10 راهکار برای تاب‌ آوری در بحران های زندگی

2
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاب‌ آوردن یا انعطاف داشتن در زمینه‌های مختلف زندگی نقش مهمی ایفا می‌کند، از جمله روابط شخصی، شغلی، سلامت روانی و فیزیکی و دانستن آن بسیار مهم است.
تاب‌ آوری

تاب‌ آوری از مهارت‌هایی است که می‌تواند به ما کمک کند تا با مشکلات روزمره، استرس و ناراحتی ها مقابله کنیم. این مقاله نکات ارزشمند و کاربردی درباره تقویت تاب‌ آوری می آموزیم و گام بزرگی در راستای بهبود زندگی خود برمی‌داریم در زیر چند راهکار برای  تاب آوری در لحظات بحرانی زندگی آورده شده است پس با دلتامگ همراه باشید.

10 نکته برای تاب‌ آوری در مقابل بحران های زندگی:

تاب‌ آوری در زندگی پرمشغله امروز یکی از ضروری‌ترین موارد برای پیشرفت و کسب دستاوردهاست که در ادامه به آن ها می پردازیم:

۱- صحبت با دیگران:

با دوستان و حتی والدین خود صحبت کنید. هرگز از بیان افکار و عقیده خود نترسید، حتی اگر والدین یا دوستانتان نظر مخالف با آن ها را داشته باشند.

تاب آوری

۲- به خودتان سخت نگیرید:

هنگامی که اتفاق بدی در زندگی شما رخ می‌دهد، استرس‌های ناشی کار‌های روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد. سعی کنید حداقل برای مدت کوتاهی توقع‌تان را از خود پایین بیاورید و پیامد‌های اتفاقات استرس‌زا را بپذیرید.

۳-  ایجاد یک منطقه امن از راهکاهای تاب‌ آوری:

اتاق یا آپارتمانی که در آن زندگی می کنید را به محیط بدون استرس و تنش تبدیل کنید. سعی کنید یک محیطی برای خود داشته باشید که در آن احساس آرامش بیشتری می‌کنید.

۴- داشتن یک روتین منظم:

در زمان استرس و تنش، یک برنامه را برای خود قرار دهید تا با انجام آن به آرامش برسید و میزان استرس خود را کم کنید. و به آن پایبند باشید و آن را فراموش نکنید.

۵- مراقبت از خودت از راهکارهای تاب‌ آوری:

از نظر جسمی، ذهنی و روحی همواره مراقب خود باشید زیرا بی توجهی به سلامت جسمی یا روانی در درازمدت عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال دارد.

تاب‌ آوری

۶- در دست گرفتن کنترل اوضاع:

در زمان‌های سخت و استرس آور این احساس در ما بوجود می آید که کنترل اوضاع از دست ما خارج شده است و ما ناتوان هستیم اما با یک قدم کوچک میتوان به سمت اهداف خود حرکت کنیم و به آرامی کنترل اوضاع را به دست بگیریم.

مطلب پیشنهادی:  پخت متفاوت چلو گوشت مجلسی به سبک رستوران

۷- ابراز کردن خودتان از راهکارهای تاب‌ آوری:

چالش‌ها و مشکلات زندگی می‌توانند احساسات متضادی را در ما بوجود بیاورند. اگر با صحبت کردن نمیتوانید خود را بیان کنید، راه های دیگر مثل شروع یادگیری یک زبان، هنرو… بسیار میتواند کمک کننده باشد.

۸- کمک کردن به دیگران:

کمک به دیگران میتواند ذهن ما را از مشکلات خود دور کند تا بتوانیم از محیط استرس زا دور شویم. میتوانید در کار‌های داوطلبانه در جامعه، مدرسه یا محل کار  خود شرکت کنید.

تاب‌ آوری

۹- گسترش دیدگاه از راهکارهای تاب‌ آوری:

در اغلب مواقع که استرس زیادی داریم ممکن است به علت توجه زیاد به موضوع خاصی باشد. در این مواقع میتوان با چند روش ساده مثل فکر کردن به ساحل دریا یا جنگلی که دوست داری یا تنفس درست و عمیق توجه را نسبت به آن موضوع کم کرد.

۱۰- داشتن سواد رسانه‌ای:

سعی کنید اخبار  و حوادث ناگوار را کمتر دنبال کنید. تماشای این اخبار در زمان‌هایی که دچار استرس هستید فقط باعث بیشتر شدن اضطراب شما می شود.

سخن پایانی

این راهکارها می‌تواند به شما کمک کند تا تاب آوری خود را در لحظات سخت زندگی تقویت کنید. تاب‌ آوری یک سفر است و هر فردی مسیر خود را در آن طی خواهد کرد و هر شخص باید راهکارهای مناسب خود را پیدا کند و به ان ها عمل کند.

 

تعداد کلمات مطلب: 561

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    19 دی 1402 در 4:59 ب.ظ

    حامد

    پاسخ

  2. روشنک

    2 بهمن 1402 در 10:37 ب.ظ

    خیلی عالی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

با این دسر بهاری، مهمانی‌های خود را لاکچری برگزار کنید

دسره جزو خوراکی‌های محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند که تنوع بسیار زیادی دارند؛ از میان …