)
  • موزه رشت
  • جاده سراوان فومن
  • دریاچه سقالکسار
  • دریاچه سراوان
  • تالاب عینک
مطلب پیشنهادی:  فرصت ویژه خرید آپارتمان در فاز 4 مهرشهر کرج با متری 20 میلیون

بهترین محله‌های رشت برای زندگی

یکی از بهترین محله‌های شهر که برای خرید خانه در رشت پیشنهاد می‌کنیم، محله گلسار است. گلسار در واقع محله‌ای اعیان‌نشین محسوب می‌شود و قیمت خانه‌های این منطقه به نسبت دیگر محله‌های رشت گران‌تر است. برای خرید آپارتمان در گلسار رشت باید حداقل متری 30 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از بهترین محله‌های رشت، محله منظریه نام دارد. رودخانه‌ای به نام گوهررود از میانه این محله می گذرد که صفا و زیبایی دو چندانی را به این منطقه بخشیده است. به دلیل وجود این رود زیبا، خرید خانه در رشت به ویژه در این منطقه بسیار پررونق است.

از دیگر محله‌های رشت می‌توان به محله رشتیان اشاره کرد که در غرب شهر رشت و در حاشیه گوهر رود قرار گرفته است. برای خرید آپارتمان در رشتیان تردید نکنید؛ چرا که این محله چشم‌انداز فوق العاده‌ای از گوهررود دارد.

یکی دیگر از بهترین محله‌های رشت، محله معلم است. در محله معلم رشت دو پارک بسیار بزرگ قرار دارد و بر زیبایی این محله افزوده است. خرید خانه در خیابان معلم رشت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ چرا که شما در این خیابان به دو پارک زیبای کسائی و نیک‌مرام محصورید.

قیمت خرید خانه در رشت

علاوه بر محله‌هایی که نام بردیم محله‌های زیادی در رشت قرار دارند که با وجود این محلات، می‌توانید به خرید خانه ارزان در رشت نیز فکر کنید. لیست محله‌هایی از رشت که در آن با حدود دو میلیارد تومان خانه‌دار می‌شوید: آزادگان، استادسرا، اسماعیل آباد، استقامت، امام حسین، تختی، چله خانه، توشیبا و غیره. در اینجا جدولی برای خرید خانه در رشت را از سایت ملکی دلتا  برای شما قرار داده‌ایم:

متراژ

سال ساخت قیمت هر مترمربع (تومان)

قیمت کل ( تومان)

۱۰۰

۱۴۰۲ بیست و یک میلیون تومان

دو میلیار و صد میلیون تومان

۸۰

۱۳۹۳ ده میلیون و ششصد هزار تومان

هشتصد و پنجاه میلیون تومان

 

۶۰

۱۳۹۷ شانزده میلیون و ششصد و شصت هزار تومان

یک میلیارد تومان

تعداد کلمات مطلب: 756

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله شهران تهران، خوش آب و هوا برای خرید خانه

شهران به‌علت نزدیکی به دامنه کوه‌های البرز، آب و هوای بسیار خوبی داشته و همین امر باعث معر…