سفید کردن دندان در کوتاه‌‌ترین زمان

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زرد شدن دندان‌ یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند و برای از بین بردن آن معمولا اقدام به کارهای پزشکی می‌کنند اما ما برای شما راهکارهای خانگی آورده‌ایم.
سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه اگر به‌صورت مستمرانجام شود نتیجه لازم را خواهید گرفت. امروزه روش‌های جدیدی برای سفید کرد دندان وجود دارد که شما را می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی به خواسته‌تان برساند. همراه دلتامگ باشید.

چگونه دندان‌هایمان را سفید کنیم؟

دندان‌ها به دلایل مختلف مانند استفاده از مواد غذایی گوناگون، مصرف دخانیات، افزایش سن و… رنگ طبیعی خودش را ازدست‌داده و به سمت زردی می‌رود.

مصرف‌کردن برخی از داروها نیز در این تغییر رنگ‌ها تأثیرگذار است. قهوه، نوشابه، چای، شکلات، سس کچاپ و … از مواد غذایی پرمصرفی هستند که باعث زردشدن دندان‌های شما می‌شوند.

اغلب افراد بعد از زردشدن دندان‌هایشان، تازه به دنبال راهی برای سفیدی مجدد آن‌ها می‌گردند. در همین راستا روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان های زرد ارائه شده‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها بلیچینگ دندان است. البته برخی از افراد دوست دارند که به‌صورت خانگی دندان‌هایشان را سفید کنند که ما در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم.

سفید کردن دندان

روش‌های سفید کردن دندان های زرد در کوتاه‌ترین زمان

خیلی از افراد از ما می‌پرسند که آیا سفید کردن دندان های زرد در کوتاه‌ترین زمان امکان دارد یا خیر، در ادامه ما برایتان چند روش مؤثر و عالی برای این موضوع آماده کرده‌ایم.

استفاده از روغن‌های گیاهی

برای اینکه بتوانید دندان‌های زرد خودتان را سفید کنید لازم است که از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. این روش یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای این منظور است.

استفاده از روغن‌های طبیعی باعث می‌شود که باکتری‌های باقی‌مانده غذا و جرم‌ها از لابه‌لای دندان‌ها بیرون روند و در نتیجه تأثیر زیادی بر روی تغییر رنگ دندان‌ها داشته باشند. روغن‌های نارگیل، آفتاب‌گردان و کنجد می‌توانند در این زمینه به شما بسیار کمک کند.

سفید کردن دندان های زرد  با سرکه سیب و جوش‌شیرین

ترکیب سرکه سیب و جوش‌شیرین را می‌توانید به‌عنوان یک نوع از خمیردندان طبیعی استفاده کنید. برای استفاده از این ترکیب لازم است که در هر بار استفاده حدود دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق مرباخوری جوش‌شیرین ترکیب کرده و به مدت 2 دقیقه در دهان خودتان نگه دارید؛ بعد از آن آب را در دهانتان چرخانده تا مزه سرکه سیب آن خارج شود. این ترکیب بهترین روش برای سفید کردن دندان های زرد است.

مطلب پیشنهادی:  درمان ریزش و تقویت مو را اینجا بیابید

سفید کردن دندان های زرد  با سرکه سیب و جوش‌شیرین

استفاده از ریحان و پوست پرتقال

یک روش دیگر برای سفید کردن دندان های زرد استفاده از ریحان است که می‌تواند از خونریزی لثه نیز جلوگیری کند. برای این کار باید تعدادی برگ ریحان را تمیز بشویید و آن را با پوست پرتقال مخلوط کنید.

حالا با استفاده از مسواک این خمیردندان را به دندان‌های خودتان بمالید و 5 دقیقه صبر کرده تا دندان هایتان به سرعت تمیز شوند. البته توصیه می‌کنیم که این کار را بیشتر از هفته ای دو بار انجام ندهید.

استفاده از پوست موز برای سفیدشدن دندان

اگر دنبال سفید کردن دندان های زرد خود در یک روز هستید توصیه می‌کنیم که از پوست موز استفاده کنید. قسمت داخلی پوست این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیوم است که به تقویت‌کردن مینای دندان و در نتیجه سفیدشدن دندان‌ها کمک می‌کند. برای این کار از یک‌پوست موز استفاده کرده و آن را دو دقیقه بر روی دندان‌هایتان بکشید؛ بعد از آن هم یک ساعت چیزی نخورید.

یک نظر

  1. ناشناس

    20 دی 1402 در 1:03 ب.ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…