قلعه جنی کیش، مکانی که هرکس به آن وارد شود می‌میرد!

9
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کیش را دوست دارید؟ فکر می‌کنید کیش یکی از زیباترین جزایر جنوب ایران است؟ خبر دارید در این شهر زیبا و پرآوازه یک قلعه متروکه و تسخیرشده وجود دارد؟ قلعه‌ای که هرکس به آن وارد می‌شود می‌میرد؟
قلعه جنی کیش

بله! در کیش قلعه‌ای وجود دارد که سال‌هاست کسی جرئت نزدیک شدن به آن را ندارد! قلعه جنی کیش یکی از ترسناک‌ترین و اسرارآمیزترین مکان‌های کیش است که خیلی‌ها معتقدند روح انسان‌هایی که در اینجا مرده‌اند، قلعه را به تسخیر خود درآورده‌اند. همراه دلتامگ با اسرار این قلعه عجیب آشنا شوید.

داستان قلعه جنی کیش

داستان‌ها و افسانه‌های زیادی درباره این قلعه وجود دارد که برخی معتقدند این‌ها تنها شایعاتی هستند که واقعیت ندارند و زاده تخیل مردم هستند.

داستان قلعه جنی کیش

چهار سربازی که از ترس درجا مرده بودند

در اوایل دهه 40 اینجا یک ژاندارمری بوده است. نگهبانان و سربازان همیشه از شنیدن صداهای عجیب و خش‌خش در اطراف قلعه شکایت می‌کردند و معتقد بودند که این پاسگاه تسخیر شده است. تا اینکه یک‌بار زمان تعویض شیفت سربازان جدید با بدن بی‌جان چهار سرباز نگهبانی مواجه شدند که با صورتی کبود و چشمانی بهت‌زده به گوشه‌ای خیره مانده بودند. این واقعه سبب شد که این پاسگاه به‌سرعت تخلیه شود.

چهار سربازی که از ترس درجا مرده بودند

وقتی جن‌ها عروسی می‌گیرند

مردم بومی تعریف می‌کنند که روزی یک مسافر برای دیدن کشتی یونانی به این منطقه می‌آید. راننده تاکسی پس از رساندن مسافرش در حین برگشت جمعیتی را در نزدیکی قلعه جنی کیش مشاهده می‌کند که در سوروسات عروسی دارند؛ اما شبیه انسان نیستند و به‌جای پا سم دارند! راننده از ترس ماشینش را خاموش می‌کند تا کسی متوجه حضور او نشود. عروسی که تمام می‌شود، راننده سریع پا به فرار می‌گذارد.

ارواح در قلعه جنی

داخل قلعه جنی کیش چه شکلی است؟

این قلعه درست مانند سایر قلعه‌های جنوب بنای مستطیل شکلی است که دو بارو دارد. بر بالای این باروها سوراخ‌های مربع شکلی برای تک‌تیراندازها ساخته شده است. مکان‌هایی برای نگهبانی و نشانه‌گیری نیز دورتادور قلعه و روی دیوارها تعبیه شده است. یک حیاط و باغچه کوچک در میانه این بنا وجود دارد که زمانی بسیار زیبا بوده و حالا مخروبه شده است. این قلعه دارای دوطبقه است و در زیرزمین آن می‌توان راهروها و سرداب‌های ترسناکی را مشاهده کرد. ورود به قلعه جنی در شب شجاعت زیادی می‌خواهد. بسیاری معتقدند که در این قلعه اشباح و سایه‌هایی را دیده‌اند که به‌سرعت محو شده و همیشه صدای ناله و ضجه از درون آن شنیده می‌شود!

مطلب پیشنهادی:  دسر زعفرانی ؛ دسر ساده پذیرایی

تخریب قلعه جنی کیش واقعیت دارد؟

تخریب قلعه جنی کیش واقعیت دارد؟

خیر! حداقل تابه‌حال هیچ مسئولی دستوری برای تخریب این قلعه صادر نکرده است هرچند که این قلعه در طول زمان به دلیل عدم رسیدگی به یک ویرانه تبدیل شده و بر دیوارهای آن می‌توان نوشته‌های بدشکلی را مشاهده کرد؛ اما گردشگران بسیاری برای دیدن این قلعه که نزدیک کشتی یونانی است راهی کیش می‌شوند. قلعه جنی کیش به یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است.

9 دیدگاه

  1. ملیکا

    21 دی 1402 در 1:39 ب.ظ

    آره راست میگه من خودم توی جزیره ی کیش زندگی میکنم اینجا هوا خیلی گرم است ولی شب هایش سرد است

    پاسخ

  2. Msg

    22 دی 1402 در 8:25 ق.ظ

    همش دروغه بیش ازده بار رفتم

    پاسخ

  3. مژگان

    22 دی 1402 در 10:26 ق.ظ

    اگه هر کی می ره توی قلعه مرده پس عکسا رو کی گرفته 😁

    پاسخ

    • زینب پروانه

      23 دی 1402 در 8:59 ق.ظ

      شاید روحشون گرفته 😁

      پاسخ

    • پرویز صا قی

      28 دی 1402 در 6:17 ق.ظ

      من در رستوران شاندیز غروب که حالا پدیده شده خواننده بودم، یه شب که حدود ساعت 2 بامداد بود با بچه ها شرط بندی کردم برای ورود به قلعه هرچند که چندتایی از بچه هانمیذاستن برم، با اینحال رفتم بطرف قلعه، راستش از درب بزرگ که میخواستم وارد بشم یه خورده وحشت کردم، شب طوفانی هم بود و موجهای دریا که به سنگهای لب ساحل برخورد می‌کردند، فضای بدتری به اونجا میداد، غرورم اجازه نداد که برگردم، وارد شدم و از یه دالون بسمت حیاط رفتم گیاهان خشکیدن بلندی تموم حیاط رو گرفته بود، سمت راستم پله هایی رو دیدم و باریک و پیچ دار بود، بالا رفتم تا به پشت بام رسیدم تاریکی و صدای موجها وحشت به دل آدم وارد می‌کرد، در پشت بام یه تخت فنری فلزی بود که زنگ زده بود و غیر قابل استفاده، یه کاسه روحی روی اون بود و من یه سنگ از همون پشت بام برداشتم گذاشتم توی کاسه و برگشتم رستوران، بچه ها مات شده بودند گفتم نشونی رفتن من به داخل قلعه یه سنگ هست که گذاشتم توی کاسه ای که روی تخت فلزی پشت بام قلعه هست، فرداش بچه ها دسته جمعی رفته بودند داخل و دیدند درست میگم، ا ز اون روز تا حالا همچون گذشته که اعتقادی به جن نداشتم، خیلی‌ها رو هم از این خرافات دور کردم و موفق هم شدم، همش چرت و پرت هست.. جن و و….

      پاسخ

  4. رضا

    22 دی 1402 در 5:07 ب.ظ

    دلتا جان ی کم کوتاه بیا خیلی بزرگش کردی . این مطلب پایه و اساسی ندارد .

    پاسخ

  5. ناشناس

    23 دی 1402 در 1:01 ق.ظ

    واقعیت نداره

    پاسخ

    • زهرا سنجری

      26 دی 1402 در 6:19 ق.ظ

      من ساکن جزیره هستم و یک شب داخل قلعه جنس خوابیدم الان همه بعد پانزده سال زنده هستم فقط میدونم غیر من داخل قلعه بودن ولی فقط آتش روشن بعد امدی اونجا نبود

      پاسخ

  6. ناشناس

    25 دی 1402 در 5:06 ب.ظ

    سلام همش دروغه دها بار رفتم من شب هم رفتم جن کجابود بعد هم خرابش کردن الان یکماه میشه که کاملا تخریبش کردن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…